Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 236 | Περισσότερες ειδήσεις διεθνών αγορών - Δεκέμβριος 2021/Ιανουάριος 2022

Περισσότερες ειδήσεις διεθνών αγορών - Δεκέμβριος 2021/Ιανουάριος 2022

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font

Τεύχος 236 - Ιανουάριος 2021

Διεθνείς Αγορές

Δεκέμβριος 2021/Ιανουάριος 2022

 

 

3/1/2022

 

Το λίθιο, το αλουμίνιο και το μαγνήσιο είναι τα μέταλλα στα οποία πρέπει να επενδύσετε το 2022. Σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών του Bloomberg, ο χρυσός θα κλέψει την παράσταση από άλλα πολύτιμα μέταλλα την επόμενη χρονιά. Όμως τα πολύτιμα μέταλλα όπως ο χρυσός, η πλατίνα και το ασήμι δεν είναι τα μόνα μέταλλα που μπορούν να αποφέρουν κέρδη.Εξ αιτίας του αγώνα που γίνεται για τον περιορισμό των εκπομπών άνθρακα, ο χαλκός, το νικέλιο και το κοβάλτιο ανθούν, καθώς αυτά χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Αλλά ακόμη και αυτά δεν είναι ίσως αυτά τα οποία θα αποβούν πιο κερδοφόρα σαν επενδύσεις το 2022.Το λίθιο, το αλουμίνιο και το μαγνήσιο, από τα οποία εξαρτώνται σε τεράστιο βαθμό οι παγκόσμιες τεχνολογικές αλυσίδες, έχουν εκτοξευτεί.(εδώ)


Το καρτέλ πετρελαιοπαραγωγών χωρών OPEC+ αναμένεται να προχωρήσει κανονικά στην αύξηση παραγωγής 400.000 βαρελιών ημερησίως στις αρχές Φεβρουαρίου. Αυτό θα αποφασιστεί και επίσημα στη σύνοδο των μελών του οργανισμού.Ο OPEC και οι εταίροι του που αποκαλούνται OPEC+, συνεδριάζουν για τα επόμενα βήματα που θα ακολουθήσουν.(εδώ)

 

Σύμφωνα με έρευνα του CNBC το 41% των εκατομμυριούχων υποστηρίζει ότι η οικονομία θα ενισχυθεί το επόμενο έτος, έναντι 35% που περιμένουν επιβράδυνση, ενώ λίγοι περισσότεροι από τους μισούς, ήτοι το 52%, αναμένουν ότι ο S&P 500 θα ολοκληρώσει το 2022 με κέρδη 5% και άνω.Αυτό ωστόσο που έδειξε η έρευνα είναι μία κάμψη του ενθουσιασμού και αποδυνάμωση της συνολικής διάθεσης για ανάληψη ρίσκου, ακόμη και εάν η αγορά βγει αλώβητη από το νέο κύμα της Όμικρον. Η όρεξη των επενδυτών για κάθε τύπο επένδυσης είναι τώρα χαμηλότερη από ό,τι ήταν στην έρευνα της Άνοιξης του 2021. Το ποσοστό των εκατομμυριούχων που δηλώνουν ότι θα αυξήσουν τις επενδύσεις μειώθηκε σε κάθε κατηγορία ενεργητικού, συμπεριλαμβανομένων των μετοχών, των επενδύσεων σε ακίνητα, των εναλλακτικών επενδύσεων και των πολύτιμων μετάλλων.Ωστόσο, μετά από δύο έτη εντυπωσιακών επιδόσεων για την αγορά μετοχών το 2020 και 2021, οι επενδυτές είναι φυσικό να κάνουν παύση για να πάρουν μία ανάσα για να δουν τι αντίκτυπο θα έχει ο πληθωρισμός στην ανάπτυξη και στις αγορές, εδώ.


28/12/2021


Με το 2021 να αποτελεί ένα έτος καμπή για την αγορά των κρυπτονομισμάτων, γίνεται σαφής πλέον η στροφή αρκετών επενδυτών σε λιγότερο γνωστά και μεγάλα κρυπτονομίσματα, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα το Bitcoin ή τα υπόλοιπα «μεγαθήρια». Το Polkadot και το Cardano είναι δύο από τα ηλεκτρονικά νομίσματα, τα οποία κατέγραψαν άνοδο άνω του 6% σήμερα, αφήνοντας πολύ πιο πίσω το Bitcoin (+1,5%) και το Etherium (+0,4%). «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η κυριαρχία του Bitcoin αρχίζει και φθίνει» σχολιάζει ο Matt Maley, επικεφαλής αναλυτής της Miller Tabak. «Νομίζω ότι αρκετοί επενδυτές κυνηγούν κάτι πιο καινούριο» σπεύδει να προσθέσει. Τα εναλλακτικά crypto κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος το τελευταίο διάστημα, καταγράφοντας πολλαπλάσια κέρδη σε σχέση με τα πιο «παραδοσιακά» κρυπτονομίσματα.Dogecoin, Cardano, Shiba Inu είναι μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα, εμφανίζοντας αλματώδη αύξηση και αποφέροντας τεράστια οφέλη στους επενδυτές.(εδώ)

 

Η Petroleum National Bhd (Petronas) αναμένει ότι η πορεία προς τη βιώσιμη ανάκαμψη της πετρελαϊκής ζήτησης θα παραμείνει εύθραυστη και αβέβαιη το 2022-2024, λόγω της πιθανής εμφάνισης νέων μεταλλάξεων του κορονοϊού, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε νέα lockdown.Αν και η κυκλοφορία των εμβολίων έχει στηρίξει την ανάκαμψη για καύσιμα μεταφορών λόγω της αύξησης της ταξιδιωτικής κίνησης, ο αεροπορικός κλάδος αναμένεται να επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα όχι πριν από το 2024, όπως ανακοίνωσε η κρατική εταιρεία πετρελαίου της Μαλαισίας.Η Petronas πρόσθεσε πως η επιταχυνόμενη ενεργειακή μετάβαση θα δημιουργήσει περαιτέρω προκλήσεις για τις παραδοσιακές δραστηριότητες πετρελαίου και αερίου."Οι παράγοντες του κλάδου πρέπει να είναι καινοτόμοι και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί ως προς το κόστος, για να διασφαλίσουν ότι τα έργα και η παραγωγή θα παραμείνουν εφικτά στο αβέβαιο οικονομικό κλίμα για τη βιωσιμότητα της βιομηχανίας”, ανέφερε η Petronas, εδώ.

 

27/12/2021

 

Τη χειρότερη χρονιά τους από το 1999 κατέγραψαν οι διεθνείς αγορές ομολόγων, σύμφωνα με τους «Financial Times», έντονα επηρεασμένες από τη συνεχόμενη ανοδική πορεία του πληθωρισμού.Ενδεικτικά, ο συγκεντρωτικός δείκτης διεθνών ομολόγων της Barclays, που παρακολουθεί κρατικά και εταιρικά ομόλογα αξίας 68 τρισ. δολαρίων, παρουσιάζει, λίγο πριν την εκπνοή του 2021, μια αρνητική απόδοση της τάξεως του 4,8%. Πρόκειται για τη χειρότερη επίδοση για το δείκτη από το 1999, όταν είχε υποχωρήσει κατά 5,2% με φόντο την μαζική έξοδο των επενδυτών από τις αγορές ομολόγων και την στροφή τους στα χρηματιστήρια προκειμένου να εκμεταλλευτούν την τότε έκρηξη των μετοχών dotcom.Η φετινή υποχώρηση αποδίδεται σε δύο περιόδους μαζικών ρευστοποιήσεων κυρίως κρατικού χρέους. Στις αρχές της χρονιάς, οι επενδυτές «ξεφορτώθηκαν» μακροπρόθεσμα κρατικά ομόλογα εκτιμώντας πως η ανάκαμψη από την πανδημία θα εισήγαγε μια περίοδο βιώσιμης ανάπτυξης αλλά και υψηλού πληθωρισμού. Και έπειτα, το φθινόπωρο, το βραχυπρόθεσμο χρέος σφυροκοπήθηκε από τις ενδείξεις ότι οι κεντρικές τράπεζες ετοιμάζονται να αλλάξουν ρότα και να μπουν σε τροχιά αύξησης των επιτοκίων προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις επίμονες πληθωριστικές πιέσεις.Πάντως, παρά τις απώλειες της φετινής χρονιάς και τις προοπτικές σύσφιξης της νομισματικής πολιτικής την ερχόμενη χρονιά από την Federal Reserve και έτερες κεντρικές τράπεζες, έτεροι fund managers κρίνουν πως είναι ακόμη πρόωρη για αρνητική εκτίμηση για τον κλάδο, εδώ.


Η μετάλλαξη Όμικρον και τα νέα περιοριστικά μέτρα απειλούν τις αγορές της Ευρώπης, εκτιμά η αμερικανική τράπεζα Bank of America (BofA). H ίδια υποστηρίζει ότι η ανάπτυξη το 2022 θα εξασθενήσει, οι πραγματικές αποδόσεις των ομολόγων θα αυξηθούν και τα πιστωτικά περιθώρια θα διευρυνθούν, γεγονός που δημιουργεί «συνθήκες» για τις μετοχές να περιορίσουν κάποια από τα πρόσφατα κέρδη τους, εκτιμά η BofA Global Research για το 2022.Η εξάπλωσή της Όμικρον είναι πιθανό να επιβαρύνει τις τιμές των περιουσιακών στοιχείων καθώς μια ταχεία αύξηση των λοιμώξεων αυξάνει την πίεση στα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης, ακόμη και όταν τα ποσοστά νοσηλείας παραμένουν χαμηλά, προκαλώντας ανάγκη για περιοριστικά μέτρα και πιο προσεκτική συμπεριφορά των καταναλωτών.Ο στόχος της για τον ευρωπαϊκό δείκτη Stoxx 600 για το τέλος του 2022 τοποθετείται στις 430 μονάδες ή 10% χαμηλότερα και βρίσκεται στο κάτω μέρος του εκτιμήσεων των αναλυτών, οι οποίοι αναμένουν 6% άνοδο, ενώ το πάνω εύρος των εκτιμήσεων είναι οι 530 μονάδες και 11% άνοδος.Η αύξηση των κερδών το 2022 θα είναι ισχυρή, αλλά αυτό έχει ήδη τιμολογηθεί, εκτιμούν οι αναλυτές της. Συγκεκριμένα, μετά την αύξηση των κερδών ανά μετοχή του Stoxx 600 κατά 60%+ φέτος, οι εκτιμήσεις των αναλυτών (consensus) αναμένει αύξηση των κερδών ανά μετοχή κατά 8% το 2022. Ωστόσο, αυτό συμπεριλαμβάνεται ήδη στην τιμολόγηση, εκτιμά η BofA, εδώ.


Η πανδημία τερμάτισε την πλεονάζουσα παραγωγή αυτοκινήτων μετά από τουλάχιστον τρεις δεκαετίες. Ελλείψεις σε ημιαγωγούς, διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες και έξαρση του κόστους πρώτων υλών οδήγησαν σε καθυστερήσεις στην παραγωγή, με αποτέλεσμα πολύμηνες αναβολές στις παραδόσεις νέων οχημάτων στους καταναλωτές. Ενώ το 2019 πουλήθηκαν στην Γερμανία 3,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα, το 2020, πρώτη χρόνια της πανδημίας, διατέθηκαν 2,9 εκατομμύρια. Το κέντρο έρευνας Center Automotive Research (CAR) τοποθετεί τις πωλήσεις φέτος σε μόλις 2,69 εκατομμύρια.Μετά το δύσκολο 2020 το πρώτο εξάμηνο του 2021 έφερε διακοπές στην παραγωγή αυτοκινήτων στη Γερμανία.Την ίδια στιγμή όμως αγορές όπως εκείνες στις ΗΠΑ, την Ρωσία και την Βραζιλία βρέθηκαν το εν λόγω διάστημα σε ανοδική τροχιά.Παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 16%, (αναλυτές υπολογίζουν ότι μόνο λόγω των ελλείψεων σε ημιαγωγούς, δεν κατασκευάστηκαν 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα) 13 κατασκευαστές πούλησαν λιγότερα οχήματα από ό,τι την περίοδο πέρυσι και οι 16 μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν ελαφρώς περιορισμένο τζίρο, φθάνοντας τα 371 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι κορυφαίοι κατασκευαστές αύξησαν τα κέρδη τους, τοποθετώντας τα λιγοστά μικροτσίπ σε ακριβότερα μοντέλα που απέδωσαν περισσότερα κέρδη, εδώ.


Ο κόσμος αναμένεται να καταναλώσει μέσα στο 2022 περισσότερο πετρέλαιο από κάθε άλλη χρονιά.Η παγκόσμια ζήτηση για ενέργεια ανέκαμψε ισχυρά μέσα στο 2021, καθώς τα περιοριστικά μέτρα κατά της εξάπλωσης του κορωνοϊού χαλάρωσαν. Και πρόκειται να σημειώσει περαιτέρω άνοδο μέσα στο 2022.Η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (ΙΕΑ) προβλέπει ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 3,3 εκατ. βαρέλια, στα 99,5 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2022. Αυτό σημαίνει ότι θα φτάσει στο ρεκόρ του 2019, δηλαδή της τελευταίας «κανονικής» χρονιάς πριν από την πανδημία.Και η μετάλλαξη Όμικρον δεν φαίνεται να εκτροχιάζει την ανάκαμψη της ζήτησης για ενέργεια.Η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας εκτιμά ότι η ζήτηση για καύσιμα και πετροχημικά στον τομέα των οδικών μεταφορών θα συνεχίσει να εμφανίζει υγιή ανάπτυξημοναδική εξαίρεση είναι ο τομέας των αερομεταφορών, όπως η IEA υποβάθμισε τις εκτιμήσεις της για την κατανάλωση καυσίμων αεροπλάνων, λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών που εφαρμόζονται από τις κυβερνήσεις κατά της εξάπλωσης της Όμικρον.Ο ΟΠΕΚ, πάντως, δεν αναθεώρησε τις προβλέψεις του για τη ζήτηση πετρελαίου του 2022 στην έκθεσή του για τον Δεκέμβριο, εδώ.


24/12/2021


Αυτές τις μέρες κάτι εντυπωσιακό συμβαίνει στη Wall Street: ορισμένοι τραπεζίτες αρχίζουν να προσφέρουν στους συντηρητικούς διαχειριστές εταιρικών ταμείων κάποιες λύσεις, με επίκεντρο τα κρυπτονομίσματα και την τεχνολογία τους. Παράδειγμα αποτελεί η JP Morgan. Φέτος, ο Umar Farooq, επικεφαλής του έργου Onyx της τράπεζας (το οποίο έχει δημιουργήσει ένα κρυπτονόμισμα JP Morgan και μια πλατφόρμα blockchain τύπου ethereum), αποκάλυψε ότι αναπτύσσει το λεγόμενο «προγραμματιζόμενο χρήμα» για εταιρικούς πελάτες. Αυτό στοχεύει να δώσει τη δυνατότητα στους διαχειριστές να συνάπτουν συμφωνίες με συνεργάτες μέσω ενός κοινόχρηστου υπολογιστικού καθολικού, στον αυτόματο πιλότο, με μια καινοτομία γνωστή ως «έξυπνα συμβόλαια».Αντί να χρησιμοποιεί την κρυπτογράφηση ως αποθήκευση αξίας (δηλαδή επένδυση), η πρωτοβουλία της JP Morgan τη χρησιμοποιεί ως μέθοδο πληρωμής για τη μεταφορά αξιών που συνδέονται με άλλα περιουσιακά στοιχεία -συμπεριλαμβανομένου του παραστατικού χρήματος.Ωστόσο, αυτή η δεύτερη χρήση της κρυπτογράφησης θα αποδειχθεί σχεδόν σίγουρα πολύ πιο σημαντική από το Βitcoin για τον επιχειρηματικό κόσμο, κυρίως επειδή και άλλες τράπεζες αγωνίζονται να αναπτύξουν κρυπτογραφικές καινοτομίες. Για παράδειγμα: αυτή την εβδομάδα η HSBC και η Wells Fargo αποκάλυψαν σχέδια για χρήση τεχνολογίας blockchain για τον διακανονισμό συναλλαγών σε ξένο νόμισμα μεταξύ χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, εδώ.

 

Σε μερίδια Αμοιβαίων της Ευρωζώνης είναι η μεγαλύτερη τοποθέτηση των κεφαλαίων των Επαγγελματικών Ταμείων με 21,9% του ενεργητικού τους, ακολουθούμενη από τοποθετήσεις σε ομόλογα της Ευρωζώνης με ποσοστό 18,3% ενώ έπονται τα ελληνικά ομόλογα με 14%. Το ποσοστό των καταθέσεων των Επαγγελματικών Ταμείων αυξήθηκε και είναι πλέον το 15,6% του ενεργητικού τους ενώ το ίδιο το ενεργητικό αυξήθηκε επίσης σε 1,777 δις ευρώ στο τέλος Σεπτεμβρίου, από 1,591 δις ευρώ τον Ιούνιο φέτος (+1,43%).Βεβαίως η μεγάλη αύξηση του ενεργητικού των Ταμείων ήρθε τα προηγούμενα τρίμηνα, αφού πέρυσι τον Σεπτέμβριο το σύνολο του ενεργητικού ήταν στα 1,591 δις ευρώ και μέσα στο δωδεκάμηνο μεταξύ Σεπτεμβρίου 2020 και Σεπτεμβρίου 2021, αυξήθηκε κατά 11,69%, εδώ.


23/12/2021


Οι τιμές του Bitcoin και των άλλων κρυπτονομισμάτων έχουν ενισχυθεί μετά την απόφαση της κεντρικής Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ(Fed) την προηγούμενη εβδομάδα πως θα προχωρήσει σε σύσφιξη της νομισματικής της πολιτικής.Με φόντο την κίνηση της Fed, ο επενδυτής Rich Bernstein προειδοποίησε ότι το Bitcoin και εν γένει τα κρυπτονομίσματα αποτελούν τη μεγαλύτερη χρηματοπιστωτική "φούσκα" όλων των εποχών, παρόλο που οι επενδυτές σε crypto "βλέπουν" τις τιμές του Bitcoin, του Εthereum και των άλλων ψηφιακών νομισμάτων να συνεχίζουν το ράλι. Ο Bernstein προειδοποίησε επίσης για τις μετοχές "τεχνολογίας, καινοτομίας και αναμπουμπούλας", όπως τις αποκάλεσε χαρακτηριστικά, για τις οποίες εκτίμησε ότι μπορεί να καταρρεύσουν.Αντίθετα,ο Marcus Sotiriou, αναλυτής της GlobalBlock, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο έγραψε σε σημείωμά του ότι "Παρόλο που τέτοιες αλλαγές νομισματικής πολιτικής συνήθως συμπιέζουν τα κρυπτονομίσματα, αφού αποτελούν μια κατηγορία ριψοκίνδυνων assets που ευδοκιμούν σε ένα περιβάλλον χαμηλών επιτοκίων, τα ψηφιακά νομίσματα αντέδρασαν θετικά στις αποφάσεις της Fed, καθώς φαίνεται ότι οι εξελίξεις είχαν ήδη τιμολογηθεί και η μεγαλύτερη σαφήνεια από πλευράς Ομοσπονδιακής Τράπεζας έγινε δεκτή με ικανοποίηση από τους επενδυτές". O ίδιος πρόσθεσε πως αναμένει να συνεχιστούν οι αγορές Bitcoin από θεσμικούς παράγοντες, γεγονός που εκτιμά ότι θα οδηγήσει την τιμή του δημοφιλέστερου κρυπτονομίσματος στον κόσμο σε νέα ιστορικά υψηλά μέσα στο 2022, εδώ.

