Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS προτιμητέος επενδυτής για την Εγνατία Οδό - Στα 2,8 δισ. ευρώ η αξία της συμφωνίας
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.- EGIS PROJECTS S.A. αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της για χρονική περίοδο 35 ετών, μετά την αποσφράγιση του σχετικού φακέλου από το ΤΑΙΠΕΔ και την αποδοχή της βελτιωμένης οικονομικής προσφοράς που κατέθεσε η συγκεκριμένη ένωση προσώπων.Ειδικότερα, η βελτιωμένη δεσμευτική προσφορά προβλέπει την καταβολή εφάπαξ τιμήματος ύψους 1.496.100.000 ευρώ ενώ, επιπλέον του ανωτέρω τιμήματος, το σύνολο των αναμενόμενων ετήσιων εσόδων που θα εισπράξει το Δημόσιο από τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου κατά τη διάρκεια της παραχώρησης εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 850 εκατ. ευρώ (7,5% επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων διοδίων, ΣΕΑ κ.λπ.) σύμφωνα με τις προβλέψεις του χρηματοοικονομικού μοντέλου του αναδόχου. Ακόμη, οι επενδύσεις (υποχρεωτικές εργασίες) που ο ανάδοχος υποχρεούται να χρηματοδοτήσει και να υλοποιήσει σε χρονικό ορίζοντα 5 ετών ανέρχονται σε περίπου 420 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, καταγράφηκε το μεγαλύτερο τίμημα που έχει προσφερθεί έως στιγμής για παραχώρηση περιουσιακού στοιχείου του χαρτοφυλακίου τού Ταμείου. Η συνολική αξία της συμφωνίας παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού εκτιμάται στα 2.766.100.000 ευρώ, καθώς περιλαμβάνει το εφάπαξ τίμημα, τις υποχρεωτικές επενδύσεις και τα αναμενόμενα έσοδα του Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης.
Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση παραχώρησης θα υπογραφεί μετά από την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Σημειώνεται ότι, η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Mytilineos: Ενισχύει τις θετικές προοπτικές το ισχυρό Q1, λέει η NBG
- ΕΥΔΑΠ: Αύξηση 163% στα κέρδη προ φόρου, μέρισμα €0,10 ανά μετοχή
- Citi: Αυξάνει την τιμή-στόχο για την Jumbo στα €32,50 ευρώ
- Τράπεζα Πειραιώς: Αίτημα για επιπλέον κεφάλαια ύψους 300 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης
- ΑΔΜΗΕ - Νational Grid SA: Ξεκινούν οι μελέτες για το ηλεκτρικό καλώδιο Ελλάδας - Σαουδικής Αραβίας
- Mytilineos: Αύξηση 12% στα EBITDA – Στα 252 εκατ. το πρώτο τρίμηνο
- Elpedison: Συνάντηση Helleniq Energy & Edison για την τύχη της εταιρείας
- ΕΥΔΑΠ: Βελτιωμένα μεγέθη κατά το 2023 - Αδικαιολόγητα χαμηλό το διανεμόμενο μέρισμα
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- ΕΥΔΑΠ: Βελτιωμένα μεγέθη κατά το 2023 - Αδικαιολόγητα χαμηλό το διανεμόμενο μέρισμα
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο