Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Παπουτσάνης: Κλείνει νέες παραγγελίες και επεκτείνεται στην Αφρική

Παπουτσάνης: Κλείνει νέες παραγγελίες και επεκτείνεται στην Αφρική

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Παπουτσάνης: Κλείνει νέες παραγγελίες και επεκτείνεται στην Αφρική

Σε νέες παραγωγές για τρίτους και ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου των δικών της προϊόντων στην Αφρική στοχεύει η Παπουτσάνης, επενδύοντας ταυτόχρονα σε «πράσινα έργα» και βελτιστοποίηση της παραγωγής, για να διατηρεί ανταγωνιστικά κόστη όσο το διεθνές περιβάλλον παραμένει ρευστό, επηρεάζοντας τις τιμές και τη διαθεσιμότητα των πρώτων υλών.

Έχοντας ολοκληρώσει επενδυτικό πλάνο περίπου 11 εκατ. ευρώ, για το 2024 σχεδιάζει να επενδύσει 5,5 εκατ. ευρώ, δίνοντας έμφαση σε ενεργειακά έργα που θα συνεισφέρουν στην περαιτέρω μείωση του κόστους παραγωγής. Το 37% των επενδύσεων φέτος κατευθύνεται σε ενεργειακά έργα, με το 30% των αναγκών στην παραγωγή να καλύπτεται από φωτοβολταϊκά πάνελ. Επιπλέον, η Παπουτσάνης συνεχίζει τις επενδύσεις στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, έχοντας λανσάρει πάνω από 28 το 2023, από τα 80 που ανέπτυξε συνολικά.

Εξάλλου, βασικός στόχος είναι η κάλυψη του κενού που άφησαν στον τζίρο της οι στρατηγικές μεγάλων πελατών που διέκοψαν εν μέσω πληθωριστικής κρίσης παραγωγές προϊόντων. Υπενθυμίζεται ότι το 2023, αντίθετα με την άνοδο των πωλήσεων των επώνυμων προϊόντων Παπουτσάνης κατά 36% (με μερίδιο στον τζίρο 27%, από 18% το 2022), οι πωλήσεις στον τομέα pl υποχώρησαν 11%, στις σαπωνόμαζες 32% και στα ξενοδοχειακά προϊόντα κατά 32%. Σημειώνεται ότι το 2022 δημιούργησε μια υψηλή βάση, λόγω της βίαιης ανάκαμψης της αγοράς μετά την πανδημία και των ευκαιριακών πωλήσεων εμπορευμάτων. Ο συνολικός τζίρος της εταιρείας το 2023 ανήλθε σε 62,3 εκατ. ευρώ, με πτώση 12%, ενώ το 2024 στοχεύει στα 70 εκατ. ευρώ.

Ο Μενέλαος Τασόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Παπουτσάνης, ανέφερε χθες, στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας, ότι το εργοστάσιο στη Ριτσώνα έχει συγκριτικό πλεονέκτημα ως το πιο σύγχρονο στην Ευρώπη στην παραγωγή σκληρού σαπουνιού. Σήμερα αξιοποιείται μόλις το 50% της δυναμικότητάς του, επομένως μπορεί να παράξει τη διπλή ποσότητα με ανταγωνιστικό κόστος. Αυτό, σε συνδυασμό με τις κυοφορούμενες συμφωνίες για σαπωνόμαζες, αναμένεται να δώσει ώθηση στις πωλήσεις. Όπως σημείωσε ο κ. Τασόπουλος, το στερεό σαπούνι και άλλα προϊόντα σε στερεή μορφή, όπως σαμπουάν και αφρόλουτρα, γίνονται τάση, ενώ ταυτόχρονα εδώ και πολλά χρόνια δεν έχουν γίνει επενδύσεις από τις βιομηχανίες στο στερεό σαπούνι. Δεδομένου δε ότι αυτές οι επενδύσεις είναι κοστοβόρες, ο Παπουτσάνης μπορεί να επωφεληθεί από δυνητική ζήτηση από βιομηχανικούς πελάτες, που θα αναζητήσουν outsourcing συνεργασίες στον συγκεκριμένο τομέα. Η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με τέτοιους πελάτες και είναι κοντά σε συμφωνίες.