 

Στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων μηνών υποχώρησε τις τελευταίες ημέρες η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου, αλλά οι αναλυτές παραμένουν αισιόδοξοι για την πορεία των ναύλων το 2022, βασιζόμενοι στα θεμελιώδη μεγέθη του κλάδου.Ειδικότερα, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, Baltic Dry Index υποχώρησε χθες στις 2.229 μονάδες, που είναι και το χαμηλότερο επίπεδο από τις 14 Απριλίου.Ωστόσο, αναλυτές και πλοιοκτήτες διατυπώνουν θετικές προβλέψεις μακροπρόθεσμα, καθώς η Κίνα θα επανέλθει στο προσκήνιο, μετά το Φεβρουάριο. Άλλωστε, όπως επισημαίνουν τα ναύλα στην αγορά κατόρθωσαν να παραμείνουν σε ικανοποιητικά επίπεδα, παρά την απουσία της ασιατικής χώρας.Ένας παράγοντας αισιοδοξίας για τα επόμενα έτη είναι το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών. Την ίδια ώρα, οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί που έρχονται με αφετηρία το 2023 αναμένεται να μειώσουν την ταχύτητα πλεύσης του στόλου, καθιστώντας πολλά από τα παλαιότερα πλοία μη βιώσιμα, με αποτέλεσμα αρκετά να οδηγηθούν στα διαλυτήρια.Στο πεδίο της ζήτησης, εκφράζονται αισιόδοξες εκτιμήσεις για τα εμπορεύματα ξηρού φορτίου. Στην παρουσίαση της Navios Maritime Holdings (συμφερόντων Αγγελικής Φράγκου) για τα αποτελέσματα εννεαμήνου, σημειώνεται ότι το θαλάσσιο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,9% το 2022 και οι βραζιλιάνικες εξαγωγές του εμπορεύματος κατά 5,3%.Επίσης, ανάπτυξη 2% αναμένεται να καταγραφεί και στο εμπόριο διά θαλάσσης για τον άνθρακα. Οι ασιατικές εισαγωγές άνθρακα αναμένεται να ενισχυθούν κατά 1,6% το ερχόμενο έτος, εδώ.

 

22/12/2021


Ο χρυσός δεν έχει και ιδιαίτερες προσδοκίες για το 2022.Πιο συγκεκριμένα, η γαλλική τράπεζα Societe Generale κάνει λόγο για τρία σενάρια αναφορικά με την τιμή του χρυσού.για το πρώτο εξάμηνο του 2022. Στο βασικό σενάριο, στο οποίο δίνει πιθανότητες επιβεβαίωσης 50%, προβλέπει ότι η τιμή του χρυσού θα ενισχυθεί στα 1.900 δολάρια στο δεύτερο τρίμηνο του έτους.Το δεύτερο σενάριο με πιθανότητα 25% τοποθετεί τον χρυσό στα 1.700 δολάρια την ουγγιά.Το τρίτο σενάριο, επίσης με πιθανότητες 25%, αναφέρει ότι η τιμή του χρυσού θα ανέβει έως τα 2.100 δολάρια.Από την άλλη, η Bank of America τοποθετεί τον χρυσό στα 1.925 δολάρια το 2022, δίνει δηλαδή περιθώρια ανόδου 7,7% από τα σημερινά επίπεδα.Οι αναλυτές της Deutsche Bank προβλέπουν ότι το πολύτιμο μέταλλο θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ως asset το 2022 και θα ολοκληρώσει το νέος έτος στα 1.750 δολάρια. Η ελβετική τράπεζα Credit Suisse αναμένει ότι ο χρυσός θα υποχωρήσει το 2022 στο επίπεδο των 1.759 δολαρίων, από 1.787 δολάρια που έκλεισε χθες.Τέλος, η ολλανδική τράπεζα ING τοποθετεί την τιμή του χρυσού στα 1.750 δολάρια στο πρώτο τρίμηνο του 2022 και στα 1.730 δολάρια στο δεύτερο τρίμηνο, εδώ.


21/12/2021


Διατηρούν την δυναμική τους, οι ναύλοι στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με τις ναυτιλιακές που προσφέρουν πλοία προς ναύλωση να αποκομίζουν υψηλά κέρδη, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των ναυλώσεων παραμένει σταθερός λόγω έλλειψης πλοίων, ενώ παράλληλα καταγράφεται μια επιβράδυνση της δραστηριότητας στις επιχειρήσεις λόγω των εορτών των Χριστουγέννων.Οι ναύλοι στα μακροχρόνια συμβόλαια απασχόλησης των containerships, ανακάμπτουν και βελτιώνονται φτάνοντας στα προηγούμενα υψηλά ρεκόρ, θέτοντας τέλος σε μια πρόσφατη πτωτική τάση, αναφέρει η εταιρία δεδομένων Alphaliner.  Στο μέτωπο της προσφοράς, η διαθεσιμότητα χωρητικότητας είναι περιορισμένη και θα παραμείνει έτσι τους επόμενους μήνες, ειδικά στα μεγαλύτερα μεγέθη πλοίων. Οι προοπτικές για το 2022 είναι ευοίωνες για τις πλοιοκτήτριες εταιρείες με στόλους πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία ναυλώνουν στις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών.Η  ζήτηση τονίζει η Alphaliner είναι απίθανο να εξασθενήσει μέχρι τον επόμενο Ιούνιο, με τα φορτία να παραμένουν μεγάλα  στα περισσότερα δρομολόγια.Ο δείκτης Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) εκτοξεύτηκε ξανά σε μια νέα ιστορική κορυφή των 4.810 μονάδων ως απόδειξη ενός συνεχιζόμενου ανοδικού περιβάλλοντος, υπογραμμίζει η Alphaliner, εδώ.


Σε διαρκή ανάπτυξη αναμένεται να βρεθεί ο παγκόσμιος στόλος των LNG carriers, μετά τις αυξημένες παραγγελίες των τελευταίων ετών σε νέο τονάζ, δείγμα των προσδοκιών των εφοπλιστών για αναβαθμισμένο ρόλο του καυσίμου στη ναυτιλιακή βιομηχανία.Όπως αναφέρει σχετική ανάλυση της VesselsValue, το βιβλίο παραγγελιών έχει διευρυνθεί σε μεγάλο βαθμό την τελευταία πενταετία. Συγκεκριμένα, φέτος "σκαρφάλωσε" στα 73 νεότευκτα από μόλις οκτώ το 2016. Αυτό, σε συνδυασμό με τις λίγες πωλήσεις LNG carriers για scrap, δημιουργεί τις συνθήκες για αύξηση του στόλου. Συγκεκριμένα, το τρέχον έτος οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια επτά LNG carriers, έναντι 124,5 εκατ. δολαρίων. Συνολικά, τα επόμενα τέσσερα χρόνια, 172 νέα βαπόρια αναμένεται να παραδοθούν σε πλοιοκτήτες, εδώ.


Οι τιμές των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται στις γραμμές παραγωγής των αυτοκινήτων το τελευταίο χρονικό διάστημα αυξάνονται συνεχώς, ανεβάζοντας συνολικά το κόστος ενός καινούριου αυτοκινήτου.Παράλληλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και το κυνήγι της ασφάλειας προκειμένου τα μοντέλα να εξασφαλίσουν τα πολυπόθητα αστέρια του EuroNCAP αποτελεί μια άλλη αιτία αύξησης, ενώ δεν θα πρέπει να παραλείψουμε και την αύξηση του μεταφορικού κόστους, που κατά τη διάρκεια της πανδημίας έχει αυξηθεί κατακόρυφα.Τα πλαστικά ενός αυτοκινήτου, ο χάλυβας, τα κρύσταλλα, ο χυτοσίδηρος, τα διάφορα κράματα αλουμινίου, ο χαλκός και τα συνθετικά ειδικά μονωτικά κατά το τρέχον έτος σημείωσαν μεγάλη αύξηση, συμπαρασύροντας και τις τιμές των αυτοκινήτων, καθώς τις συγκεκριμένες αυξήσεις οι αυτοκινητοβιομηχανίες τις μετακυλίουν στο τελικό προϊόν, εδώ.


Υποστηρικτική για την πορεία των μετοχών το 2022 εμφανίζεται η UBS στην έκθεσή της «Equity Compass: 2022: discovering the new normal».Η UBS στην ετήσια έκθεσή της για τη νέα χρονιά σημειώνει ότι η θετική απόδοση των μετοχών θα συνεχιστεί και πως θα υπάρξει πιθανή αβεβαιότητα σχετικά με το ενδεχόμενο ανάπτυξης της COVID-19 που μπορεί να ωθήσεις τους επενδυτές να επικεντρωθούν στη διατήρηση των επιδόσεων μέχρι το τέλος του έτους.Ακόμα,αναφέρει ότι τα στοιχεία δραστηριότητας θα παραμείνουν ισχυρά.Αν και η εμφάνιση της νέας παραλλαγής του κορωνοϊού μπορεί να έχει αρνητικό βραχυπρόθεσμο αντίκτυπο στην ανάπτυξη, η ζήτηση εξακολουθεί να είναι υγιής. Οι τελευταίοι δείκτες PMI ήταν υγιείς τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ, και η δυναμική της δραστηριότητας στην Κίνα παρουσιάζει δειλά σημάδια ανάκαμψης.Δεδομένων των προσδοκιών της για ισχυρή αύξηση των κερδών το επόμενο έτος και της πρόσφατης εκτόνωσης της αγοράς, διατηρεί θετική άποψη για τις μετοχές το 2022. Σε αυτό το περιβάλλον, διατηρεί την ευρωπαϊκή αγορά μετοχών και την Ιαπωνία στη μέγιστη προτίμηση όπως και τις μετοχές αξίας/κυκλικής κατεύθυνσης στις παγκόσμιες αγορές.Αν και η UBS αναμένει υψηλότερη μεταβλητότητα στο μέλλον, διατηρεί τη θετική της σύσταση για τις παγκόσμιες αγορές μετοχών, εδώ.


Σε ελεύθερη πτώση βρέθηκε μέσα σε μία εβδομάδα η ναυλαγορά φορτηγών πλοίων capesize που είναι τα μεγάλα τύπου πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.Οι αναλυτές τη χαρακτηρίζουν ως «μία δυσάρεστη εβδομάδα», καθώς ο δείκτης των capes μειώθηκε κατά 43,5%, και έκλεισε στα 22.613 δολάρια ΗΠΑ/ημέρα. Η μείωση εισαγωγών από την Κίνα πρώτων υλών έπληξε τον συγκεκριμένο τύπο πλοίων.Οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν ότι οι πρόσφατες αυξημένες ανησυχίες σχετικά με την παραλλαγή του “Όμικρον” θα συντηρήσουν την αυξημένη αβεβαιότητα και η ναυλαγορά ξηρού φορτίου θα συνεχίσει να διορθώνει. Επιπλέον, υπάρχουν και πολλοί άγνωστοι παράγοντες της παγκόσμιας οικονομίας, όπως ο πληθωρισμός και τα επιτόκια, που μπορούν να προκαλέσουν περαιτέρω αλλαγές στη δημοσιονομική και νομισματική πολιτική.Σε κάθε περίπτωση υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης αφού επικρατεί η αντίληψη ότι τα τρέχοντα επίπεδα της ναυλαγοράς είναι δυσανάλογα σταθμισμένα από προσωρινές ασυμμετρίες και όχι από ισχυρά μακροπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη, εδώ.

 

20/12/2021

 

Τους τελευταίους μήνες, ιδιαίτερα μετά το καλοκαίρι, ο αριθμός των κρατήσεων για το 2023 αυξανόταν διαρκώς. Ωστόσο, οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους προετοιμάζονται για αδυσώπητο ανταγωνισμό. Από την έναρξη της πανδημίας, την άνοιξη του 2020, μέχρι και σήμερα ο DRV υπολογίζει τις οικονομικές απώλειες του κλάδου σε περίπου 24 δισεκατομμύρια ευρώ.Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συνδέσμου, Norbert Fiebig, οι επαγγελματίες του τουρισμού ακόμη δεν έχουν εγκαταλείψει την αισιοδοξία τους και διατηρούν ελπίδες για ένα καλοκαίρι που θα πλησιάζει τους τζίρους προ πανδημίας, ωστόσο "η πραγματική και βιώσιμη ανάκαμψη δεν αναμένεται πριν από το 2023". Προσπαθώντας να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα, πολλοί επαγγελματίες του τουρισμού προσφέρουν ειδικά ή και αποκλειστικά πακέτα "για εμβολιασμένους ή αναρρώσαντες". Παράλληλα προσαρμόζουν τους όρους των συμβολαίων, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να ακυρώσουν το ταξίδι τους ή να επιλέξουν νέες ημερομηνίες ακόμη και δύο εβδομάδες πριν από την αναχώρησή τους, εδώ.


Οι πρώτες ύλες, τα εμπορεύματα –και ειδικά η ενέργεια– καθώς και τα χρηματιστήρια παρουσίασαν τις υψηλότερες αποδόσεις για το 2021, ενώ αντίθετα τα ομόλογα και το συνάλλαγμα είχαν τις χαμηλότερες. Τη μεγαλύτερη άνοδο από όλες τις τιμές εμπορευμάτων, πρώτων υλών, δεικτών χρηματιστηρίων, ομολόγων και νομισμάτων την παρουσίασε φέτος ο καφές με σχεδόν 85% και ακολουθούν το ντίζελ και η αμόλυβδη με 50%, το φυσικό αέριο με σχεδόν 48% και ο δείκτης S&P 500 Energy με αντίστοιχο ποσοστό. Τη μεγαλύτερη υποχώρηση σημείωσαν η λίρα της Τουρκίας με απώλειες άνω του 48%, το πέσο της Αργεντινής με βουτιά 17,3%, το ασήμι με 17%, το πέσο της Χιλής με σχεδόν 16% και η πλατίνα με άνω του 15%.Η πανδημία προκάλεσε σημαντικές μεταβολές στις αγορές. Οι περιορισμοί στην οικονομική δραστηριότητα ειδικά το πρώτο μισό του έτους προκάλεσαν έκρηξη τιμών από τα τρόφιμα μέχρι τα ηλεκτρονικά, εδώ.


