Αρχική | Εταιρίες | Ξένες Εταιρίες | Ημέρα Επενδυτών 2023: Απογοήτευσε η Tesla λόγω ελάχιστων πληροφοριών για νέα προϊόντα ή υπηρεσίες

Ημέρα Επενδυτών 2023: Απογοήτευσε η Tesla λόγω ελάχιστων πληροφοριών για νέα προϊόντα ή υπηρεσίες

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font

Το τελευταίο master plan του Έλον Μασκ για την Tesla απογοήτευσε τους επενδυτές στο Όστιν του Τέξας κατά την παρουσίαση της Ημέρας Επενδυτών 2023, καθώς η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων μοιράστηκε ελάχιστες λεπτομέρειες σχετικά με τα μοντέλα επόμενης γενιάς που θα στηρίξουν την επόμενη φάση ανάπτυξής της.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Έλον Μασκ ανέβηκε στη σκηνή για να μιλήσει για το "Master Plan 3" και να συζητήσει πώς η Tesla σχεδιάζει να επεκταθεί με φόντο τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.

Η παρουσίαση ήταν μακρά σε όραμα και περιλάμβανε μια ανασκόπηση των προηγούμενων επιτευγμάτων, αλλά ολιγόλογη σε λεπτομέρειες σχετικά με οποιαδήποτε νέα προϊόντα ή υπηρεσίες της Tesla.

Κοντά στην αρχή της παρουσίασης, ο Μασκ είπε: "Υπάρχει μια σαφής πορεία προς μια Γη με βιώσιμη ενέργεια. Δεν απαιτεί την καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος. Δεν απαιτεί να είμαστε αυστηροί και να σταματήσουμε να χρησιμοποιούμε την ηλεκτρική ενέργεια και να βρισκόμαστε στο κρύο ή οτιδήποτε άλλο". Και πρόσθεσε: "Στην πραγματικότητα, θα μπορούσε να υποστηριχθεί ένας πολιτισμός πολύ μεγαλύτερος από αυτόν της Γη, πολύ μεγαλύτερος από τα 8 δισ. ανθρώπων θα μπορούσαν πραγματικά να υποστηριχθούν βιώσιμα στη Γη".

Αρχικά, ο Μασκ βρέθηκε στη σκηνή με τον Αντιπρόεδρο του τμήματος Powertrain and Energy Engineering της Tesla, Ντρου Μπάγκλινο. Συζήτησαν για ένα μέλλον στο οποίο η εταιρεία θα διαδραματίσει ρόλο στην "επανατροφοδότηση του δικτύου με ανανεώσιμα καύσιμα".

Στόχος της Tesla είναι να παράγει 20 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα ετησίως έως το 2030, επανέλαβαν τα στελέχη της. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι παραδόσεις για το σύνολο του έτους θα ανέλθουν σε περίπου 1,31 εκατ. οχήματα το 2022.

Κατά τη διάρκεια ερωτήσεων και απαντήσεων μετά την τρίωρη παρουσίαση, τα στελέχη απάντησαν σε ερώτηση σχετικά με το πώς η Tesla θα μπορούσε να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στην Κίνα.

Ο Έλον Μασκ παρέπεμψε την ερώτηση στον Τομ Ζου, ο οποίος είναι επικεφαλής της παγκόσμιας παραγωγής και έχει διευθύνει τις επιχειρήσεις της Κίνας και της Ασίας - Ειρηνικού για την Tesla εδώ και χρόνια. "Όσο προσφέρεις ένα προϊόν με αξία σε προσιτή τιμή δεν χρειάζεται να ανησυχείς για τη ζήτηση", δήλωσε ο Ζου. "Δοκιμάζουμε τα πάντα για να μειώσουμε το κόστος", πρόσθεσε, "και να μεταβιβάσουμε αυτή την αξία στους πελάτες μας".

Στη συνέχεια, ο Μασκ πρόσθεσε: "Η ζήτηση σχετίζεται με την οικονομική προσιτότητα και όχι την επιθυμία". Και συμπλήρωσε: "Ακόμη και μικρές αλλαγές στην τιμή έχουν μεγάλη επίδραση στη ζήτηση".

Ο Ζου ανακοίνωσε επίσης ότι μέχρι την Τετάρτη, η Tesla είχε παράγει συνολικά 4 εκατ. αυτοκίνητα.

"Μας πήρε 12 χρόνια για να φτάσουμε το πρώτο εκατομμύριο της κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων και περίπου 18 μήνες για τα δύο εκατομμύρια. Για τα τρία εκατομμύρια, χρειάστηκαν 11 μήνες. Στη συνέχεια, σε λιγότερο από 7 μήνες φτάσαμε τα 4 εκατομμύρια", δήλωσε ο Ζου και εξήγησε τη βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας της εταιρείας.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η εταιρεία σχεδιάζει να κατασκευάσει νέα εργοστάσια αυτοκινήτων και μπαταριών, καθώς και να παράγει περισσότερα αυτοκίνητα σε ετήσια βάσηγ στα υπάρχοντα εργοστάσιά της.

Η επικεφαλής της παγκόσμιας υποδομής φόρτισης της Tesla, Ρεμπέκα Τινούτσι, δήλωσε ότι το 2022 η εταιρεία παρείχε 9 τεραβατώρες σε όλες τις μεθόδους φόρτισης, συμπεριλαμβανομένης της οικιακής φόρτισης και 40.000 ταχυφορτιστών. (Συγκριτικά, ολόκληρες οι ΗΠΑ καταναλώνουν περίπου 4.000 τεραβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως). Η ίδια σημείωσε επίσης ότι περίπου οι μισοί από τους ταχυφορτιστές της εταιρείας στην ΕΕ είναι προσβάσιμοι σε άλλα οχήματα και ότι η εταιρεία μόλις άνοιξε 10 ταχυφορτιστές στις ΗΠΑ για οχήματα εκτός Tesla.

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Tesla Φρανζ φον Χολχάουζεν και ο αντιπρόεδρος της μηχανικής οχημάτων Λαρς Μοραβί ανέβηκαν στη σκηνή για να παρουσιάσουν μια σειρά από προγραμματισμένες αλλαγές στην κατασκευή που αποσκοπούν στη βελτίωση της αποδοτικότητας της παραγωγής οχημάτων Tesla. Ωστόσο, ο πρώτος δήλωσε ότι η Tesla δεν θα αποκαλύψει ακόμη το "επόμενης γενιάς" όχημά της. "Θα ήθελα πολύ να σας δείξω πραγματικά τι εννοώ και να αποκαλύψω το αυτοκίνητο της επόμενης γενιάς, αλλά θα πρέπει να με εμπιστευτείτε σε αυτό μέχρι μια μεταγενέστερη ημερομηνία", δήλωσε ο Φρανζ φον Χολχάουζεν. "Θα παρέχουμε πάντα συναρπαστικά οχήματα, όπως κάναμε πάντα".

Ο Κόλιν Κάμπελ, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας, δήλωσε ότι το επόμενο εργοστάσιο της Tesla θα είναι 50% μικρότερο από αυτό στο Όστιν του Τέξας, αλλά θα έχει την ίδια δυναμικότητα.

Ενόψει της Ημέρας Επενδυτών 2023, σε συνέντευξη Τύπου την Τρίτη, ο πρόεδρος του Μεξικού Αντρές Μανουέλ Λόπες Ομπραδόρ δήλωσε ότι η Tesla συμφώνησε να κατασκευάσει ένα μεγάλο εργοστάσιο στο Μοντερέι του Μεξικού. Είπε ακόμη ότι η Tesla συμφώνησε να χρησιμοποιεί ανακυκλωμένο νερό και να λάβει άλλες πρωτοβουλίες για να αντιμετωπίσει τη λειψυδρία στην περιοχή.

Ο Μασκ, 51 ετών, επιβεβαίωσε ότι η Tesla θα κατασκευάσει ένα νέο εργοστάσιο στο Μοντερέι του Μεξικού, σε αυτό που είπε ότι ήταν ίσως η πιο σημαντική ανακοίνωση της ημέρας. Ο διευθύνων σύμβουλος δήλωσε ότι η Tesla θα κατασκευάσει εκεί το όχημά της επόμενης γενιάς και ότι η εταιρεία θα πραγματοποιήσει εγκαίνια σε απροσδιόριστη ημερομηνία.

Όταν ρωτήθηκε πότε η εταιρεία θα παρουσιάσει ένα πρωτότυπο και αν θα μπορούσε να μοιραστεί λεπτομέρειες σχετικά με το μέγεθος, το περιεχόμενο και τις επιδόσεις του οχήματος, ο Μασκ απάντησε ότι η Tesla θα πραγματοποιήσει ένα "κατάλληλο είδος εκδήλωσης για το προϊόν" κάποια στιγμή, αλλά δεν είπε πότε.

Η μετοχή της Tesla έχει ανακάμψει από τις απώλειες κατά τη διάρκεια του 2022 και έχουν αυξηθεί περισσότερο από 60% για το έτος μέχρι στιγμής. Ωστόσο, η μετοχή σημείωσε πτώση 1,43% την Τετάρτη πριν από την εκδήλωση και υποχώρησε έως και 5% στις ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Οι αναλυτές της Mizuho Securities διατήρησαν την αξιολόγηση buy για τις μετοχές της Tesla ενόψει της Ημέρας Επενδυτών, βλέποντας την Tesla σε ηγετική θέση σε μια αναπτυσσόμενη αγορά πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων. Ανέφεραν επίσης σε σημείωμά τους νωρίτερα αυτή την εβδομάδα: "Βραχυπρόθεσμα, βλέπουμε συνεχή ενίσχυση του μεριδίου αγοράς της Tesla, αλλά βλέπουμε τα φθηνότερα ανταγωνιστικά ηλεκτιρκά οχήματα που έρχονται στην αγορά ως δυνητικά αποδυναμωτικό παράγοντα για το μερίδιο της Tesla στην αμερικανική αγορά ηλεκτιρκών οχημάτων".

Επί του παρόντος, το Tesla με τη χαμηλότερη διαθέσιμη τιμή είναι το Model 3 sedan, το οποίο ξεκινά από μια τιμή περίπου 43.000 δολαρίων, ανέφεραν. Επτά μοντέλα άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν επί του παρόντος τιμές κάτω από αυτό το κόστος, πρόσθεσαν οι αναλυτές.

 

Πηγή: capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text