Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 247 | ATTICA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ: Κόστος καυσίμων και δανειακές υποχρεώσεις “αγκάθι” στα αποτελέσματα του Ομίλου

ATTICA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ: Κόστος καυσίμων και δανειακές υποχρεώσεις “αγκάθι” στα αποτελέσματα του Ομίλου

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ATTICA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ: Κόστος καυσίμων και δανειακές υποχρεώσεις “αγκάθι” στα αποτελέσματα του Ομίλου

 

 

 

 

 

 

 

 

ATTICA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ

 

Κόστος καυσίμων και δανειακές υποχρεώσεις “αγκάθι” στα αποτελέσματα του Ομίλου

 

Η αυξημένη τουριστική κίνηση, σε συνδυασμό με την αύξηση των ναύλων, διαμόρφωσε το σύνολο των εσόδων της Attica Group, στα € 421,6 εκατομμύρια στο εννεάμηνο του 2022 έναντι € 270,5 εκατ. στο εννεάμηνο του 2021.

Στο γ΄τρίμηνο, τα κέρδη που διαμορφώθηκαν (€ 60,7 εκατομμύρια), αντιστάθμισαν, πλήρως τις ζημίες του α΄εξαμήνου (€ 30,6 εκατ.), διαμορφωνοντας τα συνολικά κέρδη για το εννεάμηνο του 2022, στα € 30,1 εκατομμύρια.

Για τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους, η διοίκηση σημειώνει ότι είναι χαμηλής επιβατικής κίνησης και το μεταφορικό έργο του Ομίλου, προβλέπεται να κινηθεί στα, συνήθη, προ πανδημίας επίπεδα.

 

Οι κύριοι παράγοντες, που επηρεάζουν την κερδοφορία της Attica Συμμετοχών, είναι: α) είναι η τουριστική κίνηση, β) η τιμολογιακή πολιτική στα ναύλα, γ) το κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων και δ) το ύψος των χρηματοοικονομικών εξόδων λόγω της διαρκούς αύξησης του δανεισμού.

Όπως, σημειώθηκε και στο β΄εξάμηνο, οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, υπερκάλυψαν τα έσοδα της εταιρίας διαμορφώνοντας ζημίες. Στα προ πανδημίας έτη (2015 - 2019), το μικτό κέρδος (έσοδα μείον το κόστος καυσίμων), διαμόρφωνε ένα μέσο περιθώριο, περίπου στο 25,7%. Κατά τα έτη 2020 και 2021, το μικτό περιθώριο κέρδους, διαμορφώθηκε στο 10,7%.

Το 2023, η κίνηση του τουρισμού, πρόκειται να επηρεαστεί άμεσα, από τις εξελίξεις στο διεθνές και το εγχώριο περιβάλλον (διατήρηση του πληθωρισμού σε υψηλά επίπεδα, αύξηση των επιτοκίων, μεταβολές στο διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών) και δεν αναμένεται να κινηθεί με την ίδια ένταση του 2022. Παράλληλα, το κόστος καυσίμων, παραμένει σε αρκετά υψηλά επίπεδα και οι προοπτικές για την αποκλιμάκωση του είναι αβέβαιες.

 

Επίσης, ένα μεγάλο “αγκάθι” στον ισολογισμό της εταιρίας, είναι το ύψος των δανειακών υποχρεώσεων, που αυξάνεται διαρκώς και σε συνδυασμό με το χαμηλό επίπεδο των ταμειακών διαθεσίμων, διαμορφώνουν ένα μεγάλο επίπεδο αρνητικού καθαρού δανεισμού.

Συγκεκριμένα, το ύψος των δανειακών υποχρεώσεων το 2015, ήταν € 285,2 εκατ. και ο αρνητικός καθαρός δανεισμός ήταν € 213,7 εκατομμύρια. Στο α΄εξάμηνο του 2022, οι δανειακές υποχρεώσεις ανήλθαν στις € 467,4 εκατ. και ο αρνητικός καθαρός δανεισμός διαμορφώνεται στα € 399,5 εκατομμύρια. Η διαρκής αύξηση των δανειακών υποχρεώσεις, επηρεάζει άμεσα και το ύψος των χρηματοοικονομικών εξόδων, που μέχρι στιγμής αποτελεί κατά μέρο όσο (2015 - 2021), το 6,7% των πωλήσεων.

Στο δελτίο τύπου του εννεαμήνου, σημειώνεται ότι τον Οκτώβριο, η εταιρία προχώρησε στην σύναψη διμερών συμβάσεων δανεισμού, διάρκειας πέντε έως επτά ετών, με τρία ελληνικά πιστωτικά ιδρύματα, συνολικού ύψους € 210 εκατ. επιτυγχάνοντας την μακροπρόθεσμη αναχρηματοδότηση όλων των δανειακών υποχρεώσεων του Ομίλου συμβατικής λήξης 2022-2023.

 

Για το σύνολο του έτους, η εταιρία ενημερώνει ότι, αναμένει τα μεγέθη να κινηθούν, με τον ίδιο τρόπο που κινούνταν στα προηγούμενα (και προ Covid) δ’ τρίμηνα κάθε έτους, τα οποία σημειώνουμε ότι, είναι ζημιογόνα. Θα πρέπει όμως να λάβουμε υπόψη μας την αξιοσημείωτη επέκταση της τουριστικής περιόδου, φέτος, και κατά τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο, αλλα και την πτώση της τιμής των καυσίμων κατά το διάστημα αυτό. Εκτιμούμε ότι, για το σύνολο του έτους, ο κύκλος εργασιών θα κινηθεί περί τα € 530 εκατομμύρια, ενώ τα κέρδη (μ.φ.) θα κινηθούν περί τα € 21,0 εκατομμύρια.

 

Δείτε το δελτίο τύπου εδώ και τον πίνακα οικονομικών μεγεθών, εδώ. Σημειώνεται ότι τα μεγέθη που αναφέρονται στο δελτίο τύπου δεν είναι ελεγμένα από Ορκωτό Λογιστή.

 

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 247 (Δεκέμβριος 2022) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 247, εδώ.


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text