17/12/2021


Το πετρέλαιο των 100 δολαρίων δεν μπορεί να αποκλειστεί, το 2023, καθώς οι αυξήσεις της παραγωγής θα γίνονται πολύ αργά και δεν θα μπορούν να καλύψουν την ζήτηση-ρεκόρ, εκτίμησε η Goldman Sachs. Το βασικό σενάριο του επενδυτικού οίκου θέλει το μπρεντ γύρω στα 85 δολάρια για το 2022 και το 2023, όμως οι αναλυτές δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο των τριψήφιων τιμών.Κατόπιν τούτων, η Goldman Sachs παραμένει θετική απέναντι στο πετρέλαιο, ακόμα και αφότου οι τιμές σημείωσαν ράλι 40% φέτος. Σύμφωνα με τον οίκο, το πρόσφατο sell off είναι υπερβολικό, καθώς οι ανησυχίες για τα περιοριστικά μέτρα λόγω της μετάλλαξης Όμικρον είναι αδικαιολόγητες.Όπως εξηγούν οι αναλυτές, η πρόσφατη πτώση των τιμών κατά 10 δολάρια είναι σαν να προεξοφλεί η αγορά ότι θα χαθεί ζήτηση ίση με 5 εκατ. βαρέλια την ημέρα για τρεις μήνες, εδώ.

 

Καθώς ο πληθωρισμός αυξάνεται σε όλες αδιακρίτως τις μεγάλες οικονομίες προβληματίζοντας επενδυτές, οικονομολόγους και κεντρικές τράπεζες, κρατικά ομόλογα με ρήτρα προστασίας από τον πληθωρισμό, κάθε είδους funds ενέργειας, πετρελαίου και εμπορευμάτων, όπως ο χαλκός, αλλά και τα ακίνητα προσελκύουν ξανά μαζικά τους επενδυτές, που προεξοφλούν νέα εκτόξευση των τιμών στα ύψη.Όμως,δεν ισχύει παραδόξως το ίδιο για το παραδοσιακό ασφαλές καταφύγιο του χρυσού, ούτε για τα κρυπτονομίσματα.Σύμφωνα με την βρετανικη εφημερίδα Financial Times από την αρχή του έτους οι επενδυτές έχουν τοποθετήσει 66,8 δισ. δολάρια σε τίτλους του αμερικανικού δημοσίου με ρήτρα προστασίας από τον πληθωρισμό.Επίσης, τα εμπορεύματα φαίνεται να αποτελούν πολύ καλή προστασία όταν αναμένεται υψηλός πληθωρισμός σε βάθος χρόνου.Όπως σημειώνει η εφημερίδα, η ενέργεια και ο πληθωρισμός είναι στενά συνδεδεμένα ακριβώς επειδή οι τιμές της ενέργειας διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στους υπολογισμούς του πληθωρισμού.Τέλος,δημοφιλή στοιχήματα έχουν αποδειχθεί οι επενδύσεις σε ακίνητα στις ΗΠΑ εφόσον προσφέρουν πρωτίστως έσοδα μέσω της ενοικίασής τους, και τα ενοίκια τείνουν να είναι ευθέως ανάλογα του πληθωρισμού, εδώ.

 

16/12/2021

 

Τα περισσότερα από τα κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου σε παγκόσμιο επίπεδο απειλούνται από τα ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως οι καταιγίδες, οι πλημμύρες και οι ακραίες θερμοκρασίες, που προκαλούνται από την κλιματική αλλαγή, όπως ανακοίνωσε σήμερα η εταιρία διαχείρισης κινδύνων Verisk Maplecroft.Η πρόσβαση σε κοιτάσματα 600 δισεκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου ή ποσοστό 40% της παγκόσμιας ανακτήσιμης ποσότητας των αποθεμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, απειλούνται από ακραίες καιρικές συνθήκες.Η Σαουδική Αραβία, το Ιράκ και η Νιγηρία, που έχουν κυρίαρχη θέση μεταξύ των ενεργειακών παραγωγών, συμπεριλαμβάνονται μεταξύ των χωρών που είναι περισσότερο ευάλωτες στα καιρικά φαινόμενα, ανέφερε σε μία ερευνητική επισήμανσή της η Verisk Maplecroft που έχει την έδρα της στη Βρετανία, εδώ.


15/12/2021


Δυναμικό ξεκίνημα αναμένεται το 2022 για τις αγορές ομολόγων υψηλής διαβάθμισης, καθώς οι επιχειρήσεις σπεύδουν να αναπληρώσουν τις αποταμιεύσεις τους προτού επιταχυνθεί περαιτέρω ο πληθωρισμός και αυξηθεί το κόστος του δανεισμού. Οι μεταβολές που επέρχονται στην εικόνα της οικονομίας θέτουν τους δανειολήπτες ενώπιον ενός τοπίου εντελώς διαφορετικού από εκείνο των τελευταίων δύο ετών όταν σημείωναν άνοδο σχεδόν όλα τα ομόλογα χάρη στην άνευ προηγουμένου στήριξη από κεντρικές τράπεζες και κυβερνήσεις. Τα νέα δεδομένα εξωθούν τις επιχειρήσεις να δανειστούν το 2022 για να «κλειδώσουν» τον φθηνότερο δανεισμό προτού διευρυνθούν περαιτέρω τα spreads. Αυτό επισημαίνει ο Marco Baldini, επικεφαλής του τομέα κοινοπρακτικών ομολόγων στην Barclays Plc.Σύμφωνα, πάντως, με στοιχεία του Bloomberg, παρά το χαμηλό κόστος του δανεισμού στη διάρκεια του 2021 ο δανεισμός των επιχειρήσεων μειώθηκε κατά περισσότερο από το 1/3 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2020 στα 260 δισ. ευρώ, εδώ.


Η ανακοίνωση για την έκδοση ομολόγου αξίας 1 δισ. δολαρίων –με σημαντικό κομμάτι των εσόδων να χρησιμοποιείται για την αγορά Bitcoin– κυριάρχησε στις οικονομικές ειδήσεις των προηγούμενων ημερών· ταυτόχρονα όμως, και με δεδομένο την όλο και μεγαλύτερη στροφή προς την τεχνολογία blockchain και τα κρυπτονομίσματα, εγείρει προβληματισμούς και ερωτήματα που πρέπει να εξεταστούν.Το κρατικό ομόλογο αξίας 1 δισ. δολαρίων που θα εκδώσει το Ελ Σαλβαδόρ θα έχει επιτόκιο 6,5% – τιμή ελκυστική με δεδομένο τα επίπεδα όπου κυμαίνονται σήμερα τα επιτόκια. Σε μια δεύτερη ανάγνωση, όμως, το επιτόκιο αυτό δεν είναι και τόσο ελκυστικό, αφού οι αυξημένες τιμές του πληθωρισμού παγκοσμίως θα "ροκανίζουν" το επιτόκιο του κουπονιού.Εκτός από την τιμολόγηση ενός ομολόγου ή άλλου χρηματοπιστωτικού μέσου υπάρχει και το ζήτημα της εγγύησής του. Τα ομόλογα σε Bitcoin και άλλα συναφή χρηματοπιστωτικά μέσα μπορεί να προσελκύουν αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην αγορά, όμως στο μέλλον θα αποτελούν απλώς μία επιλογή για τους ενδιαφερόμενους.Ένα ερώτημα που θα πρέπει πάντα να τίθεται –και να αξιολογείται– είναι για ποιον ακριβώς σκοπό θα χρησιμοποιηθούν τα έσοδα από την έκδοση ενός ομολόγου (ή άλλου χρηματοπιστωτικού μέσου). Σαφώς, το αναμενόμενο είναι η αξιοποίηση των εσόδων για τη δημιουργία πάγιων περιουσιακών στοιχείων· η προσθήκη στην "εξίσωση" μιας πιθανής επανεπένδυσης μπορεί να περιπλέξει την κατάσταση, εδώ.

