Αρχική | Προηγ. Τεύχη | 2021 - No 224 έως 235 | Χ&Α - 232 | COCA COLA HBC: Εξαιρετικά αποτελέσματα - Επέκταση στην αγορά της Αιγύπτου

COCA COLA HBC: Εξαιρετικά αποτελέσματα - Επέκταση στην αγορά της Αιγύπτου

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
COCA COLA HBC: Εξαιρετικά αποτελέσματα - Επέκταση στην αγορά της Αιγύπτου

COCA COLA HBC

 


Εξαιρετικά αποτελέσματα - Επέκταση στην αγορά της Αιγύπτου

 

 

 

 

Ταυτόχρονα με τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων του α΄εξαμήνου, τα οποία ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικά, η Coca Cola HBC δημοσίευσε ανακοίνωση για την εξαγορά του 94,7% της Coca Cola Bottling Company of Egypt (CCBCE), έναντι τιμήματος, € 427,0 εκατομμύρια.

 

Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική και θα έχει μακροχρόνια ευεργετική επίδραση στην εξέλιξη της Coca Cola HBC, αφού ο Όμιλος αποκτά πρόσβαση στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά μη αλκοολούχων ποτών της Αφρικής. Στην αγορά αυτή, η CCBCE, έχει μερίδιο αγοράς κοντά στο 42%. Συνολικά η Νιγηρία και η Αίγυπτος αντιπροσωπεύουν το 25% του πληθυσμού της Αφρικής, ενώ λόγω της νεαρής ηλικίας του μεγαλύτερου τμήματος του πληθυσμού, αλλά και λόγω τοπικών και θρησκευτικών παραγόντων, η κατανάλωση συσκευασμένων και αεριούχων ποτών, είναι υψηλή και αυξανόμενη.  Όπως ενημερώνει και η διοίκηση, η εξαγορά θα ολοκληρωθεί το δ’ τρίμηνο του 2021 (εδώ). Σε ετήσια βάση, αναμένουμε ότι, η εξαγορά αυτή, θα προσθέσει κύκλο εργασιών στην Coca Cola HBC, μεγαλύτερο των € 400 εκατομμυρίων. Μικρό μέρος αυτού του κύκλου εργασιών θα αποτυπωθεί στα μεγέθη του 2021, το σύνολό του, θα εμφανιστεί στις καταστάσεις του 2022.

 

Το α΄εξάμηνο του 2021, παρουσίασε την καλύτερη επίδοση, τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας, στα τελευταία έξι πρώτα εξάμηνα.  Συνολικά ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα € 3,2 δισ. έναντι € 2,8 δισ. το α’ εξάμηνο του 2020, πετυχαίνοντας μια αύξηση 14,7% και διαμορφώνοντας το μικτό περιθώριο κέρδους στο 46,8%. Αξίζει να επισημάνουμε πως στα α΄ εξάμηνα από το 2016 έως το 2020, το μικτό περιθώριο κέρδους ήταν κατά μέσο όρο στο 37,3%.

Οι δαπάνες λειτουργίας παρά την μικρή αύξηση τους, κατά 1,5%, υποχώρησαν ως ποσοστό επί τον συνολικών πωλήσεων στο 26,6% έναντι 30,0% το α΄εξάμηνο του 2020, ενώ τα χρηματοοικονομικά έξοδα παρέμειναν σταθερά σε σχέση με πέρυσι αντιπροσωπεύοντας το 1,1% των συνολικών πωλήσεων.

Η καθαρή κερδοφορία έφτασε τα € 233,4 εκατ. έναντι € 124,1 εκατ. το α΄εξάμηνο του 2020, πετυχαίνοντας αύξηση 88,1%, ενώ το καθαρό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 7,2% έναντι 4,4%.

Στις επιμέρους αγορές που δραστηριοποιείται ο Όμιλος, οι επιδόσεις ήταν εξίσου πολύ ικανοποιητικές. Συγκεκριμένα, στις αναπτυγμένες αγορές, οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 11,8%, υποστηριζόμενοι από την σταδιακή επαναλειτουργία των καταστημάτων ενώ όλες οι κατηγορίες επέστρεψαν σε ανάπτυξη σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2020.

Στις αναπτυσσόμενες αγορές, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 16,9% (σε ουδέτερη συναλλακτική βάση) ενώ οι όγκοι αυξήθηκαν ελάχιστα κατά 0,6%, λόγω της αυξημένης φορολογίας της ζάχαρης στην Πολωνία. Σε αυτό τον γεωγραφικό τομέα, σημαντική ώθηση έδωσε το κανάλι της κατανάλωσης εκτός σπιτιού.

Στις αναδυόμενες αγοράς, οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 19,1% υποβοηθούμενοι από την πολύ δυνατή επίδοση στην αγορά της Ρωσίας και της Νιγηρίας.

 

Στα αρνητικά της χρήσης του α΄εξαμήνου συγκαταλέγεται η αύξηση της τιμής του αλουμινίου και ο φόρος της ζάχαρης στην Πολωνία, ενώ υπήρξε αρνητική επίπτωση € 43,4 εκατ. λόγω του συναλλάγματος στην Νιγηρία και την Ρωσία. Παρόλα αυτά, τα αρνητικά εν μέρη, αντισταθμιστηκαν από το μίγμα τιμών και από την μείωση της τιμής στην ρητίνη PET.

Όπως ενημερώνει η διοίκηση, κατά το 2020, εξοικονομήθηκαν κόστη ύψους € 120,0 εκατ. από τα οποία τα € 20,0 εκατ. αναμένεται να διατηρηθούν, ενώ τα υπόλοιπα € 100,0 εκατ. θα δαπανηθουν κατά το α΄εξάμηνο του 2021.

 

Η εκτίμηση της διοίκησης για το σύνολο του έτους, είναι αρκετά θετική καθώς αναμένει ισχυρή ανάκτηση των εσόδων (σε ουδέτερο συνάλλαγμα) λόγω της ανάκαμψης του όγκου. Παρόλα αυτά εκτιμάται ότι ο αρνητικός αντίκτυπος του ξένου νομίσματος για το σύνολο του έτους θα είναι υψηλότερος από αυτόν του 2020, ενώ έχοντας αυτό υπόψην, η διοίκηση εκτιμά ότι μπορεί να πετύχει μια αύξηση περιθωρίου EBIT (κέρδη προ φόρων και τόκων) κατά 20 με 30 μονάδες βάσης το 2021.

 

Η άποψη μας για την εταιρία και τη μετοχή είναι θετική. Η ανάκαμψη των μεγεθών κοντά στα προ covid επίπεδα, η μείωση των δαπανών λειτουργίας, η ικανοποιητική πορεία των πωλήσεων σε όλες τις χώρες και αγορές δραστηριοποίησης, εκτιμάται ότι θα οδηγήσουν τις πωλήσεις σε € 6,7 δισ. έως € 6,8 δισ.. Η εξέλιξη αυτή, μαζί με την αναμενόμενη βελτίωση στο περιθώριο ΕΒΙΤ, θα δημιουργήσει κέρδη μεταξύ € 470,0 εκατ. έως € 480,0 εκατ.. Λόγω της ένταξης της αγοράς της Αιγύπτου στα μεγέθη της ΕΕΕ, εκτιμούμε ότι κατά το 2022, θα υπάρξει μία αύξηση τουλάχιστον € 400 εκατομμυρίων στις πωλήσεις, πέραν της αναμενόμενης αύξησης που θα υπάρξει από τις ίδιες σημερινές δραστηριότητες.

 

Η μετοχή από την αρχή του έτους μέχρι την 6/9/2021, σημειώνει απόδοση 15,2%, έναντι 13,2% του Γενικού Δείκτη και την 30/6/2021, κατείχαν την μετοχή 38 Αμοιβαία Κεφάλαια από 42 την 31/12/2020.

 

Δείτε το δελτίο τύπου των αποτελεσμάτων, εδώ (ENG) και τα οικονομικά μεγέθη, εδώ.

 

 

Επιστροφή στα περιεχόμενα, εδώ.

 


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text