Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Η μετάλλαξη της CCHBC και η μάχη του καφέ

Η μετάλλαξη της CCHBC και η μάχη του καφέ

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Η μετάλλαξη της CCHBC και η μάχη του καφέ

της Αλεξάνδρας Γκίτση

Η "μετάλλαξη" της The Coca Cola Company και κατ’ επέκταση της Coca Cola Hellenic Bottling Company από εταιρεία παραγωγής, σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα, αναψυκτικών και δη των brands Coca Cola και Sprite, δεν έγινε από τη μια ημέρα στην άλλη. Μετρά κοντά στις δύο δεκαετίες.

Απλά σήμερα, μετά και την απόφαση της να επενδύσει ακόμη περισσότερο στην κατηγορία του καφέ, έρχεται στο προσκήνιο η στρατηγική που έχει ακολουθήσει όλα αυτά τα χρόνια σε μια προσπάθεια όχι μόνο να παραμείνει market leader στις αγορές που δραστηριοποιείται παραδοσιακά αλλά και να ξεπεράσει τον "σκόπελο" της στροφής των καταναλωτών σε άλλες κατηγορίες προϊόντων και να εκμεταλλευτεί αυτές τις "νέες" αγορές για να φέρει ανάπτυξη στον οργανισμό της.

Αυτή τη στρατηγική, εξυπηρετεί και η εξαγορά της Costa Coffee από την Coca-Cola Company στις αρχές του έτους. Είχε προηγηθεί η συνεργασία με την illycafe SpA το 2008. Στο πλαίσιο αυτό χθες Πέμπτη η Coca Cola Hellenic Bottling Company (CCHBC) ανακοίνωσε και επισήμως το λανσάρισμα των προϊόντων Costa Coffee σε τουλάχιστον σε 10 από τις 28 αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται μέσα στην επόμενη χρονιά.

Μεταξύ των χωρών αυτών είναι η Ελλάδα, η Βουλγαρία, η Ουγγαρία, η Πολωνία, η Ρουμανία, η Ρωσία και η Ελβετία. Αυτό θα επιτρέψει στην εταιρεία, όπως ανέφερε και ο διευθύνων σύμβουλος της Zoran Bogdanovic, να καλύψει περισσότερες περιστάσεις κατανάλωσης, να συνεργαστεί πιο στενά με τους πελάτες της σε όλα τα κανάλια της αγοράς και να προσφέρει ακόμα περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές. Κάτι που κάνει επιμελώς την τελευταία 20ετία.

Το 2011 το 90% του όγκου των πωλήσεών της αφορούσε τα ανθρακούχα αναψυκτικά, η κατηγορία του νερού αντιπροσώπευε το 6% του όγκου των πωλήσεών της, μόλις 3% οι χυμοί και 1% όλα τα υπόλοιπα προϊόντα. Μείγμα το οποίο άλλαξε στην πάροδο των ετών. Πέρυσι, όπου η εταιρεία παρουσίασε τα περισσότερα νέα προϊόντα στην ιστορία της, η κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών εισέφερε το 29% των εσόδων της.

Γιατί όμως στον καφέ; Γιατί σύμφωνα με την εταιρεία είναι μία από τις πιο επικερδείς και ταχύτερα αναπτυσσόμενες δεξαμενές κερδοφορίας ανάμεσα στις εμπορεύσιμες κατηγορίες ροφημάτων. Πρόκειται για μια κατηγορία με τζίρο 56 δις. δολαρίων, σύμφωνα με την Global Data, και προβλέπεται να έχει ρυθμό ανάπτυξης 4% ετησίως την περίοδο 2021-2025, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε σε αναλυτές τον Ιούνιο η CCHBC.

Σύμφωνα με το Fortune Business Insights, η κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση καφέ (RTD) υπολογίζεται να "πιάσει" ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 8,5% και να προσεγγίσει τα 36,6 δισ. δολάρια το 2025 από 19,05 δισ. δολ. ΗΠΑ που ήταν το 2017.

Ακόμη και στη Δυτική Ευρώπη όπου ο RTD καφές εξακολουθεί να είναι μια εξειδικευμένη αγορά, αναμένεται σύμφωνα με το Euromonitor να είναι ένα από τα πιο δυναμικά τμήματα soft drinks στο εγγύς μέλλον. Σήμερα η συγκεκριμένη αγορά στη Δυτική Ευρώπη υπολογίζεται στα 1,3 δισ. δολ. ΗΠΑ και αναμένεται να αυξηθεί κατά 7% τόσο σε όγκο όσο και σε αξία. Στους "πρωταθλητές" οι αγορές της Γερμανίας, της Τουρκίας, της Ισπανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, που καταγράφουν ισχυρές επιδόσεις.

Πηγή: www.capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text