Αρχική | Οικονομία | Ευρωπαϊκή Οικονομία | Με 10 δις ευρώ και ένα δεύτερο PCEI η Κομισιόν "ρίχνεται" στη μάχη για τα πρωτεία στις μπαταρίες

Με 10 δις ευρώ και ένα δεύτερο PCEI η Κομισιόν "ρίχνεται" στη μάχη για τα πρωτεία στις μπαταρίες

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Με 10 δις ευρώ και ένα δεύτερο PCEI η Κομισιόν "ρίχνεται" στη μάχη για τα πρωτεία στις μπαταρίες

Με βήμα ταχύ και σαφή πρόθεση να ηγηθεί στον υπό ανάπτυξη τομέα της αποθήκευσης παγκοσμίως, προχωρά η Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά την απόφαση της Κομισιόν να εγκρίνει το δεύτερο IPCEI (Important Project of Common European Interest) για την υποστήριξη της έρευνας και της καινοτομίας στον τομέα των μπαταριών.

Στο πρόγραμμα με την ονομασία «European Battery Innovation» συμμετέχουν 12 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Αυστρία, Βέλγιο, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία, Σλοβακία, Ισπανία και Σουηδία) και οι οποίες αναλαμβάνουν να εισφέρουν συνολικά 2.9 δισεκατομμύρια ευρώ για την χρηματοδότησή του.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση της Κομισιόν, οι κρατικές ενισχύσεις θα αποτελέσουν το έδαφος για επιπλέον 9 δις ευρώ από ιδιώτες επενδυτές, υπερκαλύπτοντας έτσι το κεφάλαιο από τις κρατικές επιχορηγήσεις. Μάλιστα υπάρχει πρόβλεψη από πλευράς Κομισιόν για μηχανισμό «claw-back», δηλαδή, έργα που θα προχωρήσουν και θα έχουν επιτυχία, οι επενδυτές υποχρεούνται να επιστρέψουν μέρος της ενίσχυσης που ελήφθη στα αντίστοιχα κράτη-μέλη. Να θυμίσουμε το πρώτο «Σημαντικό Έργο Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος» στον τομέα των μπαταριών αποτελούσε πρωτοβουλία 7 μελών κρατών και είχε συγκεντρώσει 3.2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Όπως αναγνώρισε η αντιπρόεδρος της Κομισιόν για θέματα Ανταγωνισμού Margrethe Vestager, τα απαιτούμενα κεφάλαια-επενδύσεις για την διεξαγωγή της απαιτούμενης έρευνας και καινοτομίας είναι ιδιαιτέρως σημαντικά, ενέχοντας σημαντικά ρίσκα που δεν δύναται να αναλάβει μια εταιρεία ή ένα κράτος μέλος. Με τον τρόπο αυτό, ο κίνδυνος αμβλύνεται και διαμορφώνονται οι όροι για την ανάπτυξη καινοτόμων και βιώσιμων μπαταριών.

Σε ότι αφορά αυτό καθαυτό το πρόγραμμα η έμφαση θα δοθεί σε τέσσερις τομείς:

Σπάνια και αναβαθμισμένα υλικά-πρώτες ύλες

Κυψέλες μπαταριών

Συστήματα Μπαταριών

Ανακύκλωση και Βιωσιμότητα

Υπό την σκέπη του προγράμματος, 42 διαφορετικές εταιρείες, ενεργές σε μία ή περισσότερες χώρες από τις 12 που μετέχουν στο πρόγραμμα, θα συμμετέχουν άμεσα στο πρότζεκτ. Μεταξύ άλλων, στη λίστα βρίσκονται κορυφαίοι «παίκτες» της βιομηχανίας όπως είναι η BMW, η Fiat, η Northvolt και η Tesla, καθώς και άλλες μικρομεσαίες επιχειρήσεις και νεοφυείς επιχειρήσεις (start-ups). Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν για το πρόγραμμα, οι συμμετέχοντες θα αναπτύξουν συνεργασίες με εξωτερικούς συνεργάτες όπως είναι τα πανεπιστήμια, οργανισμοί έρευνας και άλλες επιχειρήσεις. Το πρόγραμμα αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2028, με επιμέρους διαφορές στα χρονοδιαγράμματα ανά έργο.

Επί του πρακτέου, οι στοχεύσεις του προγράμματος συνοψίζονται στα παρακάτω τρία παραδείγματα:

Πρώτον, το έργο στόχο έχει να βελτιώσει τον έλεγχο σε πραγματικό χρόνο και τα συστήματα μέτρησης των μπαταριών. Έτσι όταν οι μπαταρίες φτάνουν στο τέλος του πρώτου κύκλου ζωής, για παράδειγμα μετά από δέκα χρόνια στην περίπτωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, θα υπάρχουν πληροφορίες που να απεικονίζουν την κατάσταση τους και επομένως θα είναι δυνατόν να καθοριστούν τα όρια χρήσης και αντοχής σε περίπτωση επαναχρησιμοποίησης, δηλαδή, δεύτερου κύκλου ζωής. Είτε ως σταθμός φόρτισης είτε ανακυκλώνοντας τες, τα πολύτιμα υλικά θα μπορούν να ανακτώνται για την παραγωγή νέων μπαταριών.

Δεύτερον, πρόθεση του προγράμματος είναι να βελτιωθεί σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της παραγωγής κυψελών μπαταρίας, για παράδειγμα, μέσω διαδικασιών παραγωγής χωρίς διαλύτες.

Τρίτον, το έργο στοχεύει, επίσης, στην βέλτιστη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών σε ολόκληρο το φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας, χρησιμοποιώντας προηγμένα αναλυτικά εργαλεία και στοιχεία που θα βελτιστοποιούν την παραγωγική διαδικασία.

Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν Μάρος Σέφκοβιτς ανέφερε πως είναι ζωτικής σημασίας το προτεινόμενο κανονιστικό πλαίσιο για τις μπαταρίες να τύχει ευρείας αποδοχής στο Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «όλες οι βιομηχανίες στην Ευρώπη χρειάζονται ένα προβλέψιμο νομοθετικό περιβάλλον το οποίο θα υποστηρίξει την καινοτομία και την προετοιμασία για την διείσδυση της ηλεκτροκίνησης μέχρι το 2023».

Πρόσθεσε, ακόμη, μια ακόμη βασική παράμετρος για την επιτυχία του εγχειρήματος σε πανευρωπαϊκό επίπεδο είναι η κατάρτιση και επανακατάρτιση του εργατικού δυναμικού, ώστε, να ταιριάζει στις νέες βιομηχανικές δραστηριότητες. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της βιομηχανίας, περίπου 800 χιλιάδες εργαζόμενοι θα χρειαστούν εκπαίδευση μέχρι το 2025.

 

 

Πηγή: energypress.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text