Τι προβληματίζει λιανέμπορους και προμηθευτές
της Αλεξάνδρας Γκίτση
Η χαμηλή κερδοφορία, οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, το κόστος λειτουργίας και η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, αποτελούν τις μεγάλες προκλήσεις για τα στελέχη του λιανεμπορίου των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών. Μπορεί το "τρέχον" εξάμηνο σχεδόν 7 στα 10 στελέχη του κλάδου των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών να "βλέπουν" αύξηση πωλήσεων στον κλάδο η οποία στο σύνολο του δείγματος της έρευνας του ΙΕΛΚΑ κινείται μεσοσταθμικά στο 1,95%, σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019, ωστόσο τα προβλήματα στον κλάδο παραμένουν και παραμένει άγνωστο αν οι περισσότερες επιχειρήσεις της αγοράς θα καταφέρουν να ξεπεράσουν αυτά τα εμπόδια.
Με βάση την εξαμηνιαία Έρευνα Τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) το 62% του δείγματος θεωρεί ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν 2-4%, ποσοστό 6% ότι θα ενισχυθούν κατά 5%, 1 στους 3 ότι θα παραμείνουν σταθερές και 2% προβλέπει ότι θα μειωθούν από 2% έως 4%. Το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019 το ποσοστό εκείνων που "έβλεπαν" ανάπτυξη 2-4% ήταν στο 30%, το 45% των συμμετεχόντων στην έρευνα εκτιμούσαν ότι οι πωλήσεις τους θα παρέμεναν αμετάβλητες ενώ για μείωση 2-4% έκανε λόγο το 17% των στελεχών.
Παρ’ ότι η μείωση των πωλήσεων έπαψε να αποτελεί το βασικό πρόβλημα για τα στελέχη του κλάδου, η ενίσχυση των πωλήσεων αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα των επιχειρήσεων. Πρόκειται για λογική εξέλιξη, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, καθώς με δεδομένη την εκτίμηση για αύξηση της αγοράς, όλες οι επιχειρήσεις στοχεύουν σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερα μερίδια. Τα υπόλοιπα αποτελέσματα δείχνουν ότι η πλειοψηφία των στόχων του κλάδου έχουν να κάνουν με την καινοτομία και τις επενδύσεις με στόχους την παραγωγικότητα, την αύξηση των πωλήσεων και την εξυπηρέτηση πελατών. Οι τρεις αυτοί στόχοι έχουν ανάγκη την καινοτομία όπως νέες υπηρεσίες και προϊόντα, καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, αναβάθμιση δικτύου και πολυκαναλική διάθεση προϊόντων, αξιοποίηση δεδομένων κλπ., αναφέρει στην έρευνά του το ΙΕΛΚΑ.
Πάντως το ενδιαφέρον είναι ότι τα 10 προβλήματα και οι 10 προτεραιότητες δεν συμβαδίζουν. Την ώρα που η συνεργασία λιανεμπορίου – βιομηχανίας αποτελεί το έκτο μεγαλύτερο πρόβλημα έχει τη δέκατη βαρύτητα στις προτεραιότητες. Ακόμη και για την αντιμετώπιση των αλλαγών στις καταναλωτικές συνήθειες, νούμερο τρία πρόβλημα, η επίλυση με βάση των πίνακα των προτεραιοτήτων δεν είναι σαφής και ξεκάθαρης.
Δείτε την σχετική έρευνα εδώ.
Πηγή: www.capital.gr
- ΤτΕ: Τι κέρδισαν τα ομόλογα και οι μετοχές από την επενδυτική βαθμίδα
- Δημόσιο Χρέος: Η «έξοδος» με το 30ετές ομόλογο και η επόμενη μέρα
- Τουρισμός: Τα σήματα για το καλοκαίρι από τις αφίξεις τριμήνου
- Οικονομία: Οι «νάρκες» για την επόμενη μέρα- Τα σημεία αιχμής
- Κ. Χατζηδάκης: Μειώνονται στο μισό οι προμήθειες για συναλλαγές μέσω POS έως 10 ευρώ
- ΟΔΔΗΧ: Η έξοδος της Ελλάδας στις αγορές με 30ετές ομόλογο
- Νέα έξοδος της Ελλάδας στις αγορές με 30ετές ομόλογο
- Space Hellas: Η εταιρία συνεχίζει να αντιμετωπίζει πρόβλημα δανεισμού και κερδοφορίας
- Επίπεδα Κλεισιμάτων Γενικού Δείκτη 2016 - σήμερα
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Space Hellas: Η εταιρία συνεχίζει να αντιμετωπίζει πρόβλημα δανεισμού και κερδοφορίας
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο