Αρχική | Εταιρίες | Υπό προϋποθέσεις νέοι παίκτες στο λιανεμπόριο

Υπό προϋποθέσεις νέοι παίκτες στο λιανεμπόριο

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Υπό προϋποθέσεις νέοι παίκτες στο λιανεμπόριο

Της Δήμητρας Μανιφάβα

«Οταν η αγορά σταθεροποιηθεί είναι πιθανό να υπάρξει διάθεση διείσδυσης από νέους παίκτες. Ωστόσο, αν η καταναλωτική δύναμη παραμείνει στα ίδια επίπεδα, ακόμη και οι σημερινοί παίκτες θα κληθούν να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική τους». Στην εκτίμηση αυτή προβαίνει ο κ. Λεωνίδα Βρεττάκος, γενικός διευθυντής (chief operating officer - COO) της «ΑΒ Βασιλόπουλος», μιλώντας σήμερα στην «Κ». Ο ίδιος απαντά στις διάφορες φήμες για τον λόγο αποχώρησής του από την εταιρεία στα τέλη Σεπτεμβρίου, ύστερα από 21 χρόνια καριέρας σε αυτήν.

– Εχοντας πολυετή εμπειρία στον χώρο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, τι θα αλλάζατε και τι θα αφήνατε ίδιο στον κλάδο;
– Σε μια πορεία 28 χρόνων στο λιανεμπόριο, τα 21 από τα οποία στην ΑΒ, είναι λογικό να έχει ζήσει κανείς πολλές ανακατατάξεις, αλλαγές και μετασχηματισμούς. Πρόκειται άλλωστε για έναν δυναμικό κλάδο, που συνεχώς εξελίσσεται. Αυτή ήταν πάντα για μένα και η μεγάλη πρόκληση. Σε καμία περίπτωση δε θα άλλαζα αυτούς τους ρυθμούς, που δίνουν τελικά παλμό στην αγορά και ενισχύουν την ουσιαστική της ανάπτυξη. Εμείς πάντα πιστεύαμε σε μια αγορά υγιή και ανταγωνιστική, γιατί ένα τέτοιο περιβάλλον ενισχύει ουσιαστικά την εξέλιξη. Σήμερα, έπειτα από τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, ο κλάδος μας έχει αλλάξει και οι λιανέμποροι –σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό– έρχονται αντιμέτωποι με παθογένειες που επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία τους.

– Τα τελευταία χρόνια, ο κλάδος χαρακτηρίστηκε από έντονες ανακατατάξεις. Θα συνεχιστεί η τάση συγκέντρωσης στο ελληνικό λιανεμπόριο;
– Θεωρώ ότι σήμερα βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο, με την τάση συγκέντρωσης να παραμένει στην αγορά μας αλλά και σε αρκετούς κλάδους της οικονομίας. Οταν η αγορά σταθεροποιηθεί, είναι πιθανό να υπάρξει διάθεση διείσδυσης από νέους παίκτες. Ωστόσο, αν η καταναλωτική δύναμη παραμείνει στα ίδια επίπεδα ακόμη και οι σημερινοί παίκτες θα κληθούν να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική τους.

– Η «ΑΒ Βασιλόπουλος» διαδραμάτισε ενεργό ρόλο σε αυτές τις ανακατατάξεις, αποκτώντας, ωστόσο, κάποιες μικρού μεγέθους αλυσίδες. Ποια στρατηγική θα ακολουθήσει το προσεχές μέλλον ως προς αυτό το ζήτημα;
– Η «ΑΒ Βασιλόπουλος» σε όλη της τη διαδρομή ακολουθεί στρατηγικές επιλογές με στόχο την υγιή ανάπτυξη του δικτύου της. Εχει βάλει θεμέλια στο ελληνικό λιανεμπόριο και έχει καλλιεργήσει μια κουλτούρα εξέλιξης, καινοτομίας και προσφοράς στους ανθρώπους. Τη στιγμή που το τοπίο άλλαζε διαρκώς, η ΑΒ έφτασε να μετράει 433 καταστήματα πανελλαδικά, που λειτουργούν ομαλά μέσα στο δίκτυό της, το οποίο εκτείνεται σε όλη την Ελλάδα. Θεωρώ ότι η ΑΒ διαθέτει τη δύναμη αλλά και τη δυναμική να συνεχίσει αυτή την απρόσκοπτη διαδρομή, μέσα από στρατηγικές επιλογές που έχουν αποδειχθεί στην πράξη παραγωγικές.

– Το 2017 οι αλυσίδες είχαν απώλειες λόγω της επαναδραστηριοποίησης του δικτύου της πρώην «Μαρινόπουλος». Πώς είναι η εικόνα έως τώρα για το 2018 στην αγορά συνολικά και στην «ΑΒ Βασιλόπουλος» ειδικότερα;
–Το 2017 ήταν μια χρονιά επαναπροσδιορισμού της αγοράς. Ιδιαίτερα για τον κλάδο μας, η ενσωμάτωση 400 καταστημάτων της «Μαρινόπουλος» στο δίκτυο της «Σκλαβενίτης» άλλαξε ριζικά τα δεδομένα στα μεγέθη. Μικρότεροι και μεγαλύτεροι παίκτες ήρθαν αντιμέτωποι με μεγάλη υποχώρηση των πωλήσεων, συνεπεία της οικονομικής αστάθειας συνολικά στη χώρα. Η ΑΒ, ωστόσο, συνέχισε να αναπτύσσεται, με το δίκτυό μας να υποδέχεται μέχρι σήμερα περισσότερα από 23 νέα σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα, ενώ μέχρι τέλος του χρόνου περισσότερα από 36 καταστήματα θα ανοίξουν τις πόρτες τους για το κοινό. Ο τζίρος μας ξεπέρασε τα 2 δισ. ευρώ, με συνολική συνεισφορά της τάξεως του 1,24% του ΑΕΠ για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Μπήκαμε δυναμικά στο 2018 και έτσι συνεχίζουμε, με ξεκάθαρους στόχους και πάντα εστιάζοντας στους ανθρώπους και στους πελάτες μας. Μάλιστα, σε αυτή την αγορά διατηρήσαμε την ηγετική μας θέση και την κερδοφορία μας.

