«Πακέτο» 25 δισ. δολ. για πληρωμή μισθών σε αμερικανικές αεροπορικές
Οι περισσότερες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες των Ηνωμένων Πολιτειών τείνουν να αποδεχθούν τους όρους από το πρόγραμμα κρατικής στήριξης για τη μισθοδοσία τους, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Ρόιτερς.
Το εν λόγω πρόγραμμα προβλέπει κονδύλια ύψους 25 δισ. δολ. προς τους αερομεταφορείς, ώστε να είναι σε θέση να διατηρήσουν το προσωπικό τους, ενώ οι ίδιες υπολειτουργούν. Ο υπουργός Οικονομικών Στίβεν Μνούτσιν είχε δηλώσει στις αρχές της εβδομάδας ότι αναμένει ταχεία λήψη αποφάσεων στο πλαίσιο μιας πρωτοβουλίας, η οποία θα κάνει το δημόσιο μέτοχο σε αεροπορικές εταιρείες.
Μιλώντας στο Ρόιτερς, ο υφυπουργός Οικονομικών αρμόδιος για διεθνή θέματα, Μπρεντ Μακάιντος, τόνισε πως δεν πρόκειται το υπουργείο να τροποποιήσει τους όρους που δόθηκαν στη δημοσιότητα την περασμένη Παρασκευή. Βάσει αυτών, ο κάθε αερομεταφορέας θα κληθεί από την πλευρά του να αποπληρώσει το 30% των κρατικών κεφαλαίων – κάτι το οποίο δυσαρέστησε τις αγορές, με αποτέλεσμα οι μετοχές των αεροπορικών στις ΗΠΑ να αποδυναμωθούν.
Συν τοις άλλοις, ως αντάλλαγμα το κράτος θα έχει μελλοντικό δικαίωμα κτήσης νέων μετοχών (warrants) που αντιστοιχούν στο μέρος της ενίσχυσης που αναλογεί στην άμεση επιχορήγηση του κόστους μισθοδοσίας μέσω grant και όχι σε αυτό που δίδεται μέσω δανείου. Δηλαδή έως 10% της επιχορήγησης μισθοδοσίας. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Ρόιτερς, το αμερικανικό δημόσιο θα εξασφαλίσει, μεταξύ άλλων, έως και το 3% στην American Airlines, το 2,3% στη United Airlines και το 1% στην Delta Airlines.
Το υπουργείο Οικονομικών τόνισε ότι ακολούθησε κοινή μεθοδολογία για τις αεροπορικές εταιρείες, χωρίς συζητήσεις με την καθεμία ξεχωριστά. Ειδικότερα, όπως αναφέρει το Ρόιτερς, βάσει μισθών και επιδομάτων το β΄ και γ΄ τρίμηνο του 2019 η American Airlines και η United Airlines θα λάβουν εκάστη σχεδόν 6 δισ. δολάρια, η Delta σχεδόν 5,6 δισ. δολάρια και σχεδόν 4 δισ. δολάρια η Southwest Airlines. Οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες έχουν υποστεί καίριο χτύπημα εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης και μπορούν να ζητήσουν οικονομική στήριξη και από ένα ξεχωριστό κρατικό πρόγραμμα δανείων ύψους 25 δισ. δολ. Την περασμένη Κυριακή, μόλις 90.510 ταξιδιώτες πέρασαν από αεροδρόμια των Ηνωμένων Πολιτειών, όταν πριν από ένα χρόνο έφθαναν τα 2,5 εκατομμύρια. Τέλος, όπως εξήγησε ο κ. Μακάιντος, η κατάρτιση του προγράμματος βοηθείας στη μισθοδοσία προέκυψε έπειτα από ενδελεχή ανάλυση, η οποία έδειξε ότι η διάθεση του σχεδόν 70% των κονδυλίων θα έχει άμεσο θετικό αντίκτυπο στους φορολογούμενους, διότι θα αποφευχθούν επιπλέον επιδόματα ανεργίας και θα διασφαλιστεί η ομαλή παροχή υπηρεσιών αερομεταφοράς.
Νορβηγία
Εν τω μεταξύ, σε δεινή θέση βρίσκεται και ο νορβηγικός αερομεταφορέας της Norwegian Airs, ο οποίος προσπαθεί να καταρτίσει σχέδιο σωτηρίας της τελευταίας στιγμής με το να μετατρέψει το χρέος του σε μετοχές. Πρόκειται για χρέος 4,3 δισ. δολ., το οποίο, εάν μετατραπεί σε μετοχές, θα δώσει τη δυνατότητα στον αερομεταφορέα να εκπληρώσει τους όρους του κρατικού προγράμματος στήριξης. Μία τέτοια προοπτική, όμως, θα σήμαινε ζημίες για τους μετόχους της Norwegian Air, οι οποίοι ήδη έχουν πληγεί εξαιτίας της πανδημίας και της αδυναμίας της αεροπορικής να επανέλθει στην κερδοφορία. Εξ ου και χθες, όταν έγινε γνωστή η πρόταση για τη μετατροπή του χρέους, η τιμή της μετοχής της μέσα σε λίγα λεπτά κατρακύλησε κατά 63%.
Πηγή:kathimerini.gr
- Fed: Η μεγάλη ανατροπή – Δεν αποκλείει ακόμη και αύξηση επιτοκίου η Wall Street
- Λαγκάρντ: Ευρώπη και ΗΠΑ δεν πρέπει να εμπλακούν σε «κούρσα» επιδοτήσεων
- Ο «χρησμός» της S&P και οι επόμενες αξιολογήσεις
- AVE: Στο 28,88% αυξήθηκε το ποσοστό της Doson Investment
- FED (Beige Book): Αναιμική η ανάπτυξη της οικονομίας - "Φρένο" στη μείωση του πληθωρισμού
- Κίνα: Οι ΗΠΑ κατηγορούν εμάς για τα δικά τους προβλήματα
- Βρετανία: Ο πληθωρισμός επιβραδύνθηκε λιγότερο από το αναμενόμενο στο 3,2% τον Μάρτιο
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο