Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | Εκτόξευση του e-εμπορίου - Στοιχεία τραπεζών

Εκτόξευση του e-εμπορίου - Στοιχεία τραπεζών

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Εκτόξευση του e-εμπορίου - Στοιχεία τραπεζών

Εκτόξευση του e-εμπορίου - Στοιχεία τραπεζών

Κατά 90% αυξήθηκε ο τζίρος για online αγορές είτε με πιστωτικές κάρτες είτε με ηλεκτρονικές πιστώσεις (πχ μέσω IRIS) το 2020, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) στην ετήσια έκθεσή της "Payments Statistics”.

Οι συνολικές αγορές από μακριά, δηλαδή χωρίς τη χρήση POS μηχανήματος σε κατάστημα, ανήλθαν το 2020 σε 4,3 δισ. ευρώ, έναντι 2,8 δισ. το 2019. Τόσο σχεδόν ήταν και η συνολική μείωση του τζίρου στο λιανεμπόριο το 2020 (4,5 δισ.), σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Αυτό σημαίνει ότι εάν δεν υπήρχε το ecommerce, τότε η απώλειες για το λιανεμπόριο θα ήταν σχεδόν διπλάσιες.

Όσον αφορά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, αυτές επιβεβαιώνουν τη συνεχή μείωση της χρήσης πιστωτικών καρτών και των ΑΤΜ, σε όφελος των χρεωστικών καρτών και των ανέπαφων συναλλαγών. Ένα επίσης στοιχείο που επιβεβαιώνεται για μια ακόμα φορά είναι η αύξηση των συναλλαγών με κάρτες, με μειωμένη τη μέση αξία συναλλαγών. Αυτό συνέβη διότι οι καταναλωτές στην πανδημία προτιμούσαν τις ανέπαφες συναλλαγές για μικρά ποσά (έως 50 ευρώ), ενώ οι κινήσεις μεγαλύτερων ποσών γίνονταν είτε μέσω internet και mobile banking είτε με μετρητά. Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι εγχρήματες συναλλαγές μέσω ψηφιακών καναλιών ξεπέρασε το 90% των συνολικών κινήσεων με το ποσοστό εφέτος να φτάνει το 97%. Παράλληλα, όμως, στην κρίση, παρατηρήθηκε η χρήση μετρητών και υπολογίζεται ότι τα μετρητά εκτός τραπεζών αυξήθηκαν κατά 3,5 δισ. ευρώ σε 12 μήνες.

Λύσεις e-commerce από τις τράπεζες

Οι ελληνικές τράπεζες, μετά τις πρώτες και γρήγορες, αλλά ασφαλείς και αποτελεσματικές λύσεις, που έδωσαν με το πρώτο lockdown, σήμερα σχεδιάζουν τα επόμενα βήματα. Οι πρώτες λύσεις είχαν ως στόχο μια γρήγορη μέθοδο πληρωμής online που θα έδιναν τη δυνατότητα για ηλεκτρονικές πωλήσεις ακόμα και σε μαγαζιά που δεν είχαν το δικό τους eshop. Στη συνέχεια ενσωματώθηκαν περισσότερες λειτουργίες και εναλλακτικές, δημιουργήθηκαν πακέτα για χρηματοδότηση δημιουργίας ηλεκτρονικών καταστημάτων κά. Τώρα περνάμε στην τρίτη φάση, όπου οι ίδιες οι τράπεζες δημιουργούν τη δική τους ψηφιακή πλατφόρμα που μπορούν να φιλοξενούν e-shops. Προσφέρουν, δηλαδή, ό,τι ακριβώς οι πλατφόρμες για φιλοξενία ηλεκτρονικών καταστημάτων, όπου με ένα email και έναν κωδικό ανοίγει κάποιος έναν λογαριασμό, δίνει όνομα στο κατάστημα και επιλέγει ένα από τα έτοιμα σχέδια για την εμφάνιση του καταστήματός του (templates). Στη συνέχεια, φορτώνει εικόνες, τιμές και χαρακτηριστικά των προϊόντων, ενώ συνδέει την πλατφόρμα με τους ηλεκτρονικούς τρόπους πληρωμής που προσφέρει η πλατφόρμα της τράπεζας. Μάλιστα, πέραν από τον σχεδιασμό και τις διάφορες λειτουργίες που κάνουν εύκολο το άνοιγμα ηλεκτρονικού καταστήματος για κάποιον που δεν έχει γνώσεις πληροφορικής, οι πλατφόρμες αυτές προσφέρουν και δείγματα για τους όρους χρήσεις, την πολιτική για τα προσωπικά δεδομένα κά νομικά έγγραφα.

Ένα ενδεικτικό παράδειγμα είναι i-bank e-Simplify της Εθνικής Τράπεζας το οποίο ξεκίνησε από το Key2Pay. Σήμερα έχει εξελιχθεί σε αυτόνομη πλατφόρμα δημιουργίας και φιλοξενίας ηλεκτρονικών καταστημάτων για εμπόρους-πελάτες της Τράπεζας. Για τους γνώστες της πληροφορικής διαθέτει πρόσθετα εργαλεία (plugins) και κώδικες για πρόσβαση σε περιορισμένο τμήμα των συστημάτων της ΕΤΕ (APIs) προκειμένου ο λιανέμπορος, για παράδειγμα, να μπορεί να πουλά με άτοκες δόσεις ή και με δάνειο από την Τράπεζα.

Σημειώνεται ότι η δημιουργία APIs και η σύνδεση λιανικών αλυσίδων αλλά, στο σύντομο μέλλον και με μεσιτικά γραφεία, αποτελεί μια πτυχή εξέλιξης του ψηφιακού μετασχηματισμού των ελληνικών τραπεζών. Ήδη, όλες οι ελληνικές τράπεζες έχουν αναπτύξει APIs και δίνουν τη δυνατότητα σε συνεργαζόμενους εμπόρους να κάνουν πωλήσεις και να δίνουν δάνεια στον καταναλωτή, όπως συμβαίνει στην αγορά αυτοκινήτου, σε αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών ή εξοπλισμού σπιτιού κά. Αυτό θα επεκταθεί σύντομα και στην αγορά κατοικίας.

Παράλληλα, οι τράπεζες, πέραν από τις έτοιμες λύσεις προσφέρουν πακέτα και συμβουλευτική που ξεκινά από τη χρηματοδότηση μέχρι τη σχεδίαση, όπως εκείνο της Eurobank, που προσφέρεται μαζί με τις λύσεις Ecommerce Solutions και το Payment Link, το οποίο ήταν ένα από τα πρώτα που λανσαρίστηκαν στην ελληνική αγορά. Η Eurobank, με το Payment Link δίνει τη δυνατότητα για online πωλήσεις χωρίς να είναι απαραίτητη η παρουσία στο μαγαζί ούτε του καταστηματάρχη. Επιτρέπει τη λήψη παραγγελιών και την πληρωμή -ακόμα και άτοκες δόσεις- μέσω email, τηλέφωνο ή social media. Δηλαδή, μια επιχειρηματική σελίδα στο facebook μπορεί να μετατραπεί σε ecommerce για ασφαλείς συναλλαγές. Επίσης, υποστηρίζει συναλλαγές με καταναλωτές (B2C) και με επιχειρήσεις (B2B).

Η Alpha Bank προσφέρει μία ομάδα ψηφιακών λύσεων κάτω από το νέο πρόγραμμα ψηφιακής τραπεζικής για επιχειρήσεις με την ονομασία Digital Business Onboarding, ενώ, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί στις παρουσιάσεις της βρίσκεται σε συζητήσεις με ξένους εξειδικευμένους παρόχους σε συστήματα πληρωμών. Με το Alpha e-Commerce δίνεται η δυνατότητα για ηλεκτρονικές συναλλαγές ακόμη και χωρίς e-shop. Οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου μπορούν να δέχονται παραγγελίες μέσω τηλεφώνου ή email και να προχωρούν στην ολοκλήρωση αγορών από την πιστωτική κάρτα, το ψηφιακό πορτοφόλι ή τον τραπεζικό λογαριασμό του πελάτη.

Η Τράπεζα Πειραιώς υποστηρίζει τις ανάγκες των εμπόρων, τη λειτουργία και τη δημιουργία e-shop μέσα από το οικοσύστημα της Winbank. Με την υπηρεσία vPOS Paycenter, η Τράπεζα Πειραιώς προσφέρει λύσεις Virtual POS για πληρωμές μέσω τηλεφώνου, με οποιαδήποτε χρεωστική, πιστωτική και προπληρωμένη κάρτα μέσω της άμεσα διαθέσιμης web σελίδας που έχει ήδη δημιουργήσει. Για τις επιχειρήσεις που έχουν ή βρίσκονται στη φάση της δημιουργίας e-shop, η Πειραιώς προσφέρει το ePOS Paycenter. Ο πελάτης, ξεκινώντας τη διαδικασία πληρωμής, μεταβαίνει αυτόματα στην ειδική σελίδα πληρωμών του Πειραιώς Paycenter. Εκεί ενημερώνεται για τo ποσό και πληκτρολογεί τα στοιχεία της κάρτας του. Η διεκπεραίωση της πληρωμής γίνεται με απόλυτη ασφάλεια από το ePOS Paycenter, που ενημερώνει την επιχείρηση αυτόματα για την πραγματοποίηση της συναλλαγής.

Πέραν από τις ψηφιακές λύσεις για δημιουργία, χρηματοδότηση και φιλοξενία eshops, οι τράπεζες προσφέρουν ακόμα πακέτα για εισπράξεις και χρηματοδοτήσεις τιμολογίων κά. Δηλαδή μεταφέρουν όλες τις παραδοσιακές τραπεζικές υπηρεσίες προς εμπόρους και επιχειρηματίες στην ψηφιακή τους μορφή.

Πηγή: capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text