– Πώς κατάφερε η «ΑΒ Βασιλόπουλος» να αναπτυχθεί τα χρόνια της κρίσης σε αντίθεση με άλλες κορυφαίες κάποτε ανταγωνίστριες εταιρείες;
– Η επιτυχία και η ανάπτυξη της ΑΒ βασίζεται στη διαμόρφωση και υλοποίηση στρατηγικών επιλογών που απορρέουν από κοινές αξίες και όραμα. Ολοι μαζί αναγνωρίσαμε τις νέες τάσεις, τις αδυναμίες, αλλά και τις ευκαιρίες. Ενσωματώσαμε την τεχνολογική καινοτομία και πήραμε δημιουργικές πρωτοβουλίες για κάθε πυλώνα λειτουργίας μας. Ως επαγγελματίας αλλά και άνθρωπος, αγαπώ τα έργα και όχι τα λόγια, γι’ αυτό και πέντε χρόνια τώρα που βρίσκομαι στο τιμόνι της ΑΒ διοίκησα με ευθύνη, ευθύτητα και δικαιοσύνη, με στόχο να συνεχίσω την επιτυχημένη πορεία της εταιρείας που παρέλαβα και που με τη σειρά μου παραδίδω. Νιώθω βαθιά ικανοποίηση που είχα αληθινούς συνοδοιπόρους σε αυτή τη διαδρομή και ανθρώπους που λειτουργούν με γνώμονα την ηθική και την καλοσύνη όπως και εγώ, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που η ΑΒ διανύει σχεδόν οκτώ δεκαετίες σταθερής τροχιάς ανάπτυξης και είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που τα πέντε χρόνια της θητείας μου ως COO το ποσοστό κέρδους της εταιρείας δεν έπεσε κάτω από το 4%, παραμένοντας το διπλάσιο του μέσου όρου της αγοράς, κερδίζοντας ταυτόχρονα πάνω από 500 μονάδες μεριδίου.

– Ακούστηκε ότι αποχωρείτε λόγω αποτελεσμάτων και τέθηκε θέμα εμπιστοσύνης από το Group. Γιατί αποχωρείτε τελικά;
– Θα μου επιτρέψετε να δηλώσω απόλυτα και κατηγορηματικά ότι η απόφασή μου να αποχωρήσω αποτελεί μια προσωπική επιλογή που έχω δρομολογήσει εδώ και αρκετό καιρό. Είμαι από τους επαγγελματίες που «παντρεύονται» τη δουλειά τους. Τα 21 χρόνια της πορείας μου στην ΑΒ νομίζω το αποδεικνύουν αυτό. Αποχωρώ για καθαρά προσωπικούς λόγους. Αποχωρώ διότι θέλω να αφοσιωθώ στον εαυτό μου και στην οικογένειά μου. Αυτό δεν αποκλείει στο μέλλον να αξιοποιήσω τη γνώση και την εμπειρία μου στον κλάδο για νέα προσωπικά σχέδια, αλλά αυτή τη στιγμή η ανάγκη μου είναι ξεκάθαρη. Φεύγω με ένα αίσθημα πληρότητας και ικανοποίησης.

Γεμάτος με εμπειρίες που έχουν καθορίσει το ποιος είμαι σήμερα και επαγγελματικά, αλλά και προσωπικά. Σε ό,τι αφορά τη σχέση μου με τον όμιλο και την εμπιστοσύνη προς το έργο μου, η δήλωση του Φραντς Μίλερ, διευθύνοντος συμβούλου της Ahold Delhaize, τα λέει όλα. Εχω γνωρίσει και συνεργαστεί με τόσους ανθρώπους και θέλω να τους ευχαριστήσω όλους καθέναν και καθεμία προσωπικά, για όλα όσα ζήσαμε και δημιουργήσαμε μαζί όλα αυτά τα χρόνια. Φεύγω σίγουρος για την επόμενη μέρα της «ΑΒ Βασιλόπουλος», γιατί παραδίδω τη σκυτάλη στον Βασίλη Σταύρου, έναν εξαιρετικό επαγγελματία, έναν άξιο συνεργάτη, έναν φίλο. Εναν άνθρωπο που γνωρίζει τον οργανισμό από μέσα, ξέρει τον κλάδο πάρα πολύ καλά και έχει τη διάθεση και την ικανότητα να συνεχίσει το όραμα της ΑΒ. Θα παραμείνω πάντα μέλος της ΑΒητικής οικογένειας, δίπλα στους συνεργάτες που έχουν γίνει φίλοι ζωής πια, δίπλα στους ανθρώπους αυτού του μοναδικού οργανισμού που άνοιξε τόσους δρόμους για όλους μας. Η ΑΒ είναι για μένα σχέση καρδιάς. Είμαι και θα παραμείνω φανατικά ΑΒητικός.

Πηγή: kathimerini.gr

26

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text