Αρχική | Οικονομία | Ελλάδα | Η αβεβαιότητα «παγώνει» τον τζίρο στα σούπερ μάρκετ

Η αβεβαιότητα «παγώνει» τον τζίρο στα σούπερ μάρκετ

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Η αβεβαιότητα «παγώνει» τον τζίρο στα σούπερ μάρκετ

Της Δήμητρας Μανιφάβα

Στασιμότητα στον τζίρο των σούπερ μάρκετ «βλέπουν» για το δεύτερο μισό του 2018 τα στελέχη των επιχειρήσεων του κλάδου, εξέλιξη την οποία αποδίδουν κατά κύριο λόγο στο αβέβαιο κοινωνικό, οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον –όπως είναι για παράδειγμα η διενέργεια πρόωρων εκλογών–, καθώς και στη διατήρηση των συντελεστών ΦΠΑ σε υψηλά επίπεδα, οι οποίοι «ροκανίζουν» το ούτως ή άλλως περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα. Μάλιστα, οι προβλέψεις των στελεχών σούπερ μάρκετ για την πορεία του δευτέρου εξαμήνου του τρέχοντος έτους είναι ελαφρώς δυσμενέστερες σε σύγκριση με αυτές που είχαν κάνει τον Ιανουάριο του 2018 σχετικά με την πορεία του πρώτου εξαμήνου.

Σύμφωνα με την εξαμηνιαία έρευνα τάσεων στο λιανεμπόριο ταχυκίνητων αγαθών (FMCG) που διενεργεί το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων, 40%, εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα παραμείνουν στην πραγματικότητα στα ίδια επίπεδα. Αύξηση από 2% και πάνω προβλέπει το 31% (έναντι 33% στο πρώτο εξάμηνο), εκ των οποίων μόλις το 1% (από 3% τον Ιανουάριο του 2018) θεωρεί ότι ο τζίρος θα ενισχυθεί σε ποσοστό άνω του 5%. Μείωση των πωλήσεων προβλέπει το 28%, ποσοστό υψηλότερο από το πρώτο εξάμηνο (25%). Το 8% θεωρεί ότι ο τζίρος θα μειωθεί κατά 5% και πλέον. Αξίζει, πάντως, να επισημανθεί ότι πρόκειται για τη δεύτερη συνεχή έρευνα που η άποψη περί ενίσχυσης του τζίρου πλειοψηφεί έναντι αυτής περί μείωσης.

Το παραπάνω μεταφράζεται ως μεσοσταθμική εκτίμηση για αύξηση του τζίρου των σούπερ μάρκετ μόλις κατά 0,1% κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2018, έναντι του αντίστοιχου εξαμήνου του 2017, ουσιαστικά δηλαδή προβλέπουν στασιμότητα στις πωλήσεις.

Αυτό αποτυπώνεται και στις απόψεις που διατυπώνουν τα στελέχη των σούπερ μάρκετ σχετικά με την οικονομική κατάσταση της χώρας κατά το προηγούμενο εξάμηνο, εν προκειμένω το α΄ εξάμηνο του 2018. Το 53% εκτιμά ότι αυτή παρέμεινε αμετάβλητη, το 16% ότι βελτιώθηκε και το 31% ότι επιδεινώθηκε. Τον Ιανουάριο του 2018 τα στελέχη είχαν αξιολογήσει σε ποσοστό 41% ως αμετάβλητη την οικονομική κατάσταση της χώρας το δεύτερο εξάμηνο του 2017, το 38% ότι είχε επιδεινωθεί και το 22% ότι είχε βελτιωθεί.

Ως κυριότερο πρόβλημα –το οποίο λειτουργεί ανασταλτικά για την ενίσχυση των εσόδων των σούπερ μάρκετ– θεωρείται το αβέβαιο περιβάλλον, με τη σχετική απάντηση να επιλέγεται από το 53% των στελεχών του κλάδου. Δεύτερο σημαντικότερο πρόβλημα, σε ποσοστό 51%, θεωρείται ο υψηλός ΦΠΑ, ακολουθεί η χαμηλή κερδοφορία (43%) και στην τέταρτη θέση η μείωση πωλήσεων (40%). Στην αντίστοιχη περσινή έρευνα η μείωση πωλήσεων ήταν πολύ υψηλότερα στην ιεράρχηση των προβλημάτων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και συγκέντρωνε ποσοστό 59%. Η χαμηλή κερδοφορία παραμένει σημαντικό πρόβλημα και ενισχύεται μάλιστα (από 38% σε 43% ), ενώ σχετίζεται με τις εκτεταμένες προσφορές, τον ακριβό δανεισμό και τον διαρκώς εντεινόμενο ανταγωνισμό ανάμεσα στις επιχειρήσεις. Ειδικά οι εκτεταμένες προσφορές έχουν συμπιέσει σημαντικά τα περιθώρια κέρδους των αλυσίδων.

Βασικές προτεραιότητες των επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ είναι βεβαίως η ενίσχυση των πωλήσεων (σε ποσοστό 67%) και η μείωση του κόστους λειτουργίας (49%), ενώ ακολουθεί στην τρίτη θέση η καινοτομία σε υπηρεσίες και προϊόντα (36%), η εξυπηρέτηση των πελατών (30%), με την αναβάθμιση του δικτύου διανομών - πωλήσεων να συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα (25%).

Πηγή: kathimerini.gr

26

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text