Επιπλέον, η Παπουτσάνης σχεδιάζει περαιτέρω γεωγραφική επέκταση δραστηριοτήτων, με είσοδο και στην Αφρική. Σήμερα οι πωλήσεις έρχονται κατά 45% από την Ελλάδα, κατά 44% από εξαγωγές σε ευρωπαϊκές χώρες, 6% στις ΗΠΑ και 5% στην Ασία.

Η εταιρεία, που επωφελήθηκε πέρυσι σε επίπεδο κερδοφορίας από την αποκλιμάκωση των τιμών της ενέργειας και την αποκατάσταση σχετικής ομαλότητας στην εφοδιαστική αλυσίδα, λαμβάνει προληπτικά μέτρα για να διαχειριστεί τυχόν νέες προκλήσεις λόγω της γεωπολιτικής έντασης στη Μέση Ανατολή. Εξάλλου, είναι ενδεικτικό ότι ο κίνδυνος έξαρσης των πληθωριστικών πιέσεων αναβάλλει τη μείωση των επιτοκίων του ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό, η Παπουτσάνης εστιάζει μεταξύ άλλων σε συμβόλαια με πελάτες για πρώτες ύλες και σε μείωση δανεισμού. Ο καθαρός δανεισμός στο τέλος του 2023 ανήλθε σε 18,3 εκατ. ευρώ.

Με όρους μεριδίων αγοράς, η Παπουτσάνης είναι Νο1 παίκτης στις κατηγορίες σαπουνιού και απορρυπαντικών για μωρά και ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος παίκτης στην κατηγορία του αφρόλουτρου. Μέσω της εξαγοράς της σαπωνοποιίας Αρκάδι μπήκε σε μια αγορά με αξία πάνω από 500 εκατ. ευρώ, έχοντας ήδη λανσάρει μια σειρά από προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού και ετοιμάζει νέα το 2024.

Οι επιδόσεις και το μέρισμα

Η Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων ενέκρινε χθες μέρισμα 0,04 ευρώ ανά μετοχή ή συνολικά 1,88 εκατ. ευρώ, επιπρόσθετα του προμερίσματος μεικτού ποσού 0,03 ευρώ ανά μετοχή, που διένειμε στο τέλος του 2023. Το μέρισμα αποτελεί γύρω στο 3% της χρηματιστηριακής αξίας της μετοχής και είναι αυξημένο κατά 75% συγκριτικά με το αντίστοιχο της χρήσης 2022, έναντι αύξησης κερδών κατά 36%.

Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης χθες ότι στο α’ τρίμηνο του 2024 εμφάνισε πωλήσεις 14,2 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 7,2%, με ανάπτυξη στα επώνυμα προϊόντα κατά 19% ή 6% εξαιρώντας τις επιδόσεις των προϊόντων Αρκάδι, έναντι ανάπτυξης 2,2% της αγοράς. Οι πωλήσεις ξενοδοχειακών προϊόντων υποχώρησαν 29% λόγω της πτώσης στις παραγωγές για τρίτους στο εξωτερικό, οι πωλήσεις σαπωνομαζών είναι σταθερές σε όγκο και οι βιομηχανικές πωλήσεις για τρίτους σημείωσαν πτώση 12%, τάση που αναμένεται να αντιστραφεί έως το τέλος του χρόνου.

Υπενθυμίζεται ότι το 2023 η Παπουτσάνης έκλεισε με πωλήσεις 62,3 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 12%, με εξαγωγές στο 55% του κύκλου εργασιών, ενώ τα καθαρά κέρδη σημείωσαν αύξηση 36% στα 4 εκατ. ευρώ και το μεικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε από 24,4% σε 34,1%.

Η εταιρεία διατηρεί 5 στρατηγικές προτεραιότητες ανάπτυξης: επώνυμα προϊόντα Παπουτσάνης, παραγωγές για τρίτους, βιώσιμη καινοτομία με νέα προϊόντα, προσέλκυση ταλέντων και ανάπτυξη κερδοφορίας. Παρά τις προκλήσεις, βλέπει οφέλη από τα θετικά μηνύματα από τον τουρισμό, τη βελτίωση του κόστους παραγωγής, την περαιτέρω διείσδυση στην κατηγορία προϊόντων για το σπίτι και την ολοκλήρωση της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών στο εργοστάσιό της στο γ’ τρίμηνο του 2024.

Σοφία Εμμανουήλ

Πηγή: powergame.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text