Ποιοι δίνουν το "παρών" στο διαγωνισμό για το έργο €130 εκατ. στον ΟΛΘ
Του Δημητρη Δελεβέγκου
Το σύνολο των μεγάλων τεχνικών ομίλων εκτιμάται ότι δίνει το "παρών" στο πρώτο στάδιο του διαγωνισμού για το έργο της επέκτασης της λιμενικής υποδομής του έκτου προβλήτα, προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Στο πρώτο στάδιο του διαγωνισμού, της προεπιλογής -του οποίου η προθεσμία υποβολής φακέλων εκπνέει σήμερα- συμμετέχουν οι εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, Intrakat, ΜΕΤΚΑ, ενώ η συμμετοχή της Άβαξ δεν έχει επιβεβαιωθεί. Στην πρώτη αυτή φάση του διαγωνισμού συμμετέχει και η ΤΕΚΑΛ, που διαθέτει ισχυρή παρουσία στον ΟΛΘ, έχοντας αναλάβει την κατασκευή των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ κι εσχάτως του προβλήτα κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά. Η επέκταση του έκτου προβλήτα είναι από τα μεγαλύτερα λιμενικά έργα, προσφέροντας σημαντικό κατασκευαστικό αντικείμενο στους υποψήφιους. Πάντως, πηγές της κατασκευαστικής αγοράς υποστηρίζουν ότι οι όροι της δημοπράτησης του έργου ενθαρρύνουν εάν δεν καθιστούν μονόδρομο τη συμμαχία με ξένα σχήματα που διαθέτουν την απαιτούμενη τεχνογνωσία.
Το έργο
Το έργο, που επιδιώκεται να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό πλοίων κύριων γραμμών (mainliners) μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών, χωρητικότητας μέχρι 18.000 TEUs. Πρόκειται για μία από τις πιο σημαντικές επενδύσεις των νέων ιδιοκτητών του λιμένα, της κοινοπραξίας South Europe Gateway Thessaloniki (Belterra, Diep και Terminal Link), με το λιμάνι σήμερα να αγγίζει το 100% της δυναμικότητάς του, εξυπηρετώντας ετησίως περίπου 550.000 κινήσεις εμπορευματοκιβωτίων.
Όπως αναφέρεται στην προκήρυξη του διαγωνισμού, η χερσαία λιμενική ζώνη του ΟΛΘ καλύπτει έκταση περίπου 1.550.000 τ.μ. και εκτείνεται σε μήκος περίπου 3.500 μέτρων. Διαθέτει 6.150 μέτρα κρηπιδωμάτων, 6 προβλήτες, κτήρια διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης, αποθήκες και υπόστεγα, ειδικό εξοπλισμό και λοιπές εγκαταστάσεις. Αποτελεί τον σημαντικότερο λιμένα της Βόρειας Ελλάδας και έναν από τους σημαντικότερους λιμένες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Λόγω της πλεονεκτικής γεωγραφικής θέσης του Λιμένος Θεσσαλονίκης και των εξαιρετικών οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεών του, είναι ο μεγαλύτερος λιμένας διαμετακομιστικού εμπορίου της χώρας και εξυπηρετεί τις ανάγκες των 15 περίπου εκατομμυρίων κατοίκων της διεθνούς ενδοχώρας του. Στον Λιμένα Θεσσαλονίκης επίσης υφίστανται εγκαταστάσεις τρίτων για την διακίνηση υγρών καυσίμων, βρίσκεται δε κοντά στο διεθνή αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου.
Πηγή: capital.gr
- Όμιλος ΑΒΑΞ: Αύξηση μεγεθών, μείωση δανεισμού, ρεκόρ ανεκτέλεστου έργων
- Logismos: Αυξήθηκε κατά 10% στα €3,073 εκατ. ο τζίρος το 2023
- ΧΑ: To consensus των αναλυτών και η τεχνική εικόνα για Εθνική και Πειραιώς
- Alumil: Απόσχιση κλάδου χύτευσης και είσοδος στρατηγικού εταίρου στο χυτήριο
- ΕΛΤΟΝ: Μειώθηκαν στα 3,3 εκατ. ευρώ τα προ φόρων κέρδη
- Ομιλος Space Hellas: Αύξηση τζίρου στα 148 εκατ. ευρώ για το 2023
- Epsilon Net: Αλλαγή σελίδας – Δημόσια πρόταση για έξοδο από ΧΑ
- Space Hellas: Η εταιρία συνεχίζει να αντιμετωπίζει πρόβλημα δανεισμού και κερδοφορίας
- Επίπεδα Κλεισιμάτων Γενικού Δείκτη 2016 - σήμερα
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Space Hellas: Η εταιρία συνεχίζει να αντιμετωπίζει πρόβλημα δανεισμού και κερδοφορίας
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο