Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 253 | ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ: Ξεπέρασε το πρόβλημα του αυξημένου κόστους - Επιστροφή σε κανονική κερδοφορία

ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ: Ξεπέρασε το πρόβλημα του αυξημένου κόστους - Επιστροφή σε κανονική κερδοφορία

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ: Ξεπέρασε το πρόβλημα του αυξημένου κόστους - Επιστροφή σε κανονική κερδοφορία


 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ

 

Ξεπέρασε το πρόβλημα του αυξημένου κόστους - Επιστροφή σε κανονική κερδοφορία

 

Επισημάνσεις, από την τακτική Γενική Συνέλευση της εταιρίας, που πραγματοποιήθηκε την 23/5/2023 :

 

Το 2022, από άποψης μεγεθών, χαρακτηρίζεται ως μία μέτρια χρονιά. Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 29,2%, όμως υπήρξε σημαντική αύξηση του κόστους παραγωγής και των δαπανών λειτουργίας (κυρίως στο κόστος της ενέργειας, για το οποίο, η εταιρία αναφέρει ότι καταβλήθηκε ποσό € 1,8 εκατομμύρια περισσότερα απ’ ότι το 2021). Στοιχεία για το πώς επηρεάστηκε το EBITDA της εταιρίας, από την ανατροπή στο κόστος παραγωγής, δείτε στη σελίδα 10 της παρακάτω εταιρικής παρουσίασης.

Η αρνητική εξέλιξη στο κόστος παραγωγής, προκάλεσε τη μείωση των κερδών, σε € 2,995 εκατομμύρια, από € 4,925 εκατομμύρια κατά το 2021 (-39,2%), γεγονός που είχε αρνητική επίδραση στην τιμή της μετοχής.

Βεβαίως, μέσα από την εξέλιξη των πωλήσεων (έφτασαν στα € 70,7 εκατομμύρια), η εταιρία εξακολουθεί να συνεχίζει τη δυναμική ανάπτυξης των τελευταίων ετών. Ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων, κατά την τελευταία 5ετία 92017-2022) φτάνει στο εντυπωσιακό 27,4% (δηλαδή, διπλασιάζει τις πωλήσεις κάθε 2,6 χρόνια, ποσοστό που είναι από τα υψηλότερα ανάμεσα στις εισηγμένες εταιρίες και γενικά στο χώρο των “ώριμων” επιχειρήσεων).

 

Η μεγαλύτερη -κατά την άποψή μας- εξέλιξη στην εταιρία, κατά τη χρήση του 2022, ήταν η εξαγορά της εταιρίας “Αρκάδι”, η οποία δραστηριοποιείται κυρίως στον τομέα των απορρυπαντικών, αλλά και στις κατηγορίες των μαλακτικών και καλλυντικών. Θετικό σχολιασμό για την εξαγορά αυτή είχαμε κάνει στο τεύχος 244 (Σεπτέμβριος 2022), δείτε εδώ.

Τα μεγέθη που συνεισφέρει η “Αρκάδι” στην Παπουτσάνης, είναι ακόμη μικρά (€ 0,7 εκατομμύρια για το διάστημα των 4 μηνών του 2022 και, όπως εκτιμούμε, περί τα € 2,8 εκατομμύρια κατά το 2023). Όμως, η “Αρκάδι” θα εισάγει την Παπουτσάνης, σε μία νέα κατηγορία της αγοράς, αυτής των απορρυπαντικών, κατηγορία που μπορεί να δώσει σημαντικά μεγέθη στα επόμενα χρόνια. Η εταιρία ονομάζει τη νέα αυτή κατηγορία ως (household products - προϊόντα νοικοκυριού), η οποία άλλωστε εκτείνεται ευρύτερα από τον τομέα των απορρυπαντικών. Εκτιμούμε ότι, η δραστηριότητα αυτή, θα είναι η νέα κατεύθυνση ανάπτυξης της Παπουτσάνης, μετά από διάστημα 3 έως 5 ετών, καθώς πρώτα θα απαιτηθεί η γνώση του χώρου και των δικτύων διανομής, αλλά και η δημιουργία παραγωγικών εγκαταστάσεων, στο βαθμό που αυτό θα απαιτηθεί.

 

Μία ακόμη σημαντική εξέλιξη, κατά το 2022, ήταν η ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος της εταιρίας, ύψους € 25,0 εκατομμυρίων, το οποίο συνέβαλε στον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, στη μείωση του κόστους παραγωγής και στην οργάνωση των πωλήσεων. Η εταιρία θα μειώσει τους ρυθμούς των επενδύσεων κατά την προσεχή τριετία, αφού στοχεύει στη μείωση του δανεισμού, ο οποίος έχει πλέον φτάσει στα € 26,5 εκατομμύρια.

 

Το α’ τρίμηνο της εταιρίας, για το 2023, (δείτε εδώ), καταγράφει μικρή αύξηση στις πωλήσεις (περίπου 3%), αύξηση που είναι η μικρότερη αύξηση α’ τριμήνου, των τελευταίων 6 ετών. Πρέπει όμως να επισημάνουμε ότι, σημαντική βελτίωση καταγράφει το μικτό περιθώριο κέρδους, το οποίο αυξήθηκε στο 28,0%, επίδοση που είναι η καλύτερη από το β’ τρίμηνο του 2022 και που δείχνει ότι, τείνει να ξεπεραστεί το πρόβλημα του αυξημένου κόστους παραγωγής, πρόβλημα που ήταν ιδιαίτερα έντονο κατά το β’ εξάμηνο του 2022.

 

Για το σύνολο του έτους, εκτιμούμε ότι οι πωλήσεις θα φτάσουν στα € 81 εκατομμύρια, ενώ σ’ αυτές προσθέτουμε και τις ενοποιούμενες πωλήσεις της “Αρκάδι”. Εκτιμώντας ότι το κόστος παραγωγής θα ισορροπήσει, εκτιμούμε ότι τα κέρδη μετά από φόρους θα φτάσουν στα € 5,0 εκατομμύρια, δηλαδή κατά 66% ανώτερα από τα κέρδη του 2022, αλλά περίπου στα ίδια επίπεδα με τα κέρδη του 2021.

Εν τούτοις, είμαστε αισιόδοξοι για την εξέλιξη των μεγεθών της εταιρίας στα προσεχή χρόνια, καθώς εκτιμούμε ότι, κατά το 2024, οι πωλήσεις θα φτάσουν στα € 93 εκατομμύρια (κέρδη περί τα € 6,0) και κατά το 2025, θα φτάσουν στα 105 εκατομμύρια (κέρδη περί τα € 7,0 εκατομμύρια). Τα παραπάνω, αποτελούν εκτιμήσεις που βασίζονται σε στοιχεία που είναι γνωστά σήμερα.

 

Η μετοχή δεν παρουσιάζει κινδύνους και εκτιμούμε ότι θα συνεχίσει την ανοδική της πορεία, έστω με τον ρυθμό που κινείται μέχρι σήμερα.

Το Δεκέμβριο του 2022, είχε διανεμηθεί προμέρισμα € 0,02 ανά μετοχή. Αυτό θα συμπληρωθεί με ακόμη € 0,02 ανά μετοχή. Εκτιμούμε ότι θα διανεμηθεί προμέρισμα και φέτος το Δεκέμβριο, το οποίο -με βάση την εκτίμησή μας- θα φτάσει στα € 0,025.

 

Δείτε την πιο πρόσφατη εταιρική παρουσίαση, εδώ. Δείτε τον πίνακα στοιχείων ανάλυσης της εταιρίας, εδώ.

 

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 253 (Ιούνιος 2023) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 253, εδώ.


 


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text