«Βουλιάζει» η J&P Overseas με τα χρέη να ξεπερνούν τα 2 δισ.
Χωρίς επιστροφή είναι πλέον η διαφαινόμενη κατάρρευση του ομίλου J&P Overseas, των οικογενειών Ιωάννου και Παρασκευαΐδη, καθώς μόνο το 2017 φαίνεται πως οι ζημίες ανήλθαν σε περίπου 700 εκατ. ευρώ, ενώ τα χρέη υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώ, μεγάλο μέρος των οποίων οφείλεται σε πιστωτές από τις χώρες του Αραβικού Κόλπου, κυρίως τη Σαουδική Αραβία. Υπενθυμίζεται ότι προ διμήνου η εταιρεία είχε προσφύγει στα δικαστήρια ζητώντας την τοποθέτηση ειδικού διαχειριστή, προκειμένου αυτός να ξεκινήσει τη διαδικασία πώλησης θυγατρικών και άλλων περιουσιακών στοιχείων.
Οπως προκύπτει, το δικαστήριο όρισε ως ειδικό διαχειριστή την Alvarez & Marsal, η οποία υπό το βάρος των δυσθεώρητων χρεών, που εκτείνονται όχι μόνο προς τραπεζικά ιδρύματα, αλλά και προς προμηθευτές και ασφαλώς και χιλιάδες εργαζομένους σε διάφορες χώρες, έχει επισπεύσει τις σχετικές διαδικασίες. Οπως αναφέρουν κυπριακά μέσα ενημέρωσης, μέχρι το τέλος Ιανουαρίου του 2019 πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η καταγραφή και αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων της J&P Overseas, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η πώλησή τους. Σημειωτέον ότι πωλητήριο θα τεθεί, εκτός απροόπτου, σε όλες τις θυγατρικές και τα έργα, πλην Ελλάδας και Κύπρου. Η εταιρεία διαθέτει απευθείας παρουσία σε Λιβύη, Αίγυπτο και Ιορδανία και μέσω θυγατρικών/υποκαταστημάτων σε Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κατάρ και Ην. Βασίλειο. Οπως γίνεται και σε άλλες διαδικασίες εκκαθάρισης, τα έσοδα από τις πωλήσεις αρχικά καλύπτουν την αμοιβή των εκκαθαριστών, στη συνέχεια τους πιστωτές της εταιρείας – με το μεγαλύτερο μερίδιο να καταλήγει στις τράπεζες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η αναζήτηση λύσης μέσω της ειδικής διαχείρισης έγινε υποχρεωτικά, καθώς δεν κατέστη εφικτή η επίτευξη συμφωνίας ρύθμισης με τους πιστωτές της εταιρείας, οι οποίοι, προκειμένου να μπορέσουν να περιορίσουν τις απώλειές τους, προχώρησαν στη λύση της τοποθέτησης ειδικού διαχειριστή. Η Alvarez & Marsal θα κληθεί να διατηρήσει την εταιρεία σε λειτουργία, εξασφαλίζοντας όση ρευστότητα είναι δυνατόν να βρεθεί. Οπως γίνεται και σε άλλες διαδικασίες εκκαθάρισης, τα έσοδα από τις πωλήσεις αρχικά καλύπτουν την αμοιβή των εκκαθαριστών, στη συνέχεια τους πιστωτές της εταιρείας – με το μεγαλύτερο μερίδιο να καταλήγει στις τράπεζες και τα υπόλοιπα θα αφορούν άλλες υποχρεώσεις, όπως π.χ. αμοιβές προς εργαζομένους και ασφαλιστικά ταμεία/εφορία. Στην προκειμένη περίπτωση βέβαια, οι χιλιάδες εργαζόμενοι της εταιρείας που παραμένουν απλήρωτοι ακόμα και από τις αρχές του 2018, δύσκολα θα εξασφαλίσουν κάποια χρήματα.
Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι πλέον η J&P Αβαξ θα κληθεί να λειτουργήσει αυτόνομα, όχι μόνο σε επίπεδο λήψης αποφάσεων, κάτι άλλωστε που ήδη συνέβαινε και στο παρελθόν, αλλά κυρίως σε ό,τι αφορά τη διεκδίκηση έργων εκτός Ελλάδας, όπου δεν θα υπάρχει πλέον η υποστήριξη της μητρικής εταιρείας. Το στοιχείο αυτό είναι ιδιαίτερα κρίσιμο, δεδομένης της στρατηγικής που έχει χαράξει η διοίκηση της εισηγμένης και η οποία προβλέπει την εντονότερη εξωστρέφεια και τη διεκδίκηση έργων εκτός Ελλάδας, δεδομένου ότι το φαινόμενο των υπέρογκων εκπτώσεων εντός των τειχών ωθεί την εταιρεία σε επιλεκτική παρουσία στους δημόσιους διαγωνισμούς, με εξαίρεση τα έργα παραχώρησης.
Υπενθυμίζεται ότι η J&P Αβαξ προχώρησε και αυτή στην αύξηση του ποσοστού της στην Αττική Οδό, αποκτώντας το 3,38% που πωλούνταν (και της αναλογούσε βάσει του υφιστάμενου μεριδίου της) από την Τρ. Πειραιώς, αντί ποσού 19,5 εκατ. ευρώ. Πλέον, το ποσοστό της ανέρχεται σε 34,21%. Παράλληλα, προχωρεί η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά το ποσό των 20 εκατ. ευρώ με μείωση της ονομαστικής αξίας των μετοχών και κεφαλαιοποίηση ζημιών, με κομβικό τον ρόλο του κ. Ιωάννου, το ποσοστό του οποίου θα ενισχυθεί από το 5% σε περίπου 24%.
Πηγή:www.kathimerini.gr
- Mastercard: Στα 70 δισ. ευρώ η αξία των ηλεκτρονικών πληρωμών στην Ελλάδα φέτος – Σχεδιάζει κίνητρα για πληρωμές με κάρτα στα ταξί
- Στην ΑΚΤΩΡ το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό
- «Απογείωση» του «Ελ. Βενιζέλος» το 2023- Αυξημένη 24% η κίνηση
- Πότε αναμένεται η είσοδος της Noval στο Χρηματιστήριο Αθηνών
- «Ελ. Βενιζέλος»: Επενδύσεις 1,3 δισ. στην 20ετία με στόχο 50 εκατ. επιβάτες
- ΔΑΑ-Βενιζέλος: Μοιράζει μέρισμα και κέρδη προηγούμενων χρήσεων πριν το Χρηματιστήριο
- Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Αυξήθηκαν κατά 43% τα κέρδη του στο 9μηνο, σε 188,6 εκατ.
- Ικανοποιητικά τα αποτελέσματα του 2023. Σε συνδυασμό και με τις προβλέψεις για το 2024, μπορούν να υποστηρίξουν υψηλότερες αποτιμήσεις στο επόμενο διάστημα.
- Επίπεδα Κλεισιμάτων Γενικού Δείκτη 2016 - σήμερα
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Ικανοποιητικά τα αποτελέσματα του 2023. Σε συνδυασμό και με τις προβλέψεις για το 2024, μπορούν να υποστηρίξουν υψηλότερες αποτιμήσεις στο επόμενο διάστημα.
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο