Αυξημένος κατά 177 εκατ. ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ φέτος
Ομαλά εξελίσσεται η τροφοδοσία της αγοράς σύμφωνα με τα δεδομένα που έχει το Υπ. Ανάπτυξης από όλο το φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας, με την οποία είναι σε επαφή σε πραγματικό χρόνο με τη χρήση της επικοινωνιακής πλατφόρμας WhatsApp.
Βέβαια σε λίγους κωδικούς υπάρχει ένα ζήτημα ακόμη όπως τα αντισηπτικά και τα μαντιλάκια. Έκπληξη προκαλεί και το γεγονός ότι στο ράφι με τη μαγιά και κάποια ζαχαροπλαστικά είδη στα σούπερ μάρκετ παρατηρείται έλλειψη, καθώς όπως φαίνεται πολλοί σπεύδουν αξιοποιώντας το χρόνο στο σπίτι να φτιάξουν από ψωμί μέχρι τσουρέκια.
Πάντως η τάση των καταναλωτών να αποθεματοποιούν οδηγεί σε εντυπωσιακή άνοδο του τζίρου τα σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με τη Nielsen, τις πρώτες 11 εβδομάδες της φετινής χρονιάς είναι εντυπωσιακή η αλλαγή της πορείας και των τάσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, λόγω της επίδρασης του Covid-19, με τον συνολικό τζίρο των καταστημάτων, o οποίος περιλαμβάνει τα FMCGS (ταχυκίνητα προϊόντα, τα φρέσκα και τα διαρκή καταναλωτικά προϊόντα), να παρουσιάζει αύξηση της τάξεως του +9,8%. Στην εν λόγω αύξηση η συνεισφορά των 3 τελευταίων εβδομάδων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία (24/02-15/03) υπολογίζεται στο 80,1%
Ουσιαστικά ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων άγγιξε τα 1,866 δισ. ευρώ από 1,699 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019, δηλαδή 177 εκατ. περισσότερα από πέρυσι. Πιο συγκεκριμένα, στην προ Covid-19 περίοδο (30/01-23/02) τα Ταχυκίνητα Καταναλωτικά Προϊόντα στο σύνολό τους παρουσίαζαν συγκρατημένη θετική τάση στο +1,8%, ενώ το διάστημα από την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου μέχρι και τις 15 Μαρτίου η τάση αυτή εκτοξεύτηκε στο + 24,1%.
Την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στην περίοδο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας την παρουσίασαν στο σύνολό τους οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +18,9% και +13,2% αντίστοιχα, ενώ ακολουθούν τα Τρόφιμα & Ποτά στο +8,9%. Εξετάζοντας αναλυτικότερα τις επιμέρους κατηγορίες των Τροφίμων & Ποτών, οι κατηγορίες που συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή, όσον αφορά στα ποσοστά αύξησης των πωλήσεων τους είναι, μεταξύ άλλων, το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα όσπρια, τα τοματικά προϊόντα, καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά, οι οποίες στο σύνολο τους πραγματοποιούν στην μετά Covid-19 εποχή το 12,1% του τζίρου του συσκευασμένου τρόφιμου.
Την ίδια ώρα σύμφωνα με την IRI κι σε διάστημα μόλις 3 εβδομάδων, από τις 24 Φεβρουαρίου έως και τις 15 Μαρτίου οι πωλήσεις σε 340 κωδικούς που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ άγγιξαν τα 464,7 εκατ. ευρώ, δηλαδή αύξηση 35,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν. Αν συμπεριληφθούν και τα επί ζυγίω προϊόντα τότε ο τζίρος αυτές τις τρεις πρώτες εβδομάδες της κρίσης έχει ξεπεράσει το μισό δισεκατομμύριο ευρώ.
Στο μεταξύ σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τη συμβουλευτική εταιρεία Netrino σε συνεργασία με την εταιρεία δημοσκοπήσεων RASS πάνω από από 3 στους 4 πολίτες (75,9%) ανησυχούν για το ενδεχόμενο να ασθενήσουν από τον κορονοϊό κάτι που πιστοποιεί το ότι η ανησυχία για την υγεία τροφοδοτεί την αποθεματοποίηση.
Πηγή: Reporter.gr
- Προς απογείωση ο κατασκευαστικός κλάδος
- Ελληνική οικονομία: Τα «κλειδιά» για υπερδιπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης από τον μέσο όρο της Ευρωζώνης
- Δηλώσεις 2023: 11 δισ. ευρώ περισσότερο φορολογητέο εισόδημα - 1,1 δισ. ευρώ επιπλέον φόροι - 1,4 εκατ. φορολογούμενοι στην τσιμπίδα των τεκμηρίων
- Goldman Sachs: Ισχυρές προοπτικές για 'έκρηξη' επενδύσεων στην Ελλάδα από φέτος - 'Σήμα' για αναβάθμιση του Χρηματιστηρίου
- Ο «χάρτης» των περσινών φορολογικών δηλώσεων – 1 στους 2 δήλωσε εισόδημα κάτω των 10.000 ευρώ
- ΟΟΣΑ: Με 2% θα τρέξει η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας το 2024
- Alpha Bank: Ενίσχυση του πρωτογενούς πλεονάσματος και δυναμική συρρίκνωσης του δημοσίου χρέους
- Επαναφορά στις συνεδριάσεις και στην κανονικότητα, με μία άνοδο "επανασυντονισμού" με τις ξένες αγορές!
- Επίπεδα Κλεισιμάτων Γενικού Δείκτη 2016 - σήμερα
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Επαναφορά στις συνεδριάσεις και στην κανονικότητα, με μία άνοδο "επανασυντονισμού" με τις ξένες αγορές!
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο