Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 250 | LOULIS FOOD INGREDIENTS: Αλλάζει φυσιογνωμία, με νέο επενδυτικό προγραμματισμό και νέα μέλη στην διοίκηση

LOULIS FOOD INGREDIENTS: Αλλάζει φυσιογνωμία, με νέο επενδυτικό προγραμματισμό και νέα μέλη στην διοίκηση

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
LOULIS FOOD INGREDIENTS: Αλλάζει φυσιογνωμία, με νέο επενδυτικό προγραμματισμό και νέα μέλη στην διοίκηση

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LOULIS FOOD INGREDIENTS

 

Αλλάζει φυσιογνωμία, με νέο επενδυτικό προγραμματισμό και νέα μέλη στην διοίκηση

 

Η εταιρία Μύλοι Λούλη, ή αλλιώς Loulis Food Ingredients -όπως πρόσφατα μετονομάστηκε-, ιδρύθηκε το 1927 και εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, την 24/10/1951. Οι κύριοι μέτοχοι της εταιρία είναι μέλη της οικογενείας Λούλη, με συνολικό ποσοστό 55,9% του μετοχικού κεφαλαίου και η εταιρία Al Dahra Holdings, με ποσοστό 20% (δραστηριοποιείται στον αγροτικό τομέα και ειδικεύεται στην παραγωγή αγροτικών προϊόντων και ζωοτροφών).

 

Η εταιρία λειτουργεί, στην Ελλάδα και την Βουλγαρία, με τέσσερις σύγχρονες μονάδες παραγωγής και οι πηγές εσόδων της, χωρίζονται στα επαγγελματικά και καταναλωτικά προϊόντα αλευρόμυλου, στα μείγματα και τις πρώτες ύλες αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής καθώς και στα δημητριακά. Σύμφωνα με τα ενοποιημένα μεγέθη του 2021, το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων προέρχεται από τα επαγγελματικά προϊόντα αλευρόμυλων κατά 66,1%, ενώ με 16,6% συμμετέχει η κατηγορία των δημητριακών.

 

Εξετάζοντας τα μεγέθη των προηγούμενων ετών, διαπιστώνουμε ότι το μικτό περιθώριο κέρδους κινείται με φθίνουσα πορεία, ιδίως κατά τα έτη από το 2020 μέχρι σήμερα, καθώς επηρέασε αρνητικά η αύξηση στο κόστος των πρώτων υλών. Σε αυτό το πλαίσιο, η διοίκηση προχώρησε στην ανατίμηση των τιμών των τελικών προϊόντων και στην μείωση των δαπανών λειτουργίας. Ωστόσο, η καθαρή κερδοφορία που διαμορφώθηκε, το 2020, το 2021 και το α΄εξάμηνο του 2022, δεν ήταν οργανική αλλά υποστηρίχθηκε από άλλα έσοδα εκμετάλλευσης.

Παράλληλα, επισημαίνουμε την διαρκή αύξηση του δανεισμού (κυρίως ομολογιακός δανεισμός) και την αύξηση του αρνητικού καθαρού δανεισμού, από τα € 29,8 εκατομμύρια το 2015, στα € 62,9 εκατ. στο α΄εξάμηνο του 2022.  Δείτε τον πίνακα οικονομικών μεγεθών, εδώ.

 

Εντούτοις, το 2022 αρχίζουμε να διακρίνουμε την προσπάθεια της εταιρίας, να αλλάξει την φυσιογνωμία της, αρχικά οργανώνοντας έναν επενδυτικό προγραμματισμό για τα έτη από το 2022 μέχρι το 2025, στην συνέχεια προχωρά στην αλλαγή της επωνυμίας όπως προαναφέραμε παραπάνω από Μύλοι Λούλη, σε Loulis Food Ingredients και στην αλλαγή της σύνθεσης του διοικητικού της συμβουλίου, ενώ, τέλος, προχώρησε στην αναβάθμιση, του site της εταιρίας (μπορεί η τελευταία πληροφορία να ακούγεται ασήμαντη, αλλά αυτά τα στοιχεία πάντα κάτι φανερώνουν).

Όσον αφορά τον επενδυτικό προγραμματισμό, η διοίκηση στοχεύει:

α) στην αύξηση των πωλήσεων στο HOBARECA (Hotel, Bakery, Restaurant, Café) τόσο στο αλεύρι όσο και στις πρώτες ύλες

β) στην ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων στην Βουλγαρία, στοχεύοντας σε πωλήσεις με μεγαλύτερη κερδοφορία.

γ) στην προϊοντική υπεροχή και την βελτίωση της ποιότητας και ποικιλίας των υφιστάμενων παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών

δ) στην αύξηση της παραγωγικότητας με σκοπό την μείωση του κόστους παραγωγής και

ε) στην έμφαση της βιωσιμότητας και της κοινωνικής ενεργοποίησης.

Σημειώνεται ότι κατά το 2021, η εταιρία ξεκίνησε εργασίες για την κατασκευή σιλό δημητριακών, χωρητικότητας 7.000 τόνων, σε ιδιόκτητο οικόπεδο που βρίσκεται στην βιομηχανική ζώνη του Bozhurishte στην Σόφια Βουλγαρίας.

 

Σχετικά με την αλλαγή της διοίκησης, αξιολογούμε θετικά την είσοδο του κ. Σπύρου Θεοδωρόπουλου (ιδρυτής της εταιρίας Chipita), στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας, λόγω της εμπειρίας του. Το στοιχείο όμως αυτό, μας δημιουργεί την αίσθηση πιθανών επικείμενων μεταβολών.

 

Η άποψη μας για την εταιρία και την μετοχή, είναι θετική. Οι στρατηγικές κινήσεις της διοίκησης, ίσως να είναι, η αρχή για μια “νέα σελίδα” της εταιρίας. Θα παρακολουθούμε, με αισιοδοξία τις εξελίξεις και θα ξανά αναφερθούμε στην εταιρία όταν προκύψουν περισσότερες πληροφορίες από τα ετήσια αποτελέσματα του 2022.

 

Χρηματιστηριακά, η μετοχή, παρά τα καλά θεμελιώδη της εταιρίας, διαχρονικά, δεν πετυχαίνει κάτι αξιόλογο. Από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, καταγράφει απώλειες -0,4% και κατέχεται σταθερά από 3 Αμοιβαία Κεφάλαια από το 2018. Αξίζει να επισημάνουμε την αύξηση του μέσο ημερήσιου όγκου συναλλαγών το 2023, στα 12.970 τεμάχια από 2.633 το 2021 και 10.302 το 2020. Από το πενταετές διάγραμμα της μετοχής (εδώ), αντιλαμβάνεται κανείς, την ανοδική κίνησης της μετοχής που ξεκίνησε το 2018, η οποία -εφνιδιαστικά- σταμάτησε λόγω της πανδημίας και του πολέμου. Είναι πολύ πιθανό, το 2022, η μετοχή να να βρεθεί ξανά στο επίπεδο που βρισκόταν πριν την έναρξη της πανδημίας.

Υπενθυμίζουμε, ότι η εταιρία διανέμει σταθερά -μικρό- μέρισμα ή επιστροφή κεφαλαίου από το 2015 μέχρι σήμερα.

Δείτε τον πίνακα διαχρονικής διακύμανσης της τιμής της μετοχής και της κεφαλαιοποίησής της, εδώ.

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 250 (Μάρτιος 2023) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 250, εδώ.


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text