Αρχική | Χρηματιστήριο | Διεθνείς Αγορές | Η τιτανομαχία της Tesla με τις VW Group, Daimler και BMW στους δρόμους της Ευρώπης

Η τιτανομαχία της Tesla με τις VW Group, Daimler και BMW στους δρόμους της Ευρώπης

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Η τιτανομαχία της Tesla με τις VW Group, Daimler και BMW στους δρόμους της Ευρώπης

Κατασκευάζοντας το γερμανικό εργοστάσιό της στο Grünheide, η Tesla έχει στοιχηματίσει ότι μπορεί να ανταγωνιστεί τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εντός του οίκου τους. Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα «υποχρεωτικό» στοίχημα. Τα αυστηρά πρότυπα για τις εκπομπές άνθρακα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναμένεται να προκαλέσουν έκρηξη στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων (σ.σ:εφεξής EV).

Ως εκ τούτου, η Tesla χρειαζόταν ένα εργοστάσιο στην Ευρώπη, τόσο για να αποφύγει τα τιμολόγια της ΕΕ όσο και για να διατηρήσει την εικόνα του κορυφαίου κατασκευαστή EV στον κόσμο. Βέβαια η μάχη εντός του ευρωπαϊκού εδάφους δεν θα είναι εύκολη υπόθεση.

Παρά την έκρηξη στις συνολικές πωλήσεις EV, οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρώπη έχουν μειωθεί. Στο τρίτο τρίμηνο οι αγορές EV στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 62% σε ετήσια βάση, αλλά το μερίδιο της Tesla στην αγορά μειώθηκε από 33% σε 14%. Οι αναλυτές δε εκτιμούν ότι στο τέταρτο τρίμηνο το μερίδιο της Tesla θα πέσει κάτω από το 10%.

Ο ανταγωνισμός με την Audi, Jaguar και Daimler, είναι κάτι παραπάνω από μεγάλος και οι πωλήσεις των μοντέλων S και X έχουν βαλτώσει.

Αλλά και στη μάχη με τον όμιλο Volkswagen, την Kia και τη Hyundai, η Tesla χάνει έδαφος, καθώς τα μοντέλα τους ανταγωνίζονται ευθέως το μοντέλο 3 και θα μπουν στη δυνητική αγορά του Model Y πριν αυτό κάνει το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του.

Τα προβλήματα στο Q4

H Tesla θα πρέπει να αντιμετωπίσει άμεσα άλλο ένα πρόβλημα εντός του ευρωπαϊκού εδάφους. Η εταιρεία έχει προγραμματίσει να εισάγει από το εργοστάσιο της στην Κίνα ένα μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων από το μοντέλο 3-MIC- στην Ευρώπη. Τα συγκεκριμμένα όμως Model 3 ζυγίζουν περίπου 450 λίβρες/204 κιλά περισσότερο από αυτά που κατασκευάζονται στο Fremont- λόγω της διαφορετικής μπαταρίας LFP που υιοθέτησε η Τέσλα στην Σαγκάη- και, κατά συνέπεια, μπορούν να φιλοξενήσουν μικρότερο βάρος μέσα στην καμπίνα.

Αυτό μπορεί να εξελιχθεί σε πρόβλημα για την Τέσλα και μένει να δούμε πώς θα υποδεχθεί η ευρωπαϊκή αγορά το συγκεκριμμένο μοντέλο.

Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε ότι μέσα σε τρία χρόνια, οι εργασίες της Tesla στη Σαγκάη πρέπει να αποφέρουν ετήσια έσοδα πέριξ των 11,3 δισ. δολάριων με τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, οι ετήσιες παραδόσεις αυτοκινήτων θα πρέπει να κινηθούν μεταξύ των 250 χιλ.εως 300 χιλ.

Με τις εγχώριες πωλήσεις αυτοκινήτων MIC της Tesla να υποδεικνύουν ετήσια ζήτηση πέριξ των 150 χιλ. αυτοκινήτων, γίνεται κατανοητό ότι οι εξαγωγές MIC θα είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη των στόχων.

Άλλο ένα θέμα βέβαια είναι και η καθυστέρηση στην κατασκευή του εργοστασίου στη Γερμανία, το οποίο είναι κομβικής σημασίας για ένα ικανοποιητικό μερίδιο αγοράς της Tesla στην Ευρώπη. Το χρονοδιάγραμμα της λειτουργίας του πιθανότατα να επεκταθεί πέραν του Ιουνίου του 2021, καθώς υπάρχει καθυστέρηση στις απαιτούμενες άδειες έως ότου δημιουργηθεί ένα σχέδιο για την εξασφάλιση της παροχής νερού στην περιοχή και διάφορες άλλες περιβαλλοντικές προϋποθέσεις.

Οι καθυστερήσεις αυτές αναβάλλουν την παρουσία της Tesla στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά EV στον κόσμο, τη στιγμή μάλιστα που η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε μέτρα για μαζική επέκταση επιδοτήσεων για κατασκευαστές και αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προς τέρψιν φυσικά των εγχώριων κατασκευαστών.

(Αναλυτικότερες πληροφορίες για το πώς διαμορφώνεται ο ανταγωνισμός στην ηλεκτροκίνηση μπορείτε να βρείτε εδώ).

 

Πηγή: liberal.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text