Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | Αύξηση τζίρου των σούπερ μάρκετ, αλλά μείωση περιθωρίων κέρδους

Αύξηση τζίρου των σούπερ μάρκετ, αλλά μείωση περιθωρίων κέρδους

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Αύξηση τζίρου των σούπερ μάρκετ, αλλά μείωση περιθωρίων κέρδους

Της Δήμητρας Μανιφάβα.

Αύξηση των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ από 3,1% έως 4,8% σε σύγκριση με το 2017 «βλέπει» η IRI για το 2018, πρόβλεψη που βασίζεται στις εκτιμήσεις για την αύξηση του ΑΕΠ και της απασχόλησης και υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι δεν θα προκύψουν έκτακτες καταστάσεις στη χώρα. H εκτίμηση αυτή – που εάν επιβεβαιωθεί θα σημαίνει αύξηση του τζίρου των σούπερ μάρκετ δεύτερη συνεχή χρονιά έπειτα από πολυετή συρρίκνωση των πωλήσεων του κλάδου– δεν αρκεί για να φέρει χαμόγελα στους λιανεμπόρους και τους προμηθευτές.

Ο λόγος; Οπως επεσήμανε χθες από το βήμα της γενικής συνέλευσης του ECR Hellas (σύνδεσμος λιανεμπόρων και προμηθευτών) ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, επικεφαλής της ΜΕΤRO AEBE, ο εντεινόμενος ανταγωνισμός οδηγεί στον φαύλο κύκλο των συνεχών προσφορών και της συμπίεσης των περιθωρίων κέρδους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανάλυση για την αγορά και τις προβλέψεις που παρουσίασε στο πλαίσιο της χθεσινής εκδήλωσης ο κ. Παναγιώτης Μπορέτος, εμπορικός διευθυντής και αναπληρωτής γενικός διευθυντής της IRI Hellas (εταιρεία ερευνών αγοράς), εάν το ΑΕΠ αυξηθεί το 2018 κατά 1,28% –κάτω δηλαδή από τις προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, που είναι 2,4%– τότε προβλέπεται ενίσχυση του τζίρου των σούπερ μάρκετ κατά 3,1%.

Με ανάπτυξη 2,8% οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ μπορεί να αυξηθούν έως και 4,8% σε σύγκριση με το 2017. Ασφαλέστερη πρόβλεψη, πάντως, θα γίνει στα τέλη Μαΐου - Ιουνίου.

Τρόφιμα

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η μεγαλύτερη ανάπτυξη ήδη από το 2017 παρατηρείται στα λεγόμενα επί ζυγίω προϊόντα, γνωστά ως «χύμα» (οπωροκηπευτικά, κρέας, ψάρια κ.ά.). Πρόκειται για εξέλιξη που σε σημαντικό βαθμό σχετίζεται με την επιστροφή σημαντικού τμήματος των καταναλωτών στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων από τα εξειδικευμένα καταστήματα (κρεοπωλεία, ιχθυπωλεία κ.λπ.), στα οποία είχαν στραφεί το 2016 μετά την κατάρρευση της «Μαρινόπουλος». Η σταδιακή επανενεργοποίηση του δικτύου της τελευταίας υπό τον «Σκλαβενίτη» άλλαξε εκ νέου τα δεδομένα προς όφελος των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της IRI, για τα επί ζυγίω προϊόντα αναμένεται το 2018 αύξηση των πωλήσεων από 5,4% έως 8,2%. Το 2017 είχαν ενισχυθεί κατά 6,3%.

Για όλες, πάντως, τις βασικές κατηγορίες προϊόντων προβλέπεται πρώτη φορά έπειτα από πολλά χρόνια αύξηση των πωλήσεων σε σχέση με την περυσινή χρονιά, με τα μικρότερα οφέλη να εντοπίζονται στις κατηγορίες των απορρυπαντικών - καθαριστικών και των ειδών προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς. Πρόκειται για τα προϊόντα στα οποία γίνονται οι περισσότερες προσφορές, με τις μειώσεις τιμών πλέον για ορισμένους κωδικούς να ξεπερνούν ακόμη και τις 30 ημέρες.

Αργή άνοδος

Τα όσα υποστήριξε χθες ο επικεφαλής της METRO AEBE και ένας εκ των δύο προέδρων του ECR Hellas έχουν άμεση σχέση με το στοιχείο αυτό των προσφορών. «Νομίζαμε ότι η κρίση ήταν το δυσκολότερο ζήτημα που είχαμε να αντιμετωπίσουμε. Η αγορά σταμάτησε να υποχωρεί ήδη από το 2017. Σε μια αγορά που ανεβαίνει αργά και λίγο δεν είναι κανείς ευχαριστημένος. 600 εκατ. ευρώ αλλάζουν σταδιακά χέρια λόγω της αναβίωσης των δικτύων. Αυτός ο τζίρος λείπει από τους “παίκτες” που στέκονταν σε αυτή την αγορά και δεν αρκεί σε αυτούς που προσπαθούν να ξαναστήσουν την αγορά. Το δίκτυο της πρώην “Βερόπουλος” που έχουμε αναλάβει εμείς αναπτύσσεται, όμως δεν είμαστε ευχαριστημένοι. Ο τζίρος στον κλάδο είναι κατά 25% χαμηλότερος σε σχέση με δέκα χρόνια πριν και την ίδια ώρα τα σημεία πώλησης αυξάνονται», σημείωσε ο κ. Παντελιάδης για να προσθέσει με γλαφυρό τρόπο: «Το πρώτο που γίνεται λόγω αυτής της κατάστασης είναι να σκοτώνονται οι έμποροι μεταξύ τους». Με ποιον τρόπο; «Οι προσφορές αυξήθηκαν και θα αυξηθούν και φέτος συμπιέζοντας περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους. Οι προσφορές είναι ένας φαύλος κύκλος που προσθέτει κόστος στην αλυσίδα και καταστρέφει την αξία και την πιστότητα τόσο προς το σούπερ μάρκετ όσο και προς το σήμα του προϊόντος. Πρέπει να συνεργασθούμε με τους προμηθευτές και να μην υποκύψουμε στον πόλεμο (των προσφορών)», κατέληξε.


Πηγή: kathimerini.gr

24

Έντυπη

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text