Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | Τι προβληματίζει λιανέμπορους και προμηθευτές

Τι προβληματίζει λιανέμπορους και προμηθευτές

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font

της Αλεξάνδρας Γκίτση

Η χαμηλή κερδοφορία, οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, το κόστος λειτουργίας και η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, αποτελούν τις μεγάλες προκλήσεις για τα στελέχη του λιανεμπορίου των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών. Μπορεί το "τρέχον" εξάμηνο σχεδόν 7 στα 10 στελέχη του κλάδου των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών να "βλέπουν" αύξηση πωλήσεων στον κλάδο η οποία στο σύνολο του δείγματος της έρευνας του ΙΕΛΚΑ κινείται μεσοσταθμικά στο 1,95%, σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019, ωστόσο τα προβλήματα στον κλάδο παραμένουν και παραμένει άγνωστο αν οι περισσότερες επιχειρήσεις της αγοράς θα καταφέρουν να ξεπεράσουν αυτά τα εμπόδια.

Με βάση την εξαμηνιαία Έρευνα Τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) το 62% του δείγματος θεωρεί ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν 2-4%, ποσοστό 6% ότι θα ενισχυθούν κατά 5%, 1 στους 3 ότι θα παραμείνουν σταθερές και 2% προβλέπει ότι θα μειωθούν από 2% έως 4%. Το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019 το ποσοστό εκείνων που "έβλεπαν" ανάπτυξη 2-4% ήταν στο 30%, το 45% των συμμετεχόντων στην έρευνα εκτιμούσαν ότι οι πωλήσεις τους θα παρέμεναν αμετάβλητες ενώ για μείωση 2-4% έκανε λόγο το 17% των στελεχών.

Παρ’ ότι η μείωση των πωλήσεων έπαψε να αποτελεί το βασικό πρόβλημα για τα στελέχη του κλάδου, η ενίσχυση των πωλήσεων αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα των επιχειρήσεων. Πρόκειται για λογική εξέλιξη, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, καθώς με δεδομένη την εκτίμηση για αύξηση της αγοράς, όλες οι επιχειρήσεις στοχεύουν σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερα μερίδια. Τα υπόλοιπα αποτελέσματα δείχνουν ότι η πλειοψηφία των στόχων του κλάδου έχουν να κάνουν με την καινοτομία και τις επενδύσεις με στόχους την παραγωγικότητα, την αύξηση των πωλήσεων και την εξυπηρέτηση πελατών. Οι τρεις αυτοί στόχοι έχουν ανάγκη την καινοτομία όπως νέες υπηρεσίες και προϊόντα, καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, αναβάθμιση δικτύου και πολυκαναλική διάθεση προϊόντων, αξιοποίηση δεδομένων κλπ., αναφέρει στην έρευνά του το ΙΕΛΚΑ.

Πάντως το ενδιαφέρον είναι ότι τα 10 προβλήματα και οι 10 προτεραιότητες δεν συμβαδίζουν. Την ώρα που η συνεργασία λιανεμπορίου – βιομηχανίας αποτελεί το έκτο μεγαλύτερο πρόβλημα έχει τη δέκατη βαρύτητα στις προτεραιότητες. Ακόμη και για την αντιμετώπιση των αλλαγών στις καταναλωτικές συνήθειες, νούμερο τρία πρόβλημα, η επίλυση με βάση των πίνακα των προτεραιοτήτων δεν είναι σαφής και ξεκάθαρης.

Δείτε την σχετική έρευνα εδώ.

Πηγή: www.capital.gr

 

 

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text