Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 251 | Η Jumbo απέναντι στο μέλλον. Ο σχεδιασμός, οι (εντυπωσιακές) προοπτικές και τα ερωτηματικά.

Η Jumbo απέναντι στο μέλλον. Ο σχεδιασμός, οι (εντυπωσιακές) προοπτικές και τα ερωτηματικά.

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Η Jumbo απέναντι στο μέλλον. Ο σχεδιασμός, οι (εντυπωσιακές) προοπτικές και τα ερωτηματικά.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

JUMBO


Η Jumbo απέναντι στο μέλλον. Ο σχεδιασμός, οι (εντυπωσιακές) προοπτικές και τα ερωτηματικά.


Το 2023, ξεκίνησε δυναμικά για τον Όμιλο Jumbo, με το πρώτο δίμηνο του έτους να καταγράφει αύξηση πωλήσεων 40% σε σχέση με το περσινό δίμηνο.

Οι επιδόσεις του Φεβρουαρίου, για τις επιμέρους γεωγραφικές περιοχές, που δραστηριοποιείται ο Όμιλος, είναι αύξηση πωλήσεων +36% για την Ελλάδα, +40% για την Κύπρο, +37% για την Βουλγαρία και +32% για την Ρουμανία. Δείτε το δελτίο τύπου, εδώ.


Οι εκτιμήσεις για το σύνολο του 2023, είναι ότι οι πωλήσεις θα σημειώσουν αύξηση +15% σε σχέση με το 2022 (στα € 1.100 εκατομμύρια), το μικτό περιθώριο κέρδους αναμένεται να διαμορφωθεί στο 54% και τα καθαρά κέρδη εκτιμάται ότι θα κυμανθούν μεταξύ € 270 και € 275 εκατομμυρίων. Η πρόβλεψη αυτή ταυτίζεται με την δική μας, πρώτη εκτίμηση για το 2023. Δείτε εδώ.


Στην διαμόρφωση των παραπάνω επιδόσεων, αναμένεται να συμβάλει το άνοιγμα ενός ακόμα υπερ-καταστήματος στη Ρουμανία και ενός υπερ- καταστήματος στην Κύπρο καθώς και η λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος στη Ρουμανία. Επίσης, εντός του Μαρτίου, αναμένεται να λειτουργήσει το πρώτο κατάστημα της Jumbo, στο Ισραήλ, με τον προγραμματισμό του Ομίλου, να στοχεύει στο άνοιγμα 15 επιπλέον καταστημάτων.


Η διοίκηση δείχνει να είναι εξαιρετικά ευαίσθητη με το ζήτημα των τιμών, αφού η επιτυχία της λειτουργίας της εταιρίας διαχρονικά βασίζεται σε μία “δίκαιη σχέση” ποιότητας προς τιμή. Η σχέση αυτή, λόγω των διεθνών προβλημάτων που υπήρξαν, διαταράχθηκε στα προηγούμενα χρόνια και, βασικός στόχος της διοίκησης, είναι η σταδιακή αποκατάστασή της, με παράλληλη διατήρηση των περιθωρίων κέρδους σε ικανοποιητικά επίπεδα. Η διοίκηση, εκτιμά ότι, στο κοντινό μέλλον, θα επαναληφθούν οι αποπληθωριστικές τάσεις του παρελθόντος και ήδη σχεδιάζει τη στρατηγική που θα μπορούσε να ακολουθήσει απέναντι σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Στις πιθανές αυτές ενέργειες, εντάσσεται η μείωση των τιμών, αλλά και η επανάληψη των αγορών προϊόντων από την Κίνα.


Η γεωγραφική ανάπτυξη: Όμως, ο λόγος που η μετοχή της εταιρίας παραμένει ανάμεσα στις πρώτες επιλογές των επενδυτών, είναι η δυνητική της ανάπτυξη, αφού το “μοντέλο” λειτουργίας της στην Ελλάδα, αποδεικνύεται εξαιρετικά πετυχημένο.

