ΙΕΑ-αέριο: Κίνδυνος να απαιτηθεί μείωση κατανάλωσης 30% στην Ευρώπη
Η Ευρώπη θα χρειαστεί να μειώσει την κατανάλωση φυσικού αερίου έως και 30% έως τα μέσα Φεβρουαρίου, εάν σταματήσουν οι ροές από τη Ρωσία, γράφει το Bloomberg.
Εκτεταμένες περικοπές θα ήταν απαραίτητες εάν η Μόσχα αποφασίσει να διακόψει εντελώς τις ροές, σύμφωνα με τον Φατίχ Μπιρόλ, εκτελεστικό διευθυντή του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ). Θα πρέπει οι ηγέτες να προετοιμαστούν γι' αυτό το σενάριο, είπε.
«Ανάλογα και με το χρονοδιάγραμμα, μια πλήρης διακοπή των προμηθειών ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα να πέσουν πριν από τον χειμώνα πολύ κάτω από το μέσο όρο τα επίπεδα των αποθεμάτων, αφήνοντας την ΕΕ σε πολύ ευάλωτη θέση», είπε ο Μπιρόλ. «Με τα σημερινά δεδομένα, δεν θα απέκλεια την πλήρη διακοπή των εξαγωγών φυσικού αερίου από τη Ρωσία στην Ευρώπη».
Η Ευρώπη προσπαθεί να ενισχύσει τις προμήθειες φυσικού αερίου για να γεμίσει τις αποθήκες της ενόψει χειμώνα. Αυτό όμως μοιάζει πιο δύσκολο, αφού η Μόσχα στις αρχές του μήνα μείωσε τις ροές μέσω του αγωγού Nord Stream προς τη Γερμανία κατά 60%, επικαλούμενη τεχνικά ζητήματα. Η δυνατότητα εφοδιασμού της ΕΕ με φυσικό αέριο θα μπορούσε να επιδεινωθεί εάν η Ρωσία τερματίσει εντελώς την παροχή φυσικού αερίου στην περιοχή τις επόμενες εβδομάδες. Οι προβλέψεις της Ένωσης δείχνουν ότι, ενώ τα ποσοστά πλήρωσης αποθηκευτικών χώρων βρίσκονται επί του παρόντος σε καλό δρόμο για να φτάσουν το 90% έως την 1η Νοεμβρίου, μια διακοπή προμηθειών θα έριχνε αυτό το ποσοστό κάτω από το 75%.
Κάτι τέτοιο θα σήμαινε σημαντικά υψηλότερες τιμές φυσικού αερίου, σύμφωνα με τον Μπιρόλ. Τα ευρωπαϊκά συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης φυσικού αερίου έχουν ήδη υπερτριπλασιαστεί σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σύμφωνα με στοιχεία του ICE Endex.
Η Ευρώπη θα πρέπει από τώρα να επικεντρωθεί στη μείωση της χρήσης φυσικού αερίου από τη βιομηχανία και τα νοικοκυριά, προκειμένου να διασφαλίσει ότι θα αποθηκευτούν όσο το δυνατόν περισσότερες ποσότητες, πρόσθεσε ο Μπιρόλ.
Η Γερμανία, η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, βρίσκει τρόπους να δώσει κίνητρα στη βιομηχανία για να χρησιμοποιεί λιγότερο αέριο, καταλήγει το Bloomberg. Η χώρα σχεδιάζει να εισαγάγει σύντομα ένα σύστημα ανταμοιβής της εξοικονόμησης καυσίμου από πλευράς βιομηχανικώς καταναλωτών.
Πηγή:euro2day.gr
- Ισπανία: Σε υψηλό 13 μηνών ο πληθωρισμός - Στο 3,8% τον Μάιο
- Kazaks: Η ΕΚΤ δεν πρέπει να μπεί στον «αυτόματο» για τα επιτόκια
- Αλλάζει, χωρίς να χαλαρώνει, ο έλεγχος για την κεφαλαιακή επάρκεια των τραπεζών
- Bloomberg: Η ΕΕ κοντά σε σημαντικό βήμα προς την τραπεζική ένωση
- ΕΚΤ: Στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Σεπτέμβιο του 2021 οι προσδοκίες για τον πληθωρισμό
- Danske Bank: Μόνο δύο μειώσεις επιτοκίων από την ΕΚΤ το 2024
- Γερμανία: Σε στασιμότητα το επιχειρηματικό κλίμα τον Μάιο (Ifo)
- eurocapital.gr - Οδηγός συνδρομητικών σελίδων (Απόλυτο Σύστημα - Τεχνικό Χαρτοφυλάκιο)
- "Τεχνική Ανάλυση – Η Μέθοδος των Κηροπηγίων", του Δημήτρη Δημόπουλου, σε ηλεκτρονική έκδοση - Προεπισκόπηση
- Τεχνική Ανάλυση - Ένα Πρακτικό Εγχειρίδιο, του Δημήτρη Δημόπουλου - Νέα κυκλοφορία - Δωρεάν προεπισκόπηση
- "Τεχνική Ανάλυση - Το Σύστημα του Στροφέα", του Δημήτρη Δημόπουλου, σε ηλεκτρονική έκδοση - Προεπισκόπηση
- Το "Απόλυτο σύστημα συναλλαγών - Ο Κινητός Μέσος Όρος 200 ημερών", σε ηλεκτρονική έκδοση - Προεπισκόπηση
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- eurocapital.gr - Οδηγός συνδρομητικών σελίδων (Απόλυτο Σύστημα - Τεχνικό Χαρτοφυλάκιο)
- Τεχνική Ανάλυση - Ένα Πρακτικό Εγχειρίδιο, του Δημήτρη Δημόπουλου - Νέα κυκλοφορία - Δωρεάν προεπισκόπηση
- "Τεχνική Ανάλυση - Το Σύστημα του Στροφέα", του Δημήτρη Δημόπουλου, σε ηλεκτρονική έκδοση - Προεπισκόπηση
- Το "Απόλυτο σύστημα συναλλαγών - Ο Κινητός Μέσος Όρος 200 ημερών", σε ηλεκτρονική έκδοση - Προεπισκόπηση
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο