Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 251 | ΟΛΠ: Αβεβαιότητα για τις προοπτικές του 2023

ΟΛΠ: Αβεβαιότητα για τις προοπτικές του 2023

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ΟΛΠ: Αβεβαιότητα για τις προοπτικές του 2023

 

 

 

 

 

ΟΛΠ

 

Αβεβαιότητα για τις προοπτικές του 2023

Τις καλύτερες επιδόσεις στην ιστορία του, πέτυχε ο Όμιλος ΟΛΠ, καταγράφοντας έσοδα € 194,6 εκατομμύρια, έναντι € 154,2 εκατ. το 2021 και καθαρά κέρδη € 52,9 εκατ. έναντι € 36,7 εκατ. το 2021, διαμορφώνοντας το καθαρό περιθώριο κέρδους στο 27,2%, από 23,8% πέρυσι. Όπως φαίνεται από τον παρακάτω πίνακα, όλοι οι τομείς δραστηριοποίησης του Ομίλου κατέγραψαν αύξηση εσόδων.

Εντούτοις για τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων (το 20% του κύκλου εργασιών), επισημαίνεται ότι σημειώθηκαν αρνητικοί ρυθμοί ανάπτυξης (-15,2%) στην διακίνηση εγχώριου φορτίου στο β΄ εξάμηνο του 2022, λόγω της μείωσης της αγοραστικής δύναμης και των υψηλών τιμών ενέργειας, που επηρέασαν αρνητικά τον οικονομικό προγραμματισμό των νοικοκυριών. Πτώση επίσης, παρουσίασε και η διακίνηση στον τερματικό σταθμό αυτοκινήτων το 2022 καταγράφοντας μείωση 18% λόγω της πολεμικής σύρραξης μεταξύ Ουκρανίας-Ρωσίας που έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση του όγκου μεταφόρτωσης προς τη  Μαύρη Θάλασσα.

ΟΛΠ - Καθαρά κέρδη ανά τομέα (σε χιλ. €)
Καθαρά Κέρδη 2022 Μετ. (%) Διάρθρωση (%) 2021 2020 2019 2018
Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων -3.389 Ν/Α -6,4% -11.864 -15.392 -12.065 -12.494
Παραχώρησης προβλητών ΙI-ΙΙΙ 68.068 24,4% 128,7% 54.739 49.489 51.645 44.121
Διακίνηση Αυτοκινήτων 7.222 118,9% 13,7% 3.299 1.313 3.673 3.330
Ακτοπλοία 4.318 12,1% 8,2% 3.852 2.767 4.222 2.834
Κρουαζιέρα 7.771 148,5% 14,7% 3.127 -1.918 4.153 2.610
Ναυπιγοεπισκευή 3.051 162,8% 5,8% 1.161 2.164 861 2.477
Λοιποί τομείς 3.870 112,7% 7,3% 1.820 40 2.300 1.388
Σε επίπεδο εταιρίας -38.025 Ν/Α -71,9% -19.372 -12.125 -19.343 -16.383
Σύνολο 52.886 43,9%
36.762 26.337 35.446 27.883

Δείτε περισσότερα στοιχεία για τα κέρδη και το καθαρό περιθώριο κέρδους ανά τομεά, εδώ.

Το ενδιαφέρον σημείο όμως, στο οποίο θα πρέπει να επικεντρωθούμε, φαίνεται σε μια περαιτέρω ανάλυση του παραπάνω πίνακα, όπου εμφανίζεται η διάρθρωση των πωλήσεων ανά τομέα (δείτε εδώ). Στην ανάλυση αυτή, εμφανίζεται η σχετική διαχρονική σταθερότητα του κάθε τομέα στο επίπεδο των πωλήσεων. Δηλαδή, ο κάθε τομέας δραστηριοποίησης διαχρονικά, συμμετέχει περίπου το ίδιο στις συνολικές πωλήσεις Η σταθερότητα σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις, κυρίως μάλιστα όταν συνοδεύεται και από διαχρονική αύξηση των πωλήσεων, είναι πολύ σημαντική για έναν επενδυτή, αφού διασφαλίζει ότι δε θα υπάρξουν ουσιαστικές εκπλήξεις στο μέλλον, ενώ κάποιος θα μπορεί εύκολα να επισημάνει τη μεταβολή μιας τάσης, πριν η μεταβολή ολοκληρωθεί.

Η  φύση  των  επιχειρηματικών  δραστηριοτήτων  του  ΟΛΠ  εξαρτάται  από  εγχώρια  και  εξωτερικά μακροοικονομικά και γεωπολιτικά δεδομένα με έμφαση στις χώρες της Νοτιοανατολικής Μεσογείου και στις  χώρες  που  εξυπηρετούνται  μέσω  του  λιμανιού  του  Πειραιά. Επίσης, ο Όμιλος, επηρεάζεται περαιτέρω από τις εξελίξεις στην παγκόσμια  λιμενική  βιομηχανία και  από  την  ανάπτυξη  μεμονωμένων λιμενικών  δραστηριοτήτων  που  σχετίζονται  σε  μεγάλο  βαθμό με  το  επενδυτικό  πρόγραμμα  του ΟΛΠ.

Σημειώνεται ότι η  Παγκόσμια  Τράπεζα αναθεώρησε προς το δυσμενές τις προβλέψεις ανάπτυξης της Ευρωζώνης για το 2023 κατά -1,9 μονάδες σε σχέση με τον Ιούνιο και πλέον προβλέπει μηδενική ανάπτυξη για το 2023. Επίσης, πρόσφατα η Maersk, μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αναμένει ότι η παγκόσμια ζήτηση για εμπορευματοκιβώτια θα μειωθεί έως και 2,5% το 2023. Παράλληλα αναμένει EBITDA 8 με 11 δισεκατομμύρια δολάρια από 36,7 δισ. το 2022, εδώ.


Το ενδεχόμενο της ύφεσης στην διεθνή (και ιδιαίτερα στην ευρωπαϊκή) οικονομία και κατ΄επέκταση η συρρίκνωση των οικονομικών δραστηριοτήτων, είναι ακόμα ορατό για τους περισσότερους αναλυτές παγκοσμίως. Εξαιτίας των παραπάνω, το 2023 θα μπορούσε να είναι αβέβαιο για την εξέλιξη των μεγεθών του Ομίλου, καθώς η επιβράδυνση της ανάπτυξης επηρεάζει αρνητικά όλους τους τομείς δραστηριοποίησης του ΟΛΠ και κυρίως τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, που είναι από τις πιο σημαντικές πηγές εσόδων του Ομίλου.

Στην οικονομική έκθεση σημειώνεται ότι στον τομέα διαχείρισης οχημάτων, η διατάραξη των αλυσίδων παραγωγής από την έλλειψη μικροεπεξεργαστών πλήττει ιδιαίτερα τα ευρωπαϊκά  εργοστάσια, με την Toyota να ανακοινώνει την αναστολή της παραγωγής εργοστασίου στην Τσεχία. Επιπλέον, τα λιμενικά  τερματικά  αυτοκινήτων  σε  όλη  την  Ευρώπη  καταγράφουν  πολύ υψηλούς χρόνους αποθήκευσης των οχημάτων ως αποτέλεσμα της αδυναμίας των αλυσίδων μεταφοράς να  απορροφήσουν  τις  ροές  που  είναι  ακανόνιστες  από  τα  εργοστάσια.

Στα θετικά για το 2023, ωστόσο σημειώνεται ότι ο τομέας της κρουαζιέρας συνεχίζει να ενισχύεται και το 2023, με βάση τις προκρατήσεις.


Η άποψη μας για την εταιρία και την μετοχή παραμένει θετική, καθώς τα μεγέθη, διακρίνονται από σταθερότητα ενώ παράλληλα η διοίκηση υιοθετεί μια αρκετά ικανοποιητική μερισματική πολιτική. Σημειώνεται ότι από τα κέρδη της χρήσης του 2022, θα διανεμηθεί μέρισμα € 1,04 ανά μετοχή, στοιχείο που, με βάση την τιμή της 21/3/2023, σχηματίζει μερισματική απόδοση 5,5%. Δείτε το διάγραμμα με τη διαχρονική διανεμητική απόδοση της μετοχής, εδώ.


Με βάση τις μέχρι σήμερα εκτιμήσεις, όπως αναφέρονται και παραπάνω, δύσκολα θα μπορούσαμε να αναμένουμε αύξηση του κύκλου εργασιών. Εν τούτοις, η συγκεκριμένη εταιρία, επί μία μακρά σειρά ετών -πλην της περιόδου της πανδημίας- πετυχαίνει βελτίωση των μεγεθών της.

Ως πρώτη εκτίμηση, με βάση τα μέχρι σήμερα γνωστά στοιχεία, θα καταγράψουμε την εκτίμηση για σταθερή εξέλιξη των μεγεθών της εταιρίας για το 2023 (κύκλο εργασιών περί τα € 195 εκατομμύρια και κέρδη μφ, περί τα € 53 εκατομμύρια). Η εκτίμηση αυτή, μπορεί να μεταβληθεί κατά την εξέλιξη του έτους. Με αυτή την πρόβλεψη, η προβλεπόμενη σχέση P/E, διαμορφώνεται στο 8,7.


Χρηματιστηριακά, η μετοχή κερδίζει από την αρχή του έτους +19% και την 31/12/2022, βρισκόταν σε 32 Αμοιβαία Κεφάλαια από 33 την 31/12/2021.


Δείτε τον ειδικό πίνακα στοιχείων για την εταιρία, εδώ.

 

(Ο “ειδικός πίνακας στοιχείων”, περιέχει οικονομικά στοιχεία, ιστορικά στοιχεία μετοχής και αποτελεσμάτων, πίνακες αποδόσεων, προβλέψεων κλπ).

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 251 (Απρίλιος 2023) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 251, εδώ.


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text