Όπως έχουμε αναφέρει και σε άλλες περιπτώσεις, η ανάπτυξη του Ομίλου, κατά τα επόμενα χρόνια, θα προέλθει από την αγορά της Ρουμανίας (δείτε τη γεωγραφική κατανομή των πωλήσεων, εδώ). Η Ρουμανία, θα μπορεί να προσδίδει “πόντους” μεγέθυνσης στον Όμιλο, για ένα διάστημα τουλάχιστον 10 ετών. Παράλληλα όμως -και αυτό είναι πολύ σημαντικό- ο Όμιλος αρχίζει να αναπτύσσεται και στο Ισραήλ (μια χώρα 10 εκατομμυρίων κατοίκων, ικανοποιητικής αγοραστικής δύναμης), όπου πρόκειται να αναπτύξει δίκτυο 15 καταστημάτων. Και σταδιακά, θα εξετάσει (είναι βέβαιο ότι ήδη γίνονται μελέτες) και για τις αγορές Κροατία και Σλοβενία. Με βάση τις ενέργειες αυτές και τις προοπτικές που δημιουργούν, είναι σαφές ότι ο Όμιλος θα μπορεί να πετυχαίνει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης για διάστημα πολλών ετών.


Το ζήτημα της διαδοχής του κ. Βακάκη: Κατά τη διάρκεια της συνέλευσης, ο κ. Βακάκης, ανέφερε ότι, δεν προτίθεται να συνταξιοδοτηθεί σύντομα. Αυτό είναι μία πολύ θετική είδηση. Όμως, ο κ. Βακάκης, φέτος θα κλείσει τα 69 του χρόνια. Η διαδοχή, είναι ένα ζήτημα το οποίο -είμαστε βέβαιοι- τον έχει απασχολήσει (για να κάνει μάλιστα και έμμεση αναφορά στη Γενική Συνέλευση). Σε κάποιο διάστημα από σήμερα, θα πρέπει να ενημερώσει τους μετόχους, σχετικά με το σχεδιασμό του. Ένα διάστημα 10 ετών (αν θεωρήσουμε ότι το βιολογικό όριο εργασίας ενός ατόμου είναι τα 79 ή τα 80 του χρόνια), είναι μεγάλο, αλλά δεν είναι κάτι τόσο μεγάλο, ώστε να παραβλέπουμε, ή να προσποιούμεθα ότι παραβλέπουμε. H Jumbo, κλείνει φέτος 26 χρόνια παρουσίας στο Χρηματιστήριο. Οι μελέτες απόδοσης που πραγματοποιούμε, την κατατάσσουν στην πρώτη θέση από πλευράς μακροχρόνιων αποδόσεων (δείτε εδώ). Και οι μέτοχοι της εταιρίας, έτσι βλέπουν τη μετοχή της. Ως μία μακροχρόνια επένδυση. Και καθώς αναγνωρίζουν ότι, η επιτυχία της εταιρίας είναι -κυρίως- έργο του κ. Βακάκη, έχουν κάθε λόγο, αλλά και δικαίωμα, να γνωρίζουν τα σχέδια της σημερινής διοίκησης για το -μετά από 10 χρόνια- μέλλον της.


Σε πολλά άρθρα μας κατά το τελευταίο διάστημα, έχουμε αναφερθεί στα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του Ομίλου, αλλά και στις υψηλές διαχρονικές αποδόσεις που πετυχαίνει. Διαβάστε το άρθρο μας “Η εξαιρετική μερισματική πολιτική από το 1997 μέχρι σήμερα”, εδώ.

Η στρατηγική της διοίκησης όλα αυτά τα χρόνια και ιδιαίτερα την τελευταία διετία (λόγω των προκλήσεων που υπήρξαν), οδήγησαν -και οδηγούν- τα μεγέθη του Ομίλου σε νέα ιστορικά υψηλά γεγονός που αποτυπώνεται και στην τιμή της μετοχής, η οποία κινείται στα € 20. Αυτό το επίπεδο είναι το υψηλότερο από την είσοδο της εταιρίας στο Χρηματιστήριο (19/6/1997).


Δείτε τον ειδικό πίνακα στοιχείων για την εταιρία, εδώ.

(Ο “ειδικός πίνακας στοιχείων” που δημοσιεύουμε κατά το τελευταίο διάστημα περιέχει οικονομικά στοιχεία, ιστορικά στοιχεία μετοχής και αποτελεσμάτων, πίνακες αποδόσεων, προβλέψεων κλπ).

 

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 251 (Απρίλιος 2023) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 251, εδώ.

 


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text