ΟΛΘ: Πτώση της κερδοφορίας το 2022 - Η διοίκηση αναμένει ανάπτυξη το 2023
ΟΛΘ
Πτώση της κερδοφορίας το 2022 - Η διοίκηση αναμένει ανάπτυξη το 2023
Μικρή αύξηση των εσόδων κατά 5,6% στα € 82,2 εκατομμύρια και πτώση της καθαρής κερδοφορίας κατά 6,0%, στα € 18,5 εκατ. κατέγραψε ο ΟΛΘ το 2022.
Εντός του 2022, εξυπηρετήθηκαν 7.756.939 τόνοι εμπορευμάτων έναντι 8.771.998 το 2021 (-11,57%), 463.207 εμπορευματοκιβώτια (TEU’s) έναντι 471.063 το 2021 (-1,65%) και 1.998 πλοία έναντι 1.853 το 2021 (+7,83%).
Εντούτοις, παρά την μείωση στην διακίνηση, οι δύο βασικές πηγές εσόδων του Ομίλου κατέγραψαν μικρή αύξηση. Συγκεκριμένα, τα έσοδα από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων (το 64,7% των συνολικών εσόδων), κατέγραψαν αύξηση 4,2% και τα έσοδα από το συμβατικό λιμάνι (28,8%) κατέγραψαν οριακή αύξηση 0,8%. Ωστόσο και οι δύο κατηγορίες εσόδων κατέγραψαν πτώση της καθαρής κερδοφορίας τους κατά 1,2% και 20,2% αντίστοιχα.
Σε ενοποιημένο επίπεδο, η πτώση στην καθαρή κερδοφορία, προκλήθηκε κυρίως από την αύξηση του κόστους πωληθέντων κατά 16,2%, που συμπίεσε το μικτό περιθώριο κέρδους στο 41,1% από 46,5% το 2021.
Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζεται η διάρθρωση των πωλήσεων και της κερδοφορίας ανά κατηγορία δραστηριοποίησης, από το 2019 μέχρι σήμερα.
Στο πλαίσιο της ενημέρωσης των αναλυτών, η διοίκηση τόνισε ότι διατηρεί ισχυρή χρηματοοικονομική θέση και δημιουργεί νέες ετήσιες χρηματοροές, ικανές να χρηματοδοτήσουν τις ετήσιες λειτουργικές δαπάνες, τις ετήσιες καταβολές ικανοποιητικών μερισμάτων και σημαντικό μέρος των συνολικών αναγκών σε επενδύσεις. Σημειώνεται ότι το προτεινόμενο μέρισμα από τα κέρδη της χρήσης 2022, είναι € 1,45 έναντι € 1,50 ανά μετοχή το 2021. Με την φετινή μείωση στην χρηματική διανομή, η διοίκηση σταματά ένα “σερί” πέντε διαδοχικών αυξήσεων στο μέρισμα.
Με βάση την σύμβαση παραχώρησης που υπογράφηκε την 2η Φεβρουαρίου 2018 μεταξύ του ΟΛΘ και του Ελληνικού Δημοσίου απορρέει η υποχρέωση για επενδύσεις σε έργα υποδομής και εξοπλισμού ύψους € 180 εκατ. υπό προϋποθέσεις έως το 2026. Μέχρι σήμερα, ο Οργανισμός, έχει υλοποιήσει επενδύσεις ύψους € 62,0 εκατομμυρίων. Η στρατηγική της διοίκησης είναι -πέραν των βασικών επενδύσεων σε εξοπλισμό και υποδομές- να επικεντρωθεί σε μια σειρά νέων υλοποιήσεων που θα ενισχύσουν τον ηγετικό ρόλο του λιμένα.
Όσον αφορά τις προοπτικές για το τρέχον έτος, η διοίκηση εκτιμά ότι το 2023 θα είναι ένα έτος ικανοποιητικής ανάπτυξης για τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και του συμβατικού λιμένα, ενώ σημαντική αύξηση αναμένεται και στον επιβατικό τομέα. Για το 2023, αναμένονται 69 αφίξεις κρουαζιέρας έναντι 61 το 2022.
Η άποψη μας για την εταιρία, είναι θετική (όπως είναι και για τον ΟΛΠ καθώς είναι αντίστοιχου τύπου εταιρία). Τα θετικά χαρακτηριστικά του ΟΛΘ, είναι η σταθερότητα στην εξέλιξη των εσόδων (δεν παρουσιάζονται έντονες και μεγάλες διακυμάνσεις), ο μηδενικός δανεισμός και η μερισματική πολιτική. Τονίζουμε ότι ο ΟΛΘ, διανέμει ανελλειπώς μέρισμα από την είσοδο του στο ΧΑ, μέχρι σήμερα. Δείτε το διάγραμμα με την διανεμητική απόδοση της εταιρίας, εδώ.
Παρά την αισιοδοξία της διοίκησης, μας προβληματίζει το ενδεχόμενο της συρρίκνωσης των δραστηριοτήτων στην περίπτωση ύφεσης (στην διεθνή οικονομία) και οι αναφορές διάφορων αναλυτών του κλάδου, που κάνουν λόγο για μείωση των εσόδων και των κερδών το 2023 (εδώ).
Ο συνδυασμός όλων αυτών πληροφοριών, μας ωθεί να προβούμε στην συντηρητική εκτίμηση της σταθερότητας των μεγεθών, μέχρι να δημοσιευθούν νέες πληροφορίες. Συνεπώς εκτιμούμε για το 2023, έσοδα κοντά στα € 84 εκατ. και καθαρά κέρδη κοντά στα 19,2 εκατομμύρια.
Χρηματιστηριακά, η μετοχή σημειώνει απόδοση από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα +11,0%. Την 31/12/2022, η μετοχή βρισκόταν σε 13 χαρτοφυλάκια Αμοιβαίων Κεφαλαίων, από 14 το 2021, 17 το 2020 και 19 το 2019 και 2018.
Δείτε τον πίνακα στοιχείων της εταιρίας, εδώ.
Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 252 (Μάιος 2023) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 252, εδώ.
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο