Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Άνοιγμα στη ναυπηγοεπισκευή εξετάζει ο ΟΛΘ

Άνοιγμα στη ναυπηγοεπισκευή εξετάζει ο ΟΛΘ

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Άνοιγμα στη ναυπηγοεπισκευή εξετάζει ο ΟΛΘ

Μία ενδιαφέρουσα συνάντηση που "έκρυβε" και μία είδηση εκτυλίχθηκε τις προηγούμενες ημέρες, στο περιθώριο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Ειδικότερα, ο εκτελεστικός πρόεδρος ΔΣ του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος συναντήθηκε με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ), Βασίλη Κανακάκη και συζήτησαν τις προοπτικές ανάπτυξης ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στο λιμάνι της συμπρωτεύουσας.

Στη Βόρεια Ελλάδα δεν υπάρχει μέχρι τώρα τέτοια δραστηριότητα και τα όποια πλοία χρήζουν επισκευών, μεταφέρονται κατά κύριο λόγο στον Πειραιά ή ακόμη και στη γειτονική Τουρκία.

Υπό αυτό το πρίσμα, οι άνθρωποι του λιμανιού έχουν τη βούληση για νέες επιχειρηματικές δράσεις και απ’ ότι φαίνεται θα διερευνηθεί περαιτέρω η αγορά της ναυπηγοεπισκευής, κάτι που επιβεβαίωσε και ο κ. Λιάγκος, μιλώντας σε εκδήλωση της ΔΕΘ για τη λιμενική πολιτική.

Η συζήτηση πλέον αναμένεται να εστιάσει στη ρύθμιση του χώρου και των δυνατοτήτων δημιουργίας μίας ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, η οποία εκτιμάται ότι μπορεί να δημιουργήσει αρκετές θέσεις εργασίας και να ενισχύσει σε μείζονα βαθμό τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, τη βιοτεχνία και τους εφοδιαστές πλοίων.

Ναυτιλιακοί παράγοντες σημειώνουν ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές, με φόντο και την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Σε αυτό το πλαίσιο, σε πρώτο πλάνο τίθεται η διαμόρφωση ενός business plan, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως το υπουργείο Ναυτιλίας είναι ενήμερο για το θέμα και αναμένονται συναντήσεις μεταξύ αρμοδίων το επόμενο διάστημα.

Άλλωστε, η συζήτηση, στην οποία ήταν καλεσμένος ο κ. Λιάγκος, συντονίστηκε από τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Ευάγγελο Κυριαζόπουλο.

Πρόκειται για ένα "όραμα" των ανθρώπων της ναυπηγοεπισκευής, η υλοποίηση του οποίου κυοφορείται εδώ και χρόνια, δίχως, όμως, κάποιο αποτέλεσμα.

"Χρειάζεται μια ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, δεν μπορεί να νοηθεί σημαντικό λιμάνι χωρίς μια τέτοια ζώνη, γιατί σήμερα, για πολύ μικρά προβλήματα στα πλοία, αντί να χρησιμοποιείται τοπικό τεχνικό δυναμικό, έρχονται συνεργεία από τον Πειραιά" είχε επισημάνει προ δύο ετών ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΣΕΒΕ), Γιώργος Κωνσταντόπουλος. Ιδιαίτερη μνεία στο θέμα έχει κάνει κατά το παρελθόν και ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης.

Η εικόνα σήμερα

Με βάση σχετική μελέτη της ΕΛΣΤΑΤ, το 2020 ο αριθμός των επισκευασθέντων πλοίων σε ελληνικές μονάδες ανήλθε σε 538, έναντι 584 το 2019.

Σύμφωνα, πάντως, με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, οι επενδύσεις που υλοποιούνται τα τελευταία χρόνια στον κλάδο της ναυπηγοεπισκευής έχουν επιτρέψει επισκευές μεγάλων εμπορικών πλοίων, τα οποία υποχρεώνονταν στο παρελθόν να στραφούν σε γιάρδες του εξωτερικού, όπως αυτές της Τουρκίας και της Μάλτας.

Παράλληλα, ώθηση στον κλάδο, πέραν της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης Περάματος, δίνει και το Νεώριο της Σύρου, το οποίο αποδίδει με ιδιαίτερα ικανοποιητικούς ρυθμούς.

 

Πηγή: capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text