Αρχική | Εταιρίες | Ξένες Εταιρίες | Πόσο ρεαλιστικές είναι οι αξιώσεις της Ryanair

Πόσο ρεαλιστικές είναι οι αξιώσεις της Ryanair

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Πόσο ρεαλιστικές είναι οι αξιώσεις της Ryanair

Είναι "ρεαλιστικά" τα αιτήματα της Ryanair προς την ελληνική κυβέρνηση; Συνιστούν "ειδική μεταχείριση"; Για ποιο λόγο η Ryanair, κλείνοντας τη χειμερινή βάση της Αθήνας, επανέρχεται στη ρητορική για "υψηλά τέλη";

Κάθε πλευρά έχει τα επιχειρήματα της: Η Ryanair επιθυμεί διακαώς να ενισχύσει την παρουσία της στην Ελλάδα, καθώς τα επόμενα 2 χρόνια θα προμηθευτεί 100 αεροσκάφη, τα οποία "διψούν" για αεροδρόμια.

Από την άλλη πλευρά, το αεροδρόμιο της Αθήνας και η Fraport Greece, σημειώνοντας εξαιρετικές επιδόσεις το φετινό καλοκαίρι, διαθέτουν συγκεκριμένη τιμολογιακή πολιτική και περιθώρια "ελιγμών".

Στη "μέση" ο επιβάτης, αλλά και επιμέρους περιφερειακοί προορισμοί της Ελλάδας που ζητούν περισσότερες συνδέσεις και συνδεσιμότητα.

Αναλυτές της αεροπορικής αγοράς υπογραμμίζουν ότι τα "αιτήματα της Ryanair δεν είναι καινούργια, έχουν διατυπωθεί κι άλλες φορές στο παρελθόν και σε διαφορετικές κυβερνήσεις", σχολιάζοντας ότι "δεν ξενίζει το ανοιγο-κλείσιμο βάσεων, καθώς είναι μια πρακτική διαδεδομένη για την εξεταζόμενη εταιρεία".

Παράλληλα, σημειώνουν ότι η Ryanair με τις αξιώσεις της, πιθανώς επιδιώκει τη διαμόρφωση καθεστώτος "ειδικής μεταχείρισης".

"Το αεροδρόμιο της Αθήνας, όπως και η Fraport Greece έχουν συγκεκριμένη τιμολογιακή πολιτική και περιθώρια ελιγμών (όροι σύμβασης παραχώρησης, καθορισμός ΤΕΑΑ από το ελληνικό δημόσιο, μετόχους", αναφέρουν ενδεικτικά.

Όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα, η Ryanair, η οποία πριν από κάποια χρόνια στόχευε στην κατάληψη της 1ης θέσης στην Ελλάδα με ορίζοντα το 2018, τα τελευταία χρόνια διαπιστώνει συρρίκνωση του μεριδίου αγοράς της.

Ειδικότερα, ενώ την περίοδο 2014 – 2019, στην οποία έκανε και χρήση του προγράμματος κινήτρων του αεροδρομίου της Αθήνας, κατάφερε το 2018 να διαθέτει σε πανελλαδική κλίμακα το 10% του μεριδίου αγοράς της θερινής κίνησης, σήμερα κατέχει το 7%.

Τι συνέβη στο μεσοδιάστημα; Έως το 2019 επιχειρούσε "δυναμικά" η Ellinair και από το 2019 και έπειτα πιο "δυναμικά" η SKY express, επιφέροντας ένταση του ανταγωνισμού και δημιουργώντας περαιτέρω "πίεση" στη Ryanair.

Τα 3 αιτήματα της Ryanair προς την ελληνική κυβέρνηση

Στις επιστολές προς την ελληνική κυβέρνηση, ο CEO Έντι Γουίλσον της Ryanair αναφέρεται στο αναπτυξιακό πλάνο της εταιρείας, με τη προμήθεια των νέων αεροσκαφών της Boeing (η Ryanair το 2026 σχεδιάζει να διαθέτει περισσότερα από 600 αεροσκάφη, διακινώντας 225 εκατ. επιβάτες ετησίως), στην ανάγκη επέκτασης της τουριστικής περιόδου της Ελλάδας εκτός της περιόδου αιχμής και στη δέσμευσή της για διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης προς την Ελλάδα έως το 2026 (από τα 5 εκατ. το 2019 στα 10 εκατ. το 2026, με τη διεξαγωγή – μεταξύ άλλων – διεθνών δρομολογίων σε Ιωάννινα και Βόλο και τη "διασφάλιση” 2 – 2,5 εκατ. τουριστών εκτός της περιόδου αιχμής).

Τα ανωτέρω, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει η Ryanair, θα υλοποιηθούν υπό την προϋπόθεση κάλυψης 3 συγκεκριμένων προϋποθέσεων προς όλες τις αεροπορικές εταιρείες τη χειμερινή περίοδο, οι οποίες είναι οι εξής:

-Αναστολή του Τέλους Ανάπτυξης Αερολιμένων των 12 ευρώ τη χειμερινή περίοδο, δηλαδή εκτός της περιόδου Ιούνιος – Σεπτέμβριος,

-Εισαγωγή περαιτέρω κινήτρων για τη δημιουργία βάσεων αεροσκαφών. Σύμφωνα με την εταιρεία, η επιδότηση δύναται να ανέλθει στις 100 χιλιάδες ευρώ ανά αεροσκάφος την περίοδο αιχμής και σε 250 χιλιάδες ευρώ ανά αεροσκάφος καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

-Διατήρηση σταθερών των χρεώσεων του αεροδρομίου της Αθήνας έως το 2026, δηλαδή διατήρηση της τιμής των 23 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη.

Τα μερίδια αγοράς της Ryanair στην Ευρώπη, μειώνεται στην Ελλάδα

H Ryanair καταλαμβάνει την 3η θέση στην Ελλάδα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της. Ειδικότερα, η Ryanair κατέχει μερίδιο αγοράς 7% στην Ελλάδα έναντι 38% της AEGEAN και 15% της SKY express. Αντίστοιχα, το 2018, η εταιρεία κατείχε την 2η θέση, με μερίδιο αγοράς 10%.

Ενώ στην Ελλάδα κατέχει την 3η θέση και μάλιστα, με μικρότερο μερίδιο αγοράς σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, η εταιρεία διατηρεί την 1η θέση σε αρκετές χώρες της Ευρώπης, όπως στην Ιταλία, την Ουγγαρία, την Πολωνία, την Ιρλανδία και το Βέλγιο.

Πόσο ρεαλιστικές είναι οι αξιώσεις της Ryanair

 

Φώτης Φωτεινός

Πηγή: capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text