Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Βασίλης Φουρλής: Προς αλλαγή του χάρτη της αγοράς

Βασίλης Φουρλής: Προς αλλαγή του χάρτη της αγοράς

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Βασίλης Φουρλής: Προς αλλαγή του χάρτη της αγοράς

Απόσπασμα από αφιέρωμα του protothema.gr με τίτλο "Η επόμενη μέρα στην οικονομία και τον τουρισμό

Βασίλης Φουρλής

Εκτελεστικός πρόεδρος του ομίλου Fourlis

 

Αυτή θα είναι μια βαθιά, αλλά όχι μεγάλης διάρκειας κρίση. Θα επηρεάσει τα επόμενα τρία με τέσσερα τρίμηνα και το βασικό μας σενάριο, λαμβάνοντας υπόψη τα δημοσιονομικά μέτρα στήριξης που διαρκώς ανακοινώνονται, είναι για ύφεση 5%-7%. Πρόκειται για μέτρα που πηγαίνουν στην κατανάλωση και το ΑΕΠ στηρίζοντας σήμερα την οικονομία και, εάν έλειπαν, η ύφεση θα είχε σαφώς διψήφιο ποσοστό.

Εάν αναλογιστεί κανείς ότι για κάθε ποσοστιαία μονάδα που θα υποχωρεί το ΑΕΠ η καταναλωτική δαπάνη θα συρρικνώνεται κατά 1,2 δισ. ευρώ, τότε το πλήγμα στην αγορά θα ήταν τεράστιο.

Μπροστά σε όλο αυτό κάθε επιχείρηση σήμερα καλείται να κάνει διαχείριση της κρίσης μέσα από τέσσερις βασικούς άξονες:

Πρώτα απ’ όλα, η προστασία του προσωπικού και των πελατών μας. Κάτι που ανάγεται πλέον και σε αυτονόητο λόγω της πανδημίας.

Δεύτερον, η εντατικοποίηση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Με βάση τις σημερινές συνθήκες πηγαίνουμε πλέον πιο γρήγορα στις σύγχρονες μορφές εμπορίου όπου αναβαθμισμένο ρόλο αποκτά το e-commerce - και όχι μόνο με τη μορφή των αποστολών κατ’ οίκον. Και τα μαγαζιά θα έχουν ρόλο να παίξουν ως σημεία παράδοσης ή αλλαγών.

Εμείς, ευτυχώς, ήμασταν έτοιμοι για το ηλεκτρονικό εμπόριο κάνοντας σημαντικές πωλήσεις τόσο μέσω των ΙΚΕΑ όσο και μέσω των Intersport. Με τις σημερινές συνθήκες οι πωλήσεις που γίνονται online έχουν φτάσει το 25% αυτών που κάναμε όταν είχαμε και ανοιχτά τα καταστήματά μας. Πλεονέκτημα είναι το γεγονός ότι έχουμε ένα τεράστιο και αυτοδιαχειριζόμενο logistic center και, επομένως, έχουμε μικρούς χρόνους παράδοσης.

Τρίτον, η διαχείριση της ρευστότητας. Κοινώς, η διαχείριση των διαθεσίμων της εταιρείας και των προμηθευτών, τα οποία και διαχειριστήκαμε με επιτυχία από την πρώτη στιγμή, με αποτέλεσμα να διαθέτουμε μεγάλο απόθεμα μετρητών για τις δύσκολες ημέρες. Δυστυχώς, φέτος πολλές εταιρείες θα κάψουν μέρος των κεφαλαίων τους. Μάλιστα όσες είχαν ήδη πληγεί από την κρίση που ταλάνισε επί μία δεκαετία τη χώρα ίσως δεχτούν και το τελειωτικό χτύπημα, επομένως θα φύγουν παίκτες από την αγορά.

Το τέταρτο έχει να κάνει με τη διαχείριση των εξόδων, όπου το κράτος έρχεται αρωγός και το οποίο αντιμετωπίζουμε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν ζημίες.

Και έπειτα, είναι η επόμενη μέρα. Είμαι αισιόδοξος και θεωρώ ότι το 2021 η οικονομία μας μπορεί να καλύψει το χαμένο φετινό έδαφος και ότι θα είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε τις νέες συνθήκες, αρκεί να μην επαναληφθεί νέο lockdown από το φθινόπωρο. Οι καταναλωτικές συνήθειες θα αλλάξουν σε έναν βαθμό, αλλά όχι υπέρμετρα. Οι περισσότεροι θα επανέλθουν στις συνήθειές τους. Ωστόσο κάποιοι που δοκίμασαν το ηλεκτρονικό κανάλι των αγορών θα μείνουν. Επομένως, για το οργανωμένο λιανεμπόριο τίθεται το μεγάλο στοίχημα του εκσυγχρονισμού της μεθόδου που εμπορεύεται αγαθά. Μαζί με αυτά πιθανότατα θα έρθει και η αλλαγή του χάρτη του ανταγωνισμού λόγω λουκέτων. Επίσης, προμηνύω ότι κάποιοι προμηθευτές πλέον θα επιλέγουν να παράγουν τοπικά και να μην εξαρτώνται, για παράδειγμα, από την Κίνα.

epeixeirimaties01-mesa


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text