Αρχική | Χ&Α | Χ&Α - Επικαιρότητα | Tesla: Κέρδη μεγαλύτερα από τα αναμενόμενα για το δ’ τρίμηνο του 2022

Tesla: Κέρδη μεγαλύτερα από τα αναμενόμενα για το δ’ τρίμηνο του 2022

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font

Η μεγαλύτερη σε κεφαλαιοποίηση αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, η Tesla, ανακοίνωσε χθες -την Τετάρτη 26/1/2022- τα οικονομικά αποτελέσματα του δ’ τριμήνου (δείτε το δελτίο τύπου, εδώ). Η εικόνα των αποτελεσμάτων ήταν ικανοποιητική, καθώς τόσο τα κέρδη, όσο και τα έσοδα ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών, όμως προβληματισμούς δημιούργησε η πτώση του περιθωρίου κέρδους της εταιρίας.

 

Πιο συγκεκριμένα, η Tesla ανέφερε έσοδα ύψους 24,32 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το δ’ τρίμηνο του 2022, αυξημένα κατά 37,3% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Τα τριμηνιαία έσοδα ήταν υψηλότερα από τις προβλέψεις των αναλυτών για 24,16 δισ. και τα υψηλότερα που έχει καταγράψει ποτέ η εταιρία σε επίπεδο τριμήνου. Από το σύνολο των εσόδων, τα 21,3 δισ. προέρχονταν από την τμήμα της αυτοκινητοβιομηχανία της εταιρίας και ήταν αυξημένα κατά 33,0% σε σχέση με πέρυσι.

 

Τα τριμηνιαία κέρδη της Tesla ανήλθαν στα 3,69 δισ. το δ’ τρίμηνο του 2022,  αυξημένα κατά 59,1% σε σχέση με το δ’ τρίμηνο του 2021. Τα τριμηνιαία κέρδη της εταιρίας ήταν υψηλότερα από κάθε προηγούμενο τρίμηνο. Τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) διαμορφώθηκαν στα $ 1,19, υψηλότερα από τις προβλέψεις των αναλυτών για $1,13.

 

Ωστόσο, παρά την αύξηση των πωλήσεων και των κερδών, τα περιθώρια κέρδους της εταιρίας ήταν χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι, αλλά και συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο. Το μικτό περιθώριο κέρδους για δ΄ τρίμηνο του 2022 διαμορφώθηκε στο 25,9% -το χαμηλότερο που έχει παρατηρηθεί τα 5 τελευταία τρίμηνα- ενώ το γ’ τρίμηνο του 2022 βρισκόταν στο 27,9% και πέρυσι στο 30,6%.

 

Η μείωση του περιθωρίου κέρδους της Tesla αποδίδεται κυρίως στο υψηλότερο κόστος παραγωγής και στην πρόσφατη μείωση των τιμών των οχημάτων που παράγει.

 

Όπως συμβαίνει και με κάθε άλλη νέα προϊοντική κατηγορία, κατά τα πρώτα χρόνια κυκλοφορίας ενός νέου και καινοτόμου προϊόντος η τιμή του είναι συνήθως ιδιαίτερα υψηλή. Αυτό οφείλεται σε διάφορους παράγοντες όπως θέματα τεχνογνωσίας, οικονομίες κλίμακας και επίπεδο ζήτησης. Καθώς όμως η τεχνολογία διαδίδεται, η παραγωγή επεκτίνεται και εισέρχονται νέοι ανταγωνιστές στον κλάδο, οι τιμές υποχωρούν και τα περιθώρια κέρδους μειώνονται.

 

Αυτό συνέβει και κατά το 1979 στην Ελλάδα, όταν πρωτοκυκλοφόρησαν οι έγχρωμες τηλεοράσεις. Κατά τα πρώτα στάδια κυκλοφορίας τους οι τιμές τους ήταν ιδιαίτερα υψηλές και η απόκτηση τους κοστοβόρα, όμως με την πάροδο των ετών η τεχνολογία αυτή εφαρμόστηκε και από άλλους ανταγωνιστές και τελικά οι τιμές υποχώρησαν και το προϊόν έγινε προσιτό στο ευρύ κοινό.

 

Παρόμοια τιμολογιακή πορεία θα μπορούσαν να εμφανίσουν στο εγγύς μέλλον και τα αυτοκίνητα της Tesla. Η έμφαση της εταιρίας στην αύξηση των πωλήσεων και στην ανάπτυξη, σε συνδυασμό με την αύξηση των ανταγωνιστικών επιχειρήσεων που παράγουν ηλεκτρικά οχήματα υψηλής τεχνολογίας, είναι πιθανό να οδηγήσει σε περαιτέρω μειώσεις τιμών. Αν η μείωση των τιμών δεν αντισταθμιστεί από την άνοδο των πωλήσεων, τότε πιθανότατα θα επηρεαστεί αρνητικά η κερδοφορία της εταιρίας.


Δείτε τα οικονομικά στοιχεία της εταιρίας (από yahoo finance) - εδώ.

Δείτε το διάγραμμα της μετοχής της εταιρίας (εδώ).

Δείτε τον πίνακα παρακολουθούμενων μετοχών (εδώ).

 

Κώστας Καρατζάς


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text