 

Η πιθανότητα ριζικής αλλαγής στρατηγικής από τις κεντρικές τράπεζες φέτος αποτελεί και τη μεγαλύτερη απειλή για τις αγορές, σύμφωνα με την νέα δημοσκόπηση του Bloomberg News.Με τη μετα-πανδημική ανάκαμψη να έχει φτάσει στο ζενίθ της, δημοσκόπηση δειγματοληπτικού μεγέθους μεταξύ 106 θεσμικών επενδυτών υποδεικνύει πως οι φθηνότερες μετοχές θα ξεπεράσουν σε απόδοση τις αντίστοιχες που έχουν ήδη επιδείξει ανάπτυξη φέτος. Αν και το ρίσκο της πανδημίας και των συναφών κρίσεων παραμένει, το 40% των ερωτηθέντων απάντησαν πως η οικονομική ανάπτυξη του 2022 θα αποτελέσει καταλύτη για τη δημιουργία θετικού προσήμου στις αγορές. «Πιστεύουμε πως το 2021 αποτέλεσε έτος ανάκαμψης και το 2022 θα αποτελέσει έτος σταθερότητας, με επενδύσεις στη βελτίωση της εφοδιαστική αλυσίδας, της ψηφιοποίησης, της καινοτομίας στον τομέα υγείας και της βιώσιμης ανάπτυξης», ανέφερε το στέλεχος της Goldman Sachs Asset Management, Kati Koch, η οποία διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία ύψους $2 τρισ, εδώ.

 

14/12/2021


Η Σαουδική Αραβία ανακοίνωσε ότι η παραγωγή πετρελαίου παγκοσμίως θα μπορούσε να μειωθεί 30% μέχρι το τέλος της δεκαετίας, εξαιτίας της μείωσης των επενδύσεων σε ορυκτά καύσιμα.Το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι μια "ενεργειακή κρίση” τόνισε ο υπουργός Πετρελαίου Abdulaziz bin Salman.Ο υπουργός ανέφερε ότι η ημερήσια παραγωγή μπορεί να μειωθεί κατά 30 εκατ. Βαρέλια μέχρι το 2030.Η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας, η οποία συμβουλεύει τις εύπορες χώρες, έχει ζητήσει να σταματήσουν οι νέες επενδύσεις σε ορυκτά καύσιμα, εάν ο κόσμος θέλει να εξουδετερώσει τις εκπομπές άνθρακα μέχρι το 2050.Η Σαουδική Αραβία, ο μεγαλύτερος εξαγωγός πετρελαίου παγκοσμίως, είναι μεταξύ των λίγων χωρών που ακόμη δαπανούν δισ. Δολαρίων για την αύξηση της παραγωγής.Προσπαθεί να αυξήσει την χωρητικότητά της στα 13 εκατ. Βαρέλια ημερησίως από τα 12 εκατ. Βαρέλια μέχρι το 2027.Οι δαπάνες παγκοσμίως για projects πετρελαίου και αερίου, μειώθηκαν 30% στα 309 δισ. Δολάρια το 2020 και ανέκαμψαν ελαφρώς μόνο αυτό το έτος, εδώ.


Η μεγάλη εξέλιξη των μπαταριών ως προς τη δομή, τα στοιχεία και την χωρητικότητά τους αλλάζει τα δεδομένα διαρκώς στο χώρο της ηλεκτροκίνησης.Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η τιμή της μπαταρίας σταδιακά μειώνεται, παρά το γεγονός ότι αυξάνεται η χωρητικότητα..Αναλυτές του χώρου εκτιμούν ότι η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι οικονομικότερη από την παραγωγή συμβατικών έως το 2027 και έπειτα.Η επίτευξη μιας οικονομικής λύσης στην παραγωγή μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα “πρωτοστατεί” στα πλάνα των αυτοκινητοβιομηχανιών, που αναζητούν τρόπους ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, μέσω της αύξησης των οικονομικών τους μοντέλων.Ένα αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας στοιχίζει σήμερα κοντά τις 30.000 ευρώ έναντι των 18.000-20.000 ευρώ που στοιχίζει ένα συμβατικό όχημα. Αυτό συνεπάγεται ότι το 2027 και οι δύο κατηγορίες αυτοκινήτων θα στοιχίζουν το ίδιο και θα βρίσκονται ενδεχόμενα κοντά στις 20.000 ευρώ, γεγονός που θα κάνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα περισσότερο δελεαστικά, εδώ.


13/12/2021


Θα συνεχίσουν να υπάρχουν μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στη γκάμα της Peugeot αλλά μόνο για τις διεθνείς αγορές, πρόσθεσε η Jackson. «Καθώς προχωράμε στις νέες πλατφόρμες STLA Small, Medium, Large, μέχρι το 2030 στην Ευρώπη όλα τα μοντέλα μας θα είναι ηλεκτρικά», δήλωσε η Jackson στο Automotive News Europe. «Αλλά πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι θα διατηρήσουμε μοντέλα με θερμικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης για τους διεθνείς πελάτες μας». Η μετάβαση της Peugeot στον εξηλεκτρισμό θα πραγματοποιηθεί πέντε χρόνια πριν από την πρόθεση της ΕΕ να επιβάλλει την πώληση οχήματων αποκλειστικά μηδενικών εκπομπών ρύπων το 2035. Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικές στην Ευρώπη πολύ νωρίτερα από αυτήν την ημερομηνία. Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε ότι η συμμαχία στοχεύει πάνω από το 70% των πωλήσεων στην Ευρώπη και περισσότερο από το 40% στις ΗΠΑ να είναι αποτελείται από οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων, είτε με μπαταρία είτε plug-in υβριδικά, έως το 2030. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι μέχρι τα μέσα της δεκαετίας η Stellantis θα μεταφέρει όλα τα μοντέλα σε τέσσερις πλατφόρμες με εστίαση στα EV, STLA Small, Medium, Large και Frame (φορτηγά). Αυτές οι πλατφόρμες έχουν σχεδιαστεί γύρω από πλήρως ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, αλλά θα εξακολουθούν να έχουν την επιλογή συστημάτων.(εδώ)


Η μεγάλη ζήτηση για μέταλλα λόγω των προσπαθειών παγκοσμίως για μετάβαση σε πιο καθαρές μορφές ενέργειας μπορεί να φτάσει την προσφορά σε οριακά επίπεδα και να προκαλέσει πολύ μεγάλες αυξήσεις στις τιμές, προειδοποιεί σε έκθεσή του το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.Τα επόμενα χρόνια η ζήτηση για κάθε λογής μέταλλα μπορεί να φτάσει ακόμη και τους 3 δισ. τόνους και ειδικά σε κάποια από αυτά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή μπαταριών και άλλες συναφείς τεχνολογίες, αναφέρει το ΔΝΤ σε σχετική ανάλυσή του στο μπλογκ του Ταμείου. Πρόκειται για εκτιμήσεις που έρχονται σε συνέχεια έκθεσης του ΔΝΤ τον Οκτώβριο του 2021 όπου αναφέρεται πως με βάση τα σημερινά δεδομένα της ζήτησης, οι τιμές για το λίθιο, το κοβάλτιο, το χαλκό και το νικέλιο μπορεί να υπερδιπλασιαστούν σε σύγκριση με τις μέσες τιμές του 2020.Αυτό θα συμβεί εάν επικρατήσει ολοκληρωτικά σενάριο επιδίωξης μηδενισμού των καθαρών εκπομπών ρύπων μέσα στις επόμενες δεκαετίες, όπως υπόσχονται τώρα κυβερνήσεις, πιέζοντας σημαντικά την εφοδιαστική αλυσίδα για τα μέταλλα αυτά, εδώ.


Όλο και μεγαλώνει η λίστα με τις μικρές επιχειρήσεις που κινδυνεύουν με χρεοκοπία λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα.Οι εταιρείες αυτές προειδοποιούν πως η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα τους έχει φέρει ένα βήμα πριν την κατάρρευση. Σε αντίθεση με κολοσσούς όπως η Amazon, οι εταιρείες αυτές δεν έχουν την οικονομική ικανότητα ναύλωσης κοντέινερ ή μετακύλισης του κόστους στους καταναλωτές, με αποτέλεσμα να οδηγούνται στα ιδιωτικά bailouts.Σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg Intelligence, η αξία των ομολόγων υψηλού κινδύνου που κυκλοφορούν στην αγορά βρίσκονται μόλις στα $27,2 δισ., λόγω των πρόσφατων προγραμμάτων στήριξης των κυβερνήσεων μέσω της αγοράς ομολόγων. Στην αρχική φάση της πανδημίας, το ποσό αυτό άγγιξε σχεδόν το $1 τρισεκατομμύριο. Από την άλλη, οι επιχειρήσεις και οι επενδυτές που ειδικεύονται στη διάσωση και υποστήριξη των προβληματικών εταιρειών και έχουν πρόσβαση σε χρηματοδότηση, κάνουν «χρυσές δουλειές», εδώ.


Στο στόχαστρο του παγκόσμιου ψηφιακού εγκλήματος θα βρεθεί - και - το 2022 η βιομηχανία των κρυπτονομισμάτων, με τις στοχευμένες επιθέσεις να αυξάνονται φέτος. Καθώς το κρυπτονόμισμα είναι ένα ψηφιακό περιουσιακό στοιχείο και όλες οι συναλλαγές πραγματοποιούνται στο Διαδίκτυο, προσφέρει ανωνυμία στους χρήστες. Αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά ελκύουν τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου.Ωστόσο, δεν είναι μόνο οι κυβερνοεγκληματικές οργανώσεις, αλλά και οι κρατικοί φορείς απειλών που έχουν στοχεύσει αυτόν τον κλάδο. Ήδη, ομάδες έχουν πραγματοποιήσει επιθέσεις στον κλάδο των κρυπτονομισμάτων, ενώ αναμένουμε πως αυτή η τάση θα εξακολουθήσει να αναπτύσσεται. Ενώ οι επιθέσεις κρυπτονομισμάτων αποκτούν πιο στοχευμένο χαρακτήρα, οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου συνεχίζουν να βρίσκουν νέους τρόπους για να αποσπάσουν τα περιουσιακά στοιχεία όσων επενδύουν στα κρυπτονομίσματα, εδώ.

 

Πριν χτυπήσει ο κορωνοϊός, η επένδυση σε μετοχές πολυτελείας και κινεζικούς γίγαντες του Διαδικτύου όπως η Alibaba Group Holding Ltd. και η Tencent Holdings Ltd. ήταν ένας σίγουρος τρόπος τοποθέτησης κεφαλαίου.Στη συνέχεια, στα μέσα της πανδημίας, το Πεκίνο ξεκίνησε μια ρυθμιστική καταστολή που κορυφώθηκε με μια ομιλία του Προέδρου Xi Jinping στις 17 Αυγούστου που άλλαξε τα πάντα.Η «κοινή ευημερία» -- ένα σύνθημα που χρησιμοποίησε ο Xi με αυξανόμενη συχνότητα φέτος -- πήρε το βάρος μιας εθνικής προτεραιότητας. Οι κινεζικές εταιρείες που επιδείνωσαν το χάσμα πλούτου αντιμετώπισαν προβλήματα. Εκείνες που το περιόριζαν είχαν ζήτηση.Αντί για προϊόντα πολυτελείας και φανταχτερές μάρκες, τα βασικά και ανθεκτικά προϊόντα αναμένεται να βρουν ευνοϊκές οικονομικές συγκυρίες.Οι εταιρείες που υπερασπίζονται την εθνική υπερηφάνεια για την άνοδο της Κίνας μπορεί να έχουν προβάδισμα έναντι των ξένων αντιπάλων.Οι αναλυτές βλέπουν ευκαιρίες για επιχειρήσεις στον τομέα της ρομποτικής, των τηλεπικοινωνιακών δικτύων, των ημιαγωγών και των μεγάλων δεδομένων, οι οποίες θα επωφεληθούν από τις κρατικές επενδύσεις.Η «κοινή ευημερία» συνδυάζεται με την προσπάθεια να γίνουν πιο προσιτές οι ιατρικές θεραπείες και τα φαρμακευτικά προϊόντα, ενώ ταυτόχρονα ανεβάζει την Κίνα στη σκάλα στη βιοτεχνολογία.Για τους επενδυτές, αυτό μεταφράζεται σε υψηλότερες αποτιμήσεις για τις φαρμακευτικές εταιρείες με καινοτομία αιχμής και χαμηλότερες αποτιμήσεις για τους κατασκευαστές γενόσημων φαρμάκων, εδώ.

 

 

Επιστροφή στα περιεχόμενα, εδώ


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text