Υποχώρησαν κατά 13,9% οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Μάρτιο
«Βουτιά» έκαναν οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Μάρτιο του 2019 σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2018, εντείνοντας την ανησυχία της αγοράς που «βλέπει» το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους να κλείνει πτωτικά. Ο Απρίλιος έχει ξεκινήσει ιδιαιτέρως θετικά, με τις παραγγελίες να είναι κατά 50% περισσότερες σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Ωστόσο, τα μεγέθη δεν είναι συγκρίσιμα, καθώς η πρώτη εβδομάδα του Απριλίου του 2018 συνέπιπτε με τη Μεγάλη Εβδομάδα, περίοδο κατά την οποία δεν παρατηρείται κίνηση στην αγορά αυτοκινήτου.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), τον Μάρτιο του 2019 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 17.205 αυτοκίνητα, καινούργια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα, έναντι 19.014 τον Μάρτιο του 2018, παρουσιάζοντας μείωση 9,5%. Ειδικά τα καινούργια επιβατικά που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2019 ήταν 9.518 έναντι 11.053 τον Μάρτιο του 2018, καταγράφοντας σημαντική πτώση 13,9%. Η μεγάλη αυτή μείωση οφείλεται εν μέρει μόνο στη συγκυρία. Ειδικότερα, ο φετινός Μάρτιος είχε τρεις εργάσιμες ημέρες λιγότερες σε σύγκριση με τον περυσινό, ενώ δεν λειτούργησαν δύο γραφεία ταξινόμησης στην Αττική και συγκεκριμένα στις περιοχές της Αγίας Παρασκευής και του Αγίου Δημητρίου. Συνολικά, πάντως, στο τρίμηνο Ιανουαρίου - Μαρτίου 2019 καταγράφεται υποχώρηση των πωλήσεων καινούργιων επιβατικών, που αποτελούν και τη μεγαλύτερη κατηγορία της αγοράς, κατά 1,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους ταξινομήθηκαν 26.289 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, έναντι 26.776 το πρώτο τρίμηνο του 2018. Η διαφορά κατά 487 οχήματα δείχνει στην πραγματικότητα αν όχι κάμψη της αγοράς τουλάχιστον στασιμότητα, εξέλιξη την οποία οι παράγοντες του κλάδου δεν ανέμεναν, καθώς εκτιμούσαν ότι θα συνεχισθεί η ανοδική πορεία που ξεκίνησε εδώ και πολλούς μήνες. Υπενθυμίζεται, άλλωστε, ότι το 2018 ήταν η πρώτη χρονιά από το 2010 που οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών υπερέβησαν το φράγμα των 100.000 οχημάτων.
Παράγοντες της αγοράς δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους, φοβούμενοι ότι η στασιμότητα που παρατηρείται από τις αρχές του έτους δεν είναι κάποιας μορφής «διόρθωση», ύστερα από διαρκή άνοδο. Και αυτό διότι, παρά τη σταθερά ανοδική πορεία που σημείωναν επί πολλούς μήνες οι πωλήσεις, η αγορά απέχει πολύ ακόμη από τα προ κρίσης επίπεδα. Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, η αγορά αυτοκινήτου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019 διαμορφώθηκε σε επίπεδα χαμηλότερα κατά 64,8% σε σύγκριση με τον μέσο όρο της περιόδου 2000-2009.
Πηγή:www.kathimerini.gr
- ΤτΕ: Τι κέρδισαν τα ομόλογα και οι μετοχές από την επενδυτική βαθμίδα
- Δημόσιο Χρέος: Η «έξοδος» με το 30ετές ομόλογο και η επόμενη μέρα
- Τουρισμός: Τα σήματα για το καλοκαίρι από τις αφίξεις τριμήνου
- Οικονομία: Οι «νάρκες» για την επόμενη μέρα- Τα σημεία αιχμής
- Κ. Χατζηδάκης: Μειώνονται στο μισό οι προμήθειες για συναλλαγές μέσω POS έως 10 ευρώ
- ΟΔΔΗΧ: Η έξοδος της Ελλάδας στις αγορές με 30ετές ομόλογο
- Νέα έξοδος της Ελλάδας στις αγορές με 30ετές ομόλογο
- Space Hellas: Η εταιρία συνεχίζει να αντιμετωπίζει πρόβλημα δανεισμού και κερδοφορίας
- Επίπεδα Κλεισιμάτων Γενικού Δείκτη 2016 - σήμερα
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Space Hellas: Η εταιρία συνεχίζει να αντιμετωπίζει πρόβλημα δανεισμού και κερδοφορίας
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο