Κύμα δημόσιων προτάσεων για την Attica Group
H δημόσια πρόταση της Τράπεζας Πειραιώς προς την Attica Group στο 1,85 ευρώ, που συνιστά discount 23% σε σχέση με τα τρέχοντα επίπεδα τιμών, είναι βέβαιο ότι δεν θα είναι επιτυχής. Κι αυτό διότι θα ακολουθήσει νέα δημόσια πρόταση της θυγατρικής της Πειραιώς, της εταιρείας Strix, η οποία θα αποκτήσει την πλειοψηφία των μετοχών της Attica Group, καθώς ταυτόχρονα θα αναλάβει τα δάνεια της ακτοπλοϊκής άνω των 470 εκατ. ευρώ.
Αυτό αποδεικνύεται με βάση το ενημερωτικό δελτίο της Τράπεζας Πειραιώς στη δημόσια πρόταση που υποχρεωτικά καλείτο να υποβάλει προς την Attica, μετά την απόκτηση του 1/3 του μετοχικού κεφαλαίου της MIG. Σημειώνεται ότι η Πειραιώς ήταν υποχρεωμένη να προβεί σε δημόσια πρόταση, τόσο για τη MIG, όσο και για την Attica Group, θυγατρική της πρώτης και ταυτόχρονα εισηγμένη στο Χρηματιστήριο, μετά τη μετοχική πίεση που άσκησε ο εφοπλιστής Μάριος Ηλιόπουλος, ιδιοκτήτης της Sea Jets.
Άλλωστε, στην τελευταία γενική συνέλευση της MIG στις 3 Μαρτίου, που δόθηκε το «πράσινο φως» για να προχωρήσει η ανταλλαγή μεταξύ Attica και MIG, ο εφοπλιστής και οι νομικοί του σύμβουλοι δήλωσαν ότι σκοπός τους ήταν να αποτραπούν μονοπωλιακές πρακτικές στην ελληνική ακτοπλοΐα.
Η Τράπεζα Πειραιώς, σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο και τη δημόσια πρόταση που τρέχει από χθες και θα διαρκέσει έως και τις 18 Απριλίου, προβαίνει στην κίνηση αυτήν λόγω της υποχρέωσης που προκύπτει από την απόκτηση ποσοστού υπερβαίνοντος το 1/3 του μετοχικού κεφαλαίου της MIG, η οποία κατέχει, άμεσα και έμμεσα, συνολικά ποσοστό 79,4% περίπου στο μετοχικό κεφάλαιο της Attica.
Πλην όμως, άλλος είναι ο βασικός ενδιαφερόμενος, η Strix, η οποία με βάση το ποσό των δανείων που αντιστοιχεί σε επίπεδα μετοχής κοντά στα τρέχοντα επίπεδα τιμών, δηλαδή περί τα 2,40 ευρώ, θα υποβάλει τη δική της δημόσια πρόταση. Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο, λοιπόν, «μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της συναλλαγής, η STRIX Holdings L.P. θα καταστεί υπόχρεη σύμφωνα με τον Νόμο προς υποβολή υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης για την απόκτηση του συνόλου των μετοχών της Εταιρείας (Attica). Επισημαίνεται ότι ο Προτείνων (Τράπεζα Πειραιώς) έχει ήδη δηλώσει τη στήριξή του στις προσπάθειες της διοίκησης της MIG για ανάπτυξη και εξαγωγή οικονομικής αξίας από τις δραστηριότητές της, συμπεριλαμβανομένων των ανακοινωθεισών ενεργειών με στόχο την ολοσχερή απομείωση του δανεισμού της μέσω της ως άνω ανταλλαγής».
Επίσης, στα σχέδια της Πειραιώς, ακόμα και στην περίπτωση που πετύχαινε η δημόσια πρόταση, δεν είναι να βγάλει από το Χρηματιστήριο την Attica. Η οποία -κάτι που επίσης σημειώνεται στο ενημερωτικό- στηρίζει τις επιλογές της διοίκησής της για περαιτέρω ανάπτυξη, μεταξύ άλλων, μέσω της ανακοινωθείσας συγχώνευσης με απορρόφηση της εισηγμένης στο ΧΑ εταιρείας με την επωνυμία Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης ΑΕ και τον διακριτικό τίτλο ANEK LINES.
Νίκος Φορτούνης
Πηγή: powergame.gr
- Logismos: Αυξήθηκε κατά 10% στα €3,073 εκατ. ο τζίρος το 2023
- ΧΑ: To consensus των αναλυτών και η τεχνική εικόνα για Εθνική και Πειραιώς
- Alumil: Απόσχιση κλάδου χύτευσης και είσοδος στρατηγικού εταίρου στο χυτήριο
- ΕΛΤΟΝ: Μειώθηκαν στα 3,3 εκατ. ευρώ τα προ φόρων κέρδη
- Ομιλος Space Hellas: Αύξηση τζίρου στα 148 εκατ. ευρώ για το 2023
- Epsilon Net: Αλλαγή σελίδας – Δημόσια πρόταση για έξοδο από ΧΑ
- Ελ. Βενιζέλος: Θετική αναθεώρηση των προβλέψεων για το 